مجله گردشگری دلتا مجله گردشگری دلتا .

مجله گردشگری دلتا

دوچرخه سواری ؛ مسیرهای دوچرخه تهران

مدت هاست که ورزش دوچرخه سواری در تهران انجام می شود و می توان این رشته ورزشی را به عالی ترین شکل تجربه کرد. پیست ها و مسیر هایی برای دوچرخه رانی هم در برخی مناطق ایجاد شده که کاملاً مجهز است.

از بس در تهران برف نیامده و هوای برفی نداشتیم، به محض آنکه به یک روز برفی می رسیم دلمان می خواهد به خیابان بزنیم و زیر دانه های ریز برف کلی پیاده روی کنیم و از این هوا لذت ببریم. اما می‌دانید که غیر از پیاده روی در یک روز برفی می توانید تفریح دیگری را هم تجربه کنید که کلی هم لذت بخش است؟ مثلاً دوچرخه سواری کنید. امروز در مجله گردشگری مان به مسیر های دوچرخه در تهران سر زده ایم تا مکان‌ های مناسب آن را هم به شما معرفی کنیم. در واقع این مطلبی است فقط برای روز برفی به دردتان نمی خورد بلکه می‌تواند برای همیشه راهنمای خوبی برایتان باشد. به علاوه با رفتن به این پیست های دوچرخه سواری کم کم دستتان راه خواهد افتاد و حتی می‌توانید فردا روز، از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه در تهران استفاده کنید.

 

دوچرخه سواری برای بانوان
یکی از نکات شایان توجهی که آشنایی با پیست های دوچرخه سواری در تهران را برایتان مهم می‌کند این است که، این مکان ها برای بانوان یک امتیاز است. شاید دوستان دوچرخه رانی را داشته باشید، اما نتوانید مثل آنها در خیابان از دوچرخه استفاده کنید و یا خود را به آن اندازه حرفه ای ندانید. پس خیلی خوب است که با این مناطق آشنا شوید تا بتوانید به راحتی در آن ها از این تفریح هیجان انگیز لذت ببرید.

بوستان‌ ها و پارک‌ های زیادی وجود دارد که با توجه به وسعت خود معمولاً مسیر عبور دوچرخه یا پیست دوچرخه‌ سواری مناسب و مطلوبی را در دل خود جای داده اند. به خصوص که این ورزش یکی از ورزش‌ های محبوب و مفرح بین کودکان و نوجوانان است و وجود آن در هر بوستانی تقریباً یک امتیاز است. با مجله دلتا بمانید که به برخی از مجهز ترین این پیست ها سر بزنیم.

 

پیست دوچرخه سواری سرخه حصار
یکی از قدیمی‌ ترین اما کامل‌ ترین پیست‌ های تهران پیست دوچرخه سواری سرخه حصار است. با طولی حدود ۸ کیلومتر که در یک پارک جنگلی خوش آب و هوا قرار گرفته است. می توانید با وسیله نقلیه خود تا آنجا رفته و تا کنار در ورودی پیست هم بروید. در این پیست می‌توانید دوچرخه‌ های با کیفیتی هم اجاره کنید. از دیگر از ویژگی‌های این پیست هم منظره رو به شهر تهران آن است که هنگام دوچرخه سواری نمایی از همه شهر را به شما هدیه می دهد.

نکته: در این پیست امکانات برای افرادی با هوش میانه، کم توان ذهنی، اوتیسم، سندروم دان و …  نیز وجود دارد. ( این افراد نمی‌توانند از دوچرخه‌های معمولی استفاده کنند و شهرداری تهران سه‌ چرخه‌ هایی مخصوص را در اختیار آنان قرار می‌دهد تا بتواننداز این تفریح لذت ببرند)

 

پیست دوچرخه سواری بوستان فدک

اگر ساکن شرق تهران هستید و یا دوست دارید این منطقه را هم امتحان کنید، پیست پارک فدک هم برای شما انتخاب خوبی است. در منطقه هشت تهران قرار دارد که معروف به بهشت دوچرخه سواران در تهران است. (چون منطقه هشت بیشترین پیست‌ های دوچرخه سواری را دارد). فدک یک بوستان بزرگ است و در این پارک وسیع مسیر مخصوصی دور تا دور پارک ساخته شده تا برای دوچرخه رانان آسان باشد.

پیست دوچرخه سواری بوستان تمدن
پارک تمدن یا پارک مینیاتوری یکی دیگر از پیست‌ های محبوب دوچرخه سواری در شرق تهران است. علاوه بر داشتن مسیر مناسب دوچرخه امتیازات دیگری هم دارد و باعث می شود خاطره خوبی را از آن ثبت کنید. مثلاً این پارک طوری طراحی شده که انسان را به گذشته ها ببرد، به طوری که فضای پارک با مجسمه‌ ها و مینیاتور هایی با معماری تمدن‌ های گذشته‌ ایران پر شده و تزیینات آنها را به نمایش گذاشته است. شاید نام پارک را هم به همین دلیل است که تمدن گذاشته اند. شما با دوچرخه سواری در این پیست علاوه بر لذت بردن از این ورزش مفرح می توانید از ماکت های شبیه سازی شده آثار تاریخی تمدن‌ های گذشته ایران هم لذت ببرید.

 

دوچرخه سواری در پارک جنگلی چیتگر
پارک جنگلی چیتگر
پارک چیتگر طبیعتی دلنشین و آب و هوایی عالی دارد و بسیاری گردشگران و پیاده گردها را هم به سوی خود جذب می‌کند. برخی افرادی که به این پارک جنگلی می‌روند، مقصدشان پیست دو‌چرخه سواری مناسب چیتگر است.

پیست دوچرخه سواری چیتگر یکی از حرفه ای‌ ترین پیست‌ های تهران است. مسیر دوچرخه سواری این پارک با گذر از کنار درختان جنگل، این پیست را به یکی از محبوب‌ ترین پیست‌ های پایتخت تبدیل کرده است. جالب اینکه دوچرخه سواران در این پیست بیمه می‌شوند و آمبولانس و کمک‌ های اولیه در فضای پارک در دسترس است. همچنین دوچرخه هایی برای کرایه هم آنجا قرار گرفته اند.

فضای عمومی دریاچه چیتگر
دور محوطه دریاچه چیتگر هم یک پیست دوچرخه سواری تقریباً حرفه ای است. محل اجاره‌ دوچرخه هم در ضلع شمال غربی قرار دارد. با اینکه زمان مناسب برای دوچرخه سواری هم صبح زود یا عصر است، اما شب‌ ها هم نور کافی برای دوچرخه رانی وجود دارد. البته آخر هفته‌ ها به علت رفت و آمد جمعیت شاید نتوان به راحتی دوچرخه سواری کرد.

دوچرخه سواری در پارک الهام
اگر می‌‌خواهید شادابی و نشاط دوچرخه سواری را به خوبی احساس کنید پارک الهام را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از امکانات ورزشی و تفریحی قابل توجهی برخوردار است و افراد می‌توانند از پیست دوچرخه‌ سواری نهایت استفاده را ببرند. چندین دستگاه دوچرخه دارد و علاقه مندان این ورزش می‌توانند با کرایه این دوچرخه‌ ها از این ورزش لذت ببرند. مسیر پیاده‌ روی این پارک هم بسیار مطلوب و طولانی است و می توانید از آب و هوای سرد زمستان به خوبی لذت ببرید.

باغ راه فدک ایران زمین
با رفتن به این پارک تجربه دلچسب و خاطره انگیز خواهید داشت. یک فضای طبیعی منحصر به فرد با امکانات متنوع. وسایل ورزشی دیگری هم غیر از پیست دوچرخه سواری در این پارم می‌توانید بیابید. مانند  زمین‌ های فوتبال و والیبال، بدمینتون و … آلاچیق و نیمکت‌ هایی هم برای گذراندن یک تایم طولانی در این پارک برایتان فراهم است.  بوفه و رستوران هم دارد. هرچند دوچرخه اجاره ای با کارت شناسایی هم آنجا هست اما شما بهتر است با دوچرخه خودتان به این پیست بروید. چرا که ممکن است در زمان مراجعه شما، ایستگاه دوچرخه بسته باشد.

 

پیست دوچرخه سواری بانوان بهشت مادران
این پارک تنها پارکی‌است که برای بانوان احداث شده و به رفع نیازهای آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و … آنها می پردازد. غیر از پیست دوچرخه سواری در محوطه آنجا می‌توانید به امکانات زیادی مانند کلاس‌های هنر، موسیقی، قرآن و… که در دسترس بانوان است، دسترسی داشته باشید. افراد بیرون از آن نمی‌توانند به داخل دید داشته باشند و این ویژگی احساس امنیت و آرامش را برای ورزش کردن به بانوان می‌دهد. شما می‌توانید با دوچرخه‌ های شخصی یا با اجاره کردن آن ها از پیست این پارک لذت ببرید.

 پارک نهج البلاغه
پارک یا بوستان نهج‌ البلاغه یکی از مکان‌ های تفریحی و گرشگری بزرگ شهر تهران است. حالت شیب دارد و مسیر دوچرخه سواری خوبی هم در این پارک ایجاد شده است. پیستی به مساحت نه هزار متر مربع دارد و علاقمندان به این ورزش مفرح همه روزه به این پارک می‌روند. می‌توانید با کرایه کردن دوچرخه‌ های موجود و یا دوچرخه های شخصی از این ورزش لذت ببرید.


برچسب: تهران، تهرانگردی، سفر، گردشگری، مجله دلتا،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۶:۱۶ توسط:مجله گردشگری دلتا موضوع: نظرات (0)