مجله گردشگری دلتا مجله گردشگری دلتا .

مجله گردشگری دلتا

سفر خاطره‌انگیز به راجستان هند

راجستان به معنای سرزمین پادشاهان با جاذبه‌های دیدنی خود در شمال غربی هند و هم‌مرز با پاکستان قرار دارد.

ایالت راجستان در شمال هند و در نزدیکی مرز پاکستان قرار داشته و چشم اندازهای بیابانی و کوهستانی و همچنین وجود قلعه‌های تاریخی زیبا این ایالت را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کشور هند کرده است. مجله دلتا در سفری کوتاه به هند به معرفی جاذبه‌های دیدنی راجستان پرداخته است . با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

اودیپور
اودیپور، به معنی “شهر دریاچه‌ها”  با دریاچه‌های فراوان خود زیبایی راجستان را چند برابر کرده است. این شهر، مجموعه‌ای از کاخ‌ها، موزه‌ها و باغ‌ها را در خود جای داده است. کاخ معروف اودیپور شامل عبادت‌گاه‌ها، اقامت‌گاه‌های سلطنتی و مجموعه‌های هنری می‌شود. کنده‌کاری‌های بسیار زیبای این کاخ از نمادهای معروف شهر است.

 

جایسالمر
شهرت شهر طلایی جالسامیر، قلعه‌های فراوان آن است. بر خلاف سایر قلعه‌هایی که در جالسایمر هند وجود دارد و همه تقریبا خالی از سکنه شده اند، این قلعه کاملا کاربردی است و هنوز از آن استفاده می شود. بازدید از این قلعه‌ها برای عموم آزاد است و و از صبح تا شب آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان هستند.

 

پوشکار
پوشکار از دیگر جاذبه‌های دیدنی راجستان هند ، یک شهر مقدس است که به خاطر معبد براهما و مسابقه سالانه شترها مشهور و شناخته شده است. در معبد براهمای این شهر مراسم‌های متعددی برگزار می‌شود.

 

بوندی
شهرت بوندی به خاطر چاه‌های عمیق آن است. این شهر ۵۰ چاه عمیق دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. یکی از مشهورترین چاه‌ها در این شهر چاه عمیق Queen است که قدمت آن به قرن پانزدهم بر می‌گردد. همچنین در شهر بوندی می‌توانید از قلعه Taragarh نیز بازدید کنید. دریاچه‌های اطراف بوندی را نیز فراموش نکنید.

 

پارک ملی رانتامبور
پارک ملی رانتامبور پناهگاه حیوانات راجستان و بهترین مکان برای دیدن گربه سانان از جمله ببرها در حیات وحش در مقیاس جهانی است. شما با سوار‌شدن بر قایق نیز می‌توانید به تماشای لک‌لک‌ها و فلامینگو‌های هندوستان بروید.

 

قلعه چیتورگار
قلعه چیتورگار بزرگترین قلعه در میان قلعه های راجستان هند است. این قلعه درون خود بناهای مذهبی، کاخ های پر از تزئین، دروازه‌های بزرگ و دو ستون نمادین دارد. قلعه عظیم چیتورگار در قرن ۱۷ ساخت شده و جمعیتی بیش از ۴۰۰۰ نفری که در این قلعه سکونت دارند، هنوز بخش کوچکی از آن را در بر می‌گیرند. قلعه ۷۰۰ هکتاری چیتوگار در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.


برچسب: جهانگردی، دانستنی های سفر، هند، مجله دلتا،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۹:۲۵ توسط:مجله گردشگری دلتا موضوع: نظرات (0)