مجله گردشگری دلتا مجله گردشگری دلتا .

مجله گردشگری دلتا

کندوان، روستای هفت هزار ساله!

خانه‌های کندوان با دست و تیشه در صخره‌ها تراشیده شده‌اند و همین آن را عجیب و جالب کرده است. صخره‌ها هم حاصل فوران آتشفشان هستند.

باورتان بشود یا نه، سن روستای کندوان بیش از هفت هزار سال است. در کل دنیا فقط سه روستای صخره‌ای وجود دارد که کندوان خودمان یکی از آن‌هاست. کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که مردم محلی همچنان در آن زندگی می‌کنند.

این روستا در دامنه کوه سهند قرار دارد و چشم اندازش زیباست. هوای تمیز و خنک کوهستانی‌اش عالی است. چند چشمه آب معدنی دارد و گفته می‌شود خاصیت درمانی دارند.

 

روستای کندوان
هزاران سال پیش که آتشفشان سهند فوران کرد و مواد مذاب درون زمین را به بیرون پاشید، خنک شدند و به شکل مخروط‌های نوک تیز محکم درآمدند. گروهی از مردم به سمت این صخره‌های مخروطی کوچ کرده، صخره‌ها را تراشیدند و درون آن‌ها شروع به زندگی کردند.

وقتی از دور به روستا نگاه کنید، تعداد زیادی سوراخ روی صخره‌ها می‌بینید که شبیه به کندوی زنبور عسل به نظر می‌رسند. برای همین روستا را کندوان نامگذاری کرده‌اند.

 

روستای کندوان کجاست؟
آدرس کندوان: استان آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو، ۲۲ کیلومتری جاده شهرستان اسکو به کندوان، روستای صخره‌ای کندوان

این روستا در آذربایجان شرقی و شهرستان اسکو قرار دارد. پس کندوان چالوس نیست. معماری روستای کندوان صخره‌ای است، یعنی خانه‌ها با دست و تیشه در دل صخره‌ها تراشیده شده‌اند. همین موضوع آن را عجیب و جالب کرده است. به علاوه اینکه خود صخره‌ها هم حاصل فوران آتشفشان در هزاران سال قبل هستند. به همین دلایل این روستا شگفت‌انگیز است.

یک هتل صخره‌ای پنج ستاره بسیار زیبا در این روستا وجود دارد. هم می‌توانید هتل را ببینید و هم در آن اقامت کنید. این هتل در دل صخره‌ها ساخته شده است. سونا، جکوزی، رستوران ملل و کافی شاپ دارد.

 

سوغات روستای کندوان
عسل کندوان حرف ندارد و سوغات خوبی است. لبنیات طبیعی روستا، شال‌های زیبایی که مردم روستا می‌بافند، خشکبار و گیاهان دارویی نیز از دیگر چیزهایی است که به عنوان سوغات کندوان می‌توانید برای خود بیاورید.

 

اقامت در کندوان
هتل صخره‌ای روستا آسانسور ندارد. باید از تعداد زیادی پله بالا بروید تا به آن برسید. بنابراین اگر مشکل حرکتی شدید دارید، بهتر است در خانه‌های اهالی روستا که اجاره می‌دهند بمانید. وسایل اضافه نیز با خودتان نبرید. کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب هم نیاز دارید حتی اگر زمستان باشد. در تعطیلات نوروز افراد زیادی به کندوان سفر می‌کنند. پس لازم است از قبل اتاق رزرو کنید. دیدن طلوع خورشید را در این روستا از دست ندهید.

برای خواندن یک دنیا مطلب گردشگری به مجله دلتا مراجعه کنید.


برچسب: ایرانگردی، سفر، گردشگری، مجله دلتا،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۱:۲۷ توسط:مجله گردشگری دلتا موضوع: نظرات (0)