Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرودگاه فرودگاه

مجله گردشگری دلتا

جاهاي ديدني تفليس، عروس زيباي قفقاز (+ويدئو)

چشمه‌هاي آب گرم، يكي از جاهاي ديدني تفليس است كه در محله حمام‌ها قرار دارند. بخشي از بافت تاريخي تفليس كه تعداد زيادي ساختمان قديمي روي تعداد زيادي چشمه آب گرم معدني ساخته شده‌اند.

جاهاي ديدني تفليس هر سال هزاران ايراني را به سوي خود مي‌كشاند. به تفليس عروس قفقاز مي‌گويند و پايتخت گرجستان است. در واقع تفليس يك پارك‌رود بزرگ و زيباست. يعني يك رودخانه بزرگ دارد كه از وسط شهر مي‌گذرد و به شهرهايي كه رودخانه از ميان‌شان مي‌گذرد، پارك‌رود مي‌گويند. ۳۶ كيلومتر از رودخانه از وسط شهر تفليس مي‌گذرد و در طول رودخانه هم پارك‌هاي زيبايي ساخته‌ شده كه براي گردشگران جذاب و سرگرم كننده است.

تفليس
تفليس شهري زيبا و كهنسال است. بيش از ۱۵۵۰ سال از عمر آن مي‌گذرد و فقط ۱/۵ ميليون نفر جمعيت دارد. هرچند براي يك كشور پايتخت خلوتي‌ است اما شهري كه نه ترافيك داشته باشد و نه آلودگي هوا، حتماً جاي خوبي براي ديدن، سفر و زندگي است. به داشتن چشمه‌هاي آب گرم معدني شهرت دارد و مي‌توان براي يك تور چند روزه روي آن حساب كرد.

 

 

جاهاي ديدني تفليس
تفليس در موقعيت جغرافيايي ويژه‌اي قرار دارد و رودخانه زيبايي كه از ميان شهر مي‌گذرد هم بيش از پيش به جذابيت آن افزوده است. تاريخي طولاني دارد. همين‌ها سبب مي‌شود ديدني‌هاي زيادي داشته باشد. با ما بمانيد تا به جاهاي ديدني تفليس سر بزنيم.

ميدان آزادي و خيابان روستاولي
تقريباً هر شهر ميدان آزادي دارد و تفليس هم از داشتن ميدان آزادي محروم نيست. مي‌توانيد گشتي در اين ميدان بزنيد. ضمن اينكه خيابان‌گردي در خيابان‌هاي مهم هر شهر هم يكي از اركان مهم گردشگري است. در مهم‌ترين خيابان تفليس قدم بزنيد و زيبايي‌هايش را به چشم ببينيد. پارلمان گرجستان، سالن اپرا و باله، موزه مردمي گرجستان، آكادمي علوم گرجستان و بسياري از ساختمان‌هاي مهم دولتي و غيردولتي تفليس در اين خيابان قرار دارند.

درياچه ليسي
درياچه ليسي آب شور دارد. در شمال شهر قرار گرفته و جان مي‌دهد براي ماهيگيري و پرنده نگري. چندان بزرگ نيست؛ اما براي گردشگران اغواكننده به نظر مي‌رسد. همچنين پيدا كردن سوژه‌هاي عكاسي در كنار اين درياچه مي‌تواند بسيار راحت باشد.
محله حمام ها
محله حمام‌ها يكي از باشكوه‌ترين جاهاي ديدني تفليس است و از مناطق بافت تاريخي تفليس به شمار مي‌رود. به اين صورت است كه تعداد زيادي ساختمان قديمي روي تعداد زيادي چشمه آب گرم معدني ساخته شده‌اند و در گذشته، صرفاً كاربري نظافتي نداشته است بلكه جشن‌هاي بزرگي كه ريشه در فرهنگ مردم محلي تفليس دارد، در اين حمام‌ها برگزار مي‌شده‌اند.
جالب است به شما بگويم داستان تولد تفليس اينگونه بود كه يكي از پادشاهان گرجستان زماني كه به قصد شكار در دشت و دمن تفريح مي‌كرد، متوجه اين چشمه‌ها شد و اينقدر خوشش آمد كه دستور داد همين جا شهري بنا كنند.

پل صلح
پل صلح يك سازه تازه تاسيس است، مثل پل طبيعت براي تهران. پل صلح ساخته شد تا قسمت‌هاي قديم و جديد شهر را به هم متصل كند. پل صلح روي رودخانه كورا ساخته شده و نورپردازي منحصربه‌فردي دارد.
شهر تاريخي سيقناقي
يكي از شهرهاي تفليس شهر هرتي است كه بعدها به سيقناقي شهرت يافت، به عصر حجر برمي‌گردد. شهر باستاني سيقناقي يكي از زيباترين جاهاي ديدني تفليس محسوب مي‌شود. در دنيا نيز يكي از زيباترين شهرهاي تاريخي جهان است. ديدنش را از دست ندهيد. اين شهر ۱۲۰ كيلومتر دورتر از تفليس است. با اين حال ارزش ديدن و وقت گذاشتن دارد.

شهر سنگي اوپليستيخه
اوپليستيخه حيرت‌انگيز است! تنها شهر سنگي دنيا. اين شهر يكي از منحصربه‌فردترين جاهاي ديدني تفليس به شمار مي‌رود. اوپليستيخه شهري غار مانند است كه سه طبقه دارد. هر سه هم در زير زمين. روي شهر هم يك قصر سلطنتي ساخته‌اند. گفته مي‌شود اين قصر مربوط به قرن ۱۰ ميلادي است.
نكات مهم در سفر به تفليس
مجسمه مادر گرجستان بر فراز بلندي‌هاي تفليس قرار دارد. سر بگردانيد تا نماد گرجستان جديد را پيدا كنيد. تقريباً از همه جاي شهر قابل ديدن است. در تفليس ۵ درياچه قابل قايقراني وجود دارد. خودتان را به ديدن آنها دعوت كنيد. يكي از آنها به حدي بزرگ است كه گرجي‌ها به آن دريا مي‌گويند. تفليس تقريباً در تمام روزهاي سال بارندگي دارد. از باران‌ها نترسيد. شهر را پر از نور و زيبايي و رنگ مي‌كنند. خوش مي‌گذرد. شايد داشتن ژاكت و چتر، فكر بدي نباشد.
مي‌توانيد زيبايي هاي جاهاي ديدني تفليس را در ويدئو تهيه شده در مجله گردشگري مجله دلتا مشاهده كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/1 ساعت: ۱۴ توسط:deltatravel :

فرودگاه رامسر ؛ معرفي فرودگاه هاي ايران

رامسر، شهري نزديك جنگل و دريااست. همين يكي از دلايل توجه به آن در دوره‌هاي مختلف بوده. از وقتي رامسر تبديل به يك منطقه گردشگري شد، ساخت فرودگاه هم در آن كليد خورد.

شهرهاي محبوب استان مازندران در شمال ايران همگي چشم‌ اندازهاي طبيعي و مسحوركننده‌اي دارند. با آن ديدني‌ها و طبيعت افسانه‌اي، تلاقي جنگل و دريا، آب و هواي فرح بخش و… كه مقاصد بي‌نظير گردشگري را به وجود آورده‌اند. در اين بين شهر رامسر جايگاه ويژه‌اي دارد و به عروس شهرهاي شمال نيز معروف است. مجله گردشگري‌ مان به شما مي‌گويد كه هرچند اغلب سفرهايي كه به رامسر مي‌رويم با سواري شخصي است اما اين شهر داراي فرودگاهي هم هست كه مي‌توانيد از طريق فرودگاه رامسر خود را به نقطه مورد نظرتان برسانيد.

اين فرودگاه در دوران پهلوي ساخته شده و هنوز هم به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. از سويي شايد با خود بگوييد چطور ممكن است سفر با خودرو و آن جاده‌هاي سرسبز را رها كنيم و با هواپيما سفر كنيم؟ اما باورتان نمي شود كه مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان ممكن خود را به شمال كشور رسانده و در جاده‌هاي هراز و چالوس و … اصلا در ترافيك نمي‌مانيد. پس با مجله دلتا همراه شويد تا ببينيد فرودگاه رامسر كجاست و چه امكاناتي دارد.

 

فرودگاه رامسر كجاست؟
براي رسيدن به اين فرودگاه بايد وارد جاده تنكابن – رامسر شويم و تا ميدان شهيد خلعتبري پيش برويم. فرودگاه در مجاورت اين ميدان و در نزديكي ساحل است.

در دوران پهلوي اينجا فرودگاهي بيشتر تشريفاتي و تفريحي بود كه تنها سران مملكتي اجازه پرواز از آن را داشتند، اما بعد از انقلاب بقيه هم اجازه استفاده از فرودگاه را پيدا كردند.

 

تاريخچه فرودگاه رامسر
در سال ۱۳۰۴، هنگامي كه رضاخان رسما پادشاه ايران شد. او مازندراني بود و نگاهي ويژه به اين استان داشت؛ بنابراين طرح‌‌هاي عمراني بسياري را با شركت‌هاي آلماني در اين خطه به انجام رساند كه يكي از آن‌ها احداث فرودگاه در شهر رامسر بود.

پيشنهاد مطالعه: مي توانيد راجع به همه ديدني هاي مازندران را در مطلب “جاهاي ديدني مازندران” مطالعه نماييد.

ابتدا اين فرودگاه فقط جنبه تشريفاتي داشت و فقط پذيراي هواپيماهاي (پاسارگاد) ويژه خاندان سلطنتي، مسافران خارجي، افراد انگليسي و كساني بود كه هتل قديم رامسر را به صورت كامل اجاره كرده بودند. پس از انقلاب اين فرودگاه براي استفاده عموم آزاد شد و هم‌اكنون روزانه چندين پرواز مسافربري دارد. تعداد پروازها معمولاً متفاوت است و اگر به صورت فوق العاده افزايش يابد حتي ۱۶ پرواز رفت و برگشت روزانه هم مي‌رسد.

اولين هواپيما در  ايران در زمان احمدشاه قاجار در ۱۴ دي ماه ۱۲۹۲ هجري شمسي به پرواز در آمد.
در ۲۵ مرداد ۱۳۳۲ محمدرضا پهلوي و ثريا از فرودگاه رامسر به بغداد پرواز كرده و از آنجا به ايتاليا رفتند.

مقاصد فرودگاه رامسر
از اين فرودگاه در روز ۱۷۹ پرواز تفريحي انجام مي‌شود. همچنين در كارنامه خود ۱۶ پرواز مسافري در يك روز را هم دارد اگرچه در حال حاضر مقاصد پروازي اين فرودگاه محدود به دو شهر تهران و مشهد مي‌شود. مسير‌هاي پروازي عمومي از رامسر به خارج از كشور و بر عكس هنوز تعريف نشده است.

اطلاعات پرواز اين فرودگاه مي‌گويد از رامسر به فرودگاه مهرآباد هر روز هفته، پرواز رفت و برگشت برقرار است. به علاوه در هر هفته به صورت مرتب دو پرواز رفت و برگشت به مشهد برقرار است. پرواز مستقيم از اين فرودگاه  به اهواز هم ممكن است، اما اين پرواز به صورت مرتب نيست و فقط در جمعه برخي از هفته‌ها انجام مي‌شود.

اطلاعات پرواز
براي باخبر شدن از زمان پروازها مي‌توانيم به سايت پروازهاي فرودگاه رامسر برويم.

همچنين شماره تماس‌هاي ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۷ و ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۸ هم پاسخگوي ماست.

 

امكانات فرودگاه رامسر
دو باند پروازي در اين فرودگاه هست. ‌شامل يك باند آسفالت قديمي به‌طول ۱۵۰۰ متر و به‌عرض ۴۵ متر (با احتساب شانه) و يك باند جديد بتني، كه در سال ۱۳۸۹ در سفر استاني رييس جمهور وقت به عنوان طرح ملي آغاز شد و براي هواپيماي ايرباس ۳۲۰ برنامه ريزي شده است.

اين فرودگاه امكانات مشخصي را به مسافران ارائه مي دهد.

كلاس كنترلD  از نوع كنترل شده (Controlled Aerodrome)
سايت هواشناسي سينوپتيك بطور ۲۴ ساعته
واحد سوخت‌گيري هواپيمايي فرودگاهي
واحد ايمني زميني و آتش نشاني(CAT5) با استانداردهاي جهاني
سيستم روشنايي باند
تاكسي وي
اپروچ و پاركينگ
سه برج نورافكن بزرگ در محوطه فرودگاهي و پاركينگ خودرو
دستگاه ATM
دفتر فروش بليط هواپيما
بوفه

جاذبه‌هاي نزديك
ساحل
جاده ساحلي (تنكابن – رامسر) در مجاورت فرودگاه قرار دارد و قدم‌ زنان هم مي‌شود از فرودگاه به سمت ساحل رفت. اين پياده گردي كمتر از پنج دقيقه زمان مي‌برد.
جواهرده
قصد بسياري از سفر به رامسر ديدن جواهر‌ده است. اگر با هواپيما خودمان را به رامسر رسانده‌ايم و قصد داريم بلافاصله به جواهرده برويم، حدود ۳۰ كيلومتر تا آنجا راه داريم.
پيشنهاد مطالعه: مي توانيد مطلب جالبي را با نام “جواهر ده ، جواهري بر انگشتر رامسر” را در همين مجله مطالعه كنيد.
تله‌كابين رامسر
مسافت فرودگاه تا تله‌كابين رامسر كه به بام رامسر هم معروف است، حتي از جواهرده هم كمتر است؛ بام رامسر در ۱۲ كيلومتري فرودگاه قرار دارد.
پيشنهاد مطالعه: مي توانيد اطلاعات كاملي از تله كابين رامسر و تفريحاتش را در مطلب “تله كابين رامسر، قيمت بليط و ده ها چيز ديگر” مطالعه نماييد.
قلعه ماركوه
بسياري در سفرشان به رامسر به ديدن جاذبه‌هاي طبيعي اكتفا نمي‌كنند. اگر مي‌خواهيم در كنار لذت بردن از طبيعت، جاهاي ديدني شهر را هم از دست ندهيم، از فرودگاه  فاصله زيادي با آن‌ها نداريم. فرودگاه تا قلعه ماركوه ۱۱ كيلومتر فاصله دارد و از آنجا تا كاخ مرمر فقط ۳٫۸ كيلومتر راه داريم.
بوستان صفارود
بوستان جنگلي صفارود و گرسماسر كه از ديگر جاهاي ديدني رامسر هستند به ترتيب در ۱۱ و ۵۱ كيلومتري فرودگاه قرار دارند.
بلوار معلم
در سفرمان به رامسر بلوار معلم اين شهر را هم نبايد فراموش كنيم. قدم زدن در اين بلوار يكي از كارهايي‌ست كه مسافران اين شهر حتما انجامش مي‌دهند؛ از فرودگاه تا بلوار معلم  فقط ۲٫۷ كيلومتر فاصله است.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/10/24 ساعت: ۱۱ توسط:deltatravel :

فرودگاه امام خميني ، معرفي فرودگاه هاي ايران

در زميني به مساحت 14 هكتار فرودگاهي بين المللي به نام امام خميني ساخته شده است. فضاهاي بسيار بزرگ اطراف فرودگاه، باند فرودگاهي بسيار وسيع و پاركينگ‌ هاي با ظرفيت بالاي اين فرودگاه، آن را منحصر به فرد كرده است.

فرودگاه امام خميني تهران اصلي‌ترين فرودگاه بين‌ المللي كشور است. در جنوب غرب پايتخت واقع شده و امكانات بسيار مناسبي براي مسافران ايراني و خارجي دارد و در ارديبهشت سال ۱۳۸۴ افتتاح شده است. ممكن است شما فكر كنيد همه فرودگاه ها يك امكانات را ارائه مي‌دهند اما باورتان نمي‌شود كه برخي از امكانات در اين فرودگاه هست كه در هيچ فرودگاه داخلي ديگري آن ها را نخواهيد ديد، مانند سالن اختصاصي و بسيار مجهز خدمات cip كه در ادامه توضيح آن را خواهيد ديد.

در اين مطلب از مجله گردشگري مي‌توانيد بسياري چيزها را راجع به فرودگاه بين المللي امام خميني بخوانيد و در سفرهايتان از آن ها بهره مند شويد. با مجله دلتا بمانيد.

فرودگاه امام خميني
در زميني به مساحت ۱۴ هكتار فرودگاهي به نام امام خميني ساخته شده است. فضاهاي بسيار بزرگ اطراف فرودگاه، باند فرودگاهي بسيار وسيع و پاركينگ‌ هاي با ظرفيت بالاي اين فرودگاه آن را منحصر به فرد كرده است. با به پايان رسيدن ساخت فاز يك، فاز دو فرودگاه نيز در دست احداث است. ترمينال سلام و ترمينال ايرانشهر  نيز در حال ساخت هستند.

مساحت ترمينال فرودگاه امام خميني هم مانند باند هاي آن بسيار زياد و مناسب است. به بيش از ۷۸۰۰۰ مترمربع مي‌رسد و هم براي پروازهاي ورودي و هم پروازهاي خروجي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

 پاركينگ فرودگاه امام خميني
فرودگاه امام خميني داراي ۵ پاركينگ است.

پاركينگ طبقاتي
پاركينگ طبقاتي يا پاركينگ مسقف ظرفيت بيش از ۱۵۰۰ ماشين دارد. البته هزينه اش چندان كم نيست و بهتر است اگر براي استقبال يا بدرقه به فرودگاه مي‌رويد، از اين پاركينگ استفاده كنيد. اين پاركينگ زير ترمينال فرودگاه واقع شده و با آسانسور مي‌توانيد به ترمينال برسيد.
پاركينگ روباز شماره ۳ و ۴
دو پاركينگ شماره ۳ و ۴ روباز هستند و ظرفيت بيش از ۱۰۰۰۰ سواري را دارند. اما اين پاركينگ ها با فاصله‌ از فرودگاه احداث شده است و مي‌توانيد با اتوبوس‌هاي شاتل (اتوبوس‌هاي رايگان داخل فرودگاه) به ترمينال مسافران برويد.
پاركينگ روباز شماره ۲
اين پاركينگ به طور كلي در اختيار مسافران و همراهان آن ها قرار نمي‌گيرد، دورتر از پاركينگ‌ هاي شماره ۳ و ۴ ساخته شده و ۸۴۰ سواري ظرفيت دارد. براي توقف خودرو هاي توقيفي است ولي در زمان‌ هاي شلوغي فرودگاه، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي رفت و آمد هم باز بايد اتوبوس‌ هاي شاتل فرودگاه را استفاده كنيد.
پاركينگ روباز شماره ۵
در نزديكي ساختمان گمرك و براي ماشين‌ هاي اين بخش پاركينگ روباز شماره ۵ ساخته شده است و به مسافران و مراجعان فرودگاه اختصاص ندارد.

فروشگاه فرودگاه امام خميني
اگر براي ديدار كسي مي‌رويد و فرصت تهيه سوغات و يا خريد براي سفرتان را نداشتيد و يا چيزي را فراموش كرده‌ايد، در فرودگاه امام مي‌توانيد اين نيازها را برطرف كنيد. تعداد زيادي فروشگاه در اين فرودگاه وجود دارد كه انواع اجناس لوكس و برند، سوغات شهرهاي مختلف ايران و خوراكي و …را عرضه مي‌كنند.

سالن خدمات CIP فرودگاه امام خميني
مجهز‌ ترين سالن تشريفات اختصاصي كشور در فرودگاه امام قرار گرفته است. در سه طبقه ساخته شده و مسافرين ورودي و خروجي كه مايل هستند مي‌توانند از سالن تشريفات و امكانات موجود در آن استفاده نمايند. به‌ عنوان يك ترمينال اختصاصي براي افراد ويژه طراحي شده و مسافرين محترم در فضايي آرام و بدون نياز به اجراي فرايند هاي عادي عمليات فرودگاهي مثل دريافت كارت پرواز و تحويل بار استراحت كند و از پذيرايي شايسته اين خدمات استفاده كنند.

CIP مجموعه‌ اي از خدمات است كه افراد پر مشغله‌ مي‌توانند مدارك خود را تحويل دهند و به جاي حضور در صف‌ هاي چك‌ اين، تحويل بار و… در سالن CIP استراحت كنند. پذيرايي اين سالن ها با با انواع خوراكي‌ ها و نوشيدني‌ هاي لذيذ، استراحت در اتاق‌هاي راحت، استفاده از اينترنت رايگان و… است و با پرداخت هزينه نه چندان كم مي‌توانند از آن بهره مند شوند. مسافرين علاقمند به استفاده از اين خدمات مي‌توانند از قبل آن‌را از آژانس‌هاي گردشگري تحت قرار داد فرودگاهي خريداري كنند.
خدمات CIP فرودگاه امام خميني
انتقال مسافر از مبدا به فرودگاه و بالعكس بوسيله خودرو هاي تشريفات
ترانسفر تا پاي پلكان پرواز و بالعكس توسط راهنماي مخصوص CIP
سرو انواع نوشيدني گرم و سرد و انواع شيريني، سالاد و دسر جهت مسافرين CIP
امكان استفاده از ميز اردور جهت مسافرين، مستقبلين و مشايعت كنندگان
دريافت كارت پرواز توسط مسئولين مربوط CIP براي مسافران
انجام كليه امور مربوط به بار و ويزا توسط مسئولين مربوط CIP (اخذ ويزا فرودگاهي با هماهنگي قبلي)
استفاده و تردد گيت‌هاي اختصاصي سپاه، پليس، گمرك و پذيرش بار
استفاده از فروشگاه‌هاي لوكس با برندهاي خارجي و داخلي معتبر
استفاده از اينترنت وايرلس و اتاق مخصوص كامپيوتر و اينترنت
باجه بانك اختصاصي به منظور انجام امور بانكي اعم از ارزي (غير از ارز مسافرتي) و ريالي مسافرين
اتاق اختصاصي سيگار با تهويه استاندارد
فروشگاه خشكبار، چرم، صنايع دستي و خاويار
سالن كنفرانس و ملاقات‌هاي خصوصي جهت مذاكرات تجاري
سوئيت‌هاي ويژه براي اقامت‌هاي موقت و استراحت‌هاي كوتاه

رستوران و كافي ‌شاپ فرودگاه امام خميني
 گاهي ممكن است قبل از سفر وقت غذا خوردن نداشته باشيد يا بايد ۳ ساعت پيش از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشيد، در نتيجه ممكن است گرسنه يا تشنه شويد. اما امكانات زيادي در فرودگاه بين المللي امام خميني مثل تعداد زيادي رستوران، فست‌ فود و كافي‌ شاپ با انواع غذاها، ميان‌ وعده، كيك و شيريني و نوشيدني‌ هاي لذيذ و خوش‌ طعم در دسترس شماست.

نكته: البته  پيش از سفر هوايي از خوردن غذا هاي سنگين و چرب اجتناب كنيد خصوصاً اگر از آن دسته افرادي هستيد كه در پرواز دچار حالت تهوع مي‌شويد.

بانك و صرافي در فرودگاه امام خميني
در فرودگاه امام چندين شعبه بانك و صرافي وجود دارد؛ هم در سالن ورودي و هم در سالن خروجي. علاوه بر اين دستگاه‌ هاي خود پرداز نيز در محوطه فرودگاه وجود دارد و براي كساني كه پول ايران با خود به همراه ندارند، عالي است چون مي‌توانند با كارت‌ هاي بانكي‌ شان از اين خود پرداز ها پول ايراني بگيرند.

هتل فرودگاه امام خميني
در نزديكي فرودگاه امام، دو هتل بزرگ و لوكس فرودگاهي به نام هاي نووتل و ايبيس ساخته شده اند. مسافران به جاي آنكه به داخل شهر بروند، مي‌توانند در يكي از اين دو هتل اقامت كنند.

هتل نووتل هتلي ۵ ستاره و بسيار شيك است؛ اتاق‌هاي راحت با امكانات رفاهي كامل دارد و شما در هتل نووتل به غير از اقامت كامل، مي‌توانيد اقامت ۶ ساعته هم داشته باشيد.

پيشنهاد مطالعه: براي آنكه همه چيز را راجع به هتل نووتل بدانيد مطلب “هتل نووتل ، اولين هتل فرودگاهي ايران” را در همين مجله مطالعه كنيد.

هتل ۴ ستاره ايبيس هم چيزي كم از نووتل ندارد. ضمن اينكه علاوه بر اقامت روزانه و ۶ ساعته، امكان اقامت ۳ ساعته هم در اين هتل پيش‌ بيني شده است.

نكته: در اين دو هتل، هنگام رزرو، مي‌توانيد گزينه‌اي را انتخاب كنيد كه بر اساس آن، علاوه بر اقامت، تمام امور فرودگاهي نظير، تحويل بار، دريافت كارت پرواز و… توسط هتل براي شما انجام ‌شود.

 

آدرس فرودگاه امام خميني
فرودگاه بين المللي امام خميني در جنوب غربي تهران واقع شده و با مركز شهر يك ساعت فاصله دارد كه البته به ميزان ترافيك هم بستگي دارد.

آدرس: تهران- بزرگراه خليج فارس- كيلومتر ۳۰- فرودگاه بين المللي امام خميني(ره)

شماره تلفن فرودگاه امام خميني
فرودگاه امام خميني شماره تلفن هاي متعددي دارد كه هر يك پاسخگوي بخشي از نيازهاي مردم هستند.

شماره تلفن فرودگاه امام خميني: ۵۱۰۰۱۱۱و ۵۱۰۰۱۱۴و ۵۱۰۰۱۱۸- ۰۲۱

شماره تلفن اطلاعات پرواز: ۰۹۶۳۳۰

شماره تلفن پاركينگ فرودگاه خميني:۵۱۰۰۷۱۹۹-۰۲۱

چطور به فرودگاه امام خميني برويم؟

تاكسي فرودگاه: بايد به سايت تاكسي فرودگاه امام مراجعه كنيد، اطلاعات لازم را وارد كنيد و درخواست تاكسي بدهيد. اين تاكسي‌ها آماده رساندن مسافران از شهرستان‌ هاي كشور به فرودگاه امام نيز هستند.

مترو فرودگاه امام خميني: اگر از تهران عازم فرودگاه هستيد، بايد سوار خط ۸ مترو تهران شويد. در ايستگاه سوم يعني بين واوان و پرند بايد از مترو پياده شويد؛ چند دقيقه بعد در فرودگاه خواهيد بود.

اتوبوس: مبدأ اتوبوس فرودگاه امام، مقابل ترمينال ۴ فرودگاه مهرآباد است. اين اتوبوس‌ ها در مسير در ميدان آزادي و حرم امام خميني هم توقف دارند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/10/15 ساعت: ۱۴ توسط:deltatravel :