Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  قشم قشم

مجله گردشگری دلتا

غار نمكي قشم ؛ در صف يونسكو

از پاييز تا آخر فروردين فصل مناسبي براي سفر به قشم است. در اين زمان غار نمكي قشم هم هواي ملايم و مطبوعي دارد و گشت و گذار در هواي خنك زمستان، ما را خسته نمي‌كند.

در روزهاي سرد سال، سفر به قشم بهترين تصميم است. جاهاي ديدني زيادي دارد و به لحاظ گردشگري پر تردد است. غار نمكي قشم هم كه يكي از بزرگ‌ترين غارهاي نمكي دنياست، يك مقصد بي‌نظير براي گردشگران است. اين غار يكي از عجايب هفتگانه خليج فارس است و به نام غار نمكدان معروف است.

غار نمكدان كجاست؟
اين غار در دل يك كوه نمكي قرار گرفته است. اين كوه چند غار ديگر هم دارد؛ اما معروف‌ترين و طولاني‌ترين آن‌ها، غار نمكي قشم است. بام جزيره هم يك كوه نمكي ۳۴۰ متري است كه همين‌جا قرار دارد.

 

از قشم بايد به باسعيدو برويم كه حدود يك ساعت و نيم با ماشين طول مي‌كشد؛ بعد از آنجا راهنماي غار ما را به جاده فرعي هدايت مي‌كند و ۴۴ دقيقه بعد به غار مي‌رسيم. راه نزديك‌تر هم از روستاي سلخ است تا به مقصد برسيم. اين مسير  ۹۰ كيلومتر است و بهتر است با ماشين‌هاي شاسي بلند و آفرود طي شود.

غار نمكدان قشم
اينجا طولاني‌ترين غار نمكي دنياست كه در فهرست آثار ملي ايران ثبت شده‌. طولش بيشتر از ۶ كيلومتر است و پياده‌روي در آن اگر بخواهيد بيشتر از نيم ساعت پيش برويد، به راهنما نياز دارد. عمر غار نمكي قشم ۵۰۰ ميليون سال است و از لايه‌هاي نمكي چند رنگي تشكيل شده است. جالب است بدانيد قنديل‌هاي غار هر كدام ده‌ها هزار سال قدمت دارد، به همين دليل بهتر است كه به هيچ‌كدام از قنديل‌هاي نمكي دست نزنيم و هوس نكنيم تكه‌اي از آن را براي خودمان برداريم.

 

مي‌گويند نمك‌هاي اينجا خاصيت درماني دارند و نفس كشيدن در هواي غار، حساسيت و آسم را تسكين مي‌دهد. در كف غار، جوي آبي هم مي‌بينيم كه حجم نمك خيلي زيادي دارد و آب آن در بعضي جاها مثل آينه عمل مي‌كند و زيبايي غار را دوبرابر نشان مي‌دهد.

غار نمكي تا همين چند وقت پيش قرار بود در فهرست يونسكو قرار بگيرد، اما به دليل گودبرداري ناحيه جلوي غار، فعلا از اين فهرست كنار گذاشته شده است.
هزينه ورودي غار نمكي قشم
بازديد از غار نمكدان رايگان است و فقط كافي است شما براي رفتن به آنجا تصميم بگيريد. اگر روز را براي رفتن به غار انتخاب كنيد بهتر است.

 

نكات مهم در بازديد از غار
هر چند غار روشنايي ندارد، اما براي ديدن زيبايي‌هاي آن هدلايت و چراغ‌‌قوه كافي‌ است. مي‌توانيد آب و خوراكي سبك و يك دست لباس اضافه همراه خود داشته باشيد.

از مهر تا آخر فروردين فصل مناسبي براي سفر به قشم است. در اين زمان غار نمكي قشم هم هواي ملايم و مطبوعي دارد و گشت و گذار در هواي خنك زمستان، خسته‌مان نمي‌كند.

براي مشاهده مطالب بيشتر به مجله گردشگري در مجله دلتا سربزنيد..


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/13 ساعت: ۱۵ توسط:deltatravel :