Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  هرمزگان هرمزگان

مجله گردشگری دلتا

جزيره لاوان ؛ قطعه گمشده گردشگري

هرچند مي‌توانيد بهترين طعم غذاهاي فرنگي را در اين جزيره تست كنيد، اما جالب است به شما بگويم اگر چيزي غير از ماهي بخوريد سرتان كلاه رفته است.

بعد از كيش و قشم بزرگترين جزيره هرمزگان لاوان است. به سواحل بكرش معروف است و نقشه و عكس‌هاي هوايي جزيره لاوان بسيار چشم‌نواز است. بازار جزيره  هم مانند ديگر جزاير جنوبي كشور اجناس متعددي دارد و سوغات لاوان را هم با تنوع بسيار عرضه مي‌كند. با مجله دلتا بمانيد.

جزيره لاوان
جزيره لاوان يكي از جزاير نفت خيز خليج هميشه فارس است. هرچند اينجا مانند قشم و كيش، برو بيايي براي خودش ندارد اما سكوت آن را جريان حضور گردشگران مي‌شكند. زمستان فصل شلوغ آنجاست و براي رفتن به لاوان اول بايد به بندر مقام برويد. مي‌توانيد به عسلويه برويد و تا شهر پارسيان، ۳۰ دقيقه برانيد. جاده ساحلي زيباي پارسيان تا بندر مقام خودش يك مقصد گردشگري است با منظره‌اي از موج‌هاي دريا كه به صخره‌ها مي‌خورند يا جايي كه كوه و دريا به هم مي‌رسند.

 

در اسكله بندر مقام، قايق‌هاي كوچك و بزرگي هستند كه به مقصد جزيره لاوان مسافران را سوار مي‌كنند. ۲۰ كيلومتر روي دريا و آب‌هاي ژرف خليج فارس كه ممكن است ساكنان دريا هم در مسير همراهي‌تان كنند. فقط ۳۰ دقيقه طول مي‌كشد تا به جزيره برسيد. شن‌هاي داغ جزيره و موج‌هاي بلند آن مي‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم كند.

از سويي بودن در جزيره مرواريد خيز خليج فارس مي‌تواند كلي جذاب باشد. در قديم شغل بيشتر مردم صيد مرواريد و بعد ماهيگيري بود، تا اينكه اينجا به يكي از قطب‌هاي نفتي ايران تبديل شد و بيشتر مردم جزيره هم در شركت نفت مشغول شدند؛ اما همچنان لاوان به بكر بودنش معروف است.

امكانات گردشگري و اقامت در جزيره لاوان
شنا كنيد
خوب است بدانيد براي اينكه بتوانيد تني به آب بزنيد، چندين ساحل مانند ساحل گرت، ساحل مرجاني و ساحل شركت نفت، از جاهايي هستند كه مي‌توان شنا كرد و در آن‌ها با خيال راحت چادر زد. كمپينگ و عكاسي در اين جزيره مرسوم است.
ويترين گردي كنيد
بازار لاوان براي گشت و گذار گزينه درجه يكي است. همچنين براي ويترين گردي هم فروشگاه‌هاي بزرگ و مدرني در اين جزيره وجود دارد.

خوشمزه گردي كنيد
هرچند مي‌توانيد بهترين طعم غذاهاي فرنگي را در اين جزيره تست كنيد، اما جالب است به شما بگويم اگر چيزي غير از ماهي بخوريد سرتان كلاه رفته است. انواع ماهي‌هاي جنوب كه همان لحظه صيد شده است را با بهترين نوع پخت مي‌شود آنجا نوش جان كرد و مدت‌ها با طعم خوش آن زندگي كرد!
عكاسي كنيد
گذشته از آنكه ساحل و درياي بي‌نظير جزيره لاوان سوژه مناسبي براي عكاسي هستند، اما نوعي آهو به اسم جبير، گوسفندان وحشي و نهنگ هم در اينجا پيدا مي‌شود كه مي‌توانند مقابل لنز دوربين شما ژست بگيرند. به علاوه اگر از اواسط اسفند تا اوايل مرداد به لاوان برويد، مي‌توانيد شاهد تخم‌گذاري لاك‌پشت‌ها هم باشيد.
كمپ بزنيد
امكانات لاوان، بيشتر از جزيره‌هايي مثل هندورابي و جزاير ناز است. مي‌توانيد لوازم كمپينگ خود را بياوريد و  براي خودتان چادر بزنيد. هرچند سوئيت‌هاي جزيره هم مي‌تواند براي اقامت مناسب باشد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/13 ساعت: ۱۵ توسط:deltatravel :