مجله گردشگري دلتا مجله گردشگري دلتا .

مجله گردشگري دلتا

رستوران هاي ديزي سراي تهران ، يك آبگوشت خوشمزه

فكر مي كنم همه ديزي باز‌ها رستوران ديزي ايرانشهر را مي‌شناسند و قطعاً طعم آبگوشت خوشمزه آنجا را نه يك بار، بلكه ده بار هم چشيده اند. فضاي سنتي و نوستالژيكي دارد. همه چيزش كاملاً سنتي است. خلاصه كه آنجا حال دلتان كلي خوب است.

يك آبگوشت خوشمزه سنتي در همه ايران غذايي پرطرفدار و بسيار لذيذ است. غذايي بي نظير و چرب و سنگين كه معمولاً با گوشت تازه گوسفند، حبوبات، گوجه، سيب زميني، دمبه و كلي ادويه‌ و … پخته مي‌شود و طعمي به ياد ماندني را زير دندان همه باقي مي گذارد.

مجله گردشگري امروز به چندين ديزي سراي معروف در تهران سر زده است كه در اين روزهاي سرد، هم يك گردشگري گرم را به شما هديه كند و هم خاطره خوشي را برايتان به ارمغان بياورد.

در واقع، در مجله دلتا گردشگري از هر نوع براي شما معرفي مي‌شود. امروز هم به يك خوشمزه گردي مي‌رويم تا بگوييم هنر درست كردن ديزي سنتي فقط در دست مادر بزرگ هايمان در مطبخ نيست؛ بلكه بسياري مردان كار بَلد هم در رستوران ها بهترين خاطرات خوش طعم را برايتان به جا مي گذارند.

 

ظرف‌هاي سفالي (سنگي) كه معمولاً در رستوران ها استفاده مي‌شود اين آبگوشت خوشمزه را تبديل به ديزي سنگي مي‌كند.

فرق ديزي با آبگوشت: ديزي فقط نام ظرف آبگوشت است كه امروزه به كار مي‌رود؛ وَ اين يك غلط مصطلح است كه اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر بيرون، به آن «ديزي» مي‌گويند. به علاوه اينكه در حقيقت هر دو يكي است و تفاوتي بين آن ها نيست. از جايي كه قهوه خانه ها آن را در ديزي سنگي مي‌پختند به همان ديزي يا ديزي سنگي معروف شد؛ وگرنه حتي مواد آن هم يكي است.
ديزي سنگي را كجا بخوريم؟
حالا كه قرار است بيرون از خانه باشيم پس مي‌گوييم ديزي. ديزي سنگي را با نان سنگك، سبزي خوردن، پياز و پيازچه و انواع ترشيجات هم كنار اين غذا سرو مي‌كنند كه ديگر برايتان نگويم كه چه آبگوشت خوشمزه اي را رقم مي‌زند! حالا ببينم در كدام منطقه به گردشگري برويم تا بتوانيم يك طعم لذيذ سنتي را بچشيم.


رستوران ديزي

فكر مي‌كنم همه ديزي باز‌ها رستوران ديزي ايرانشهر را مي‌شناسند و قطعاً طعم آبگوشت خوشمزه آنجا را نه يك بار بلكه ده بار هم چشيده‌اند. مي‌توان گفت خوشمزه‌ ترين ديزي سراي تهران است. منو و ليست غذا ندارد، فقط مي‌روي آنجا و ديزي مي‌خوري. فضاي سنتي و نوستالژيكي دارد. همه ظروف و محيط پذيرايي كاملاً سنتي هستند. خلاصه كه آنجا حال دلتان كلي خوب است.
*نكته: فقط ظهر‌ها براي ناهار مي‌توانيد ديزي بخوريد نه اينكه شب چيز ديگري باشد. كلاً اين رستوران فقط ظهرها ديزي مي‌دهد.
*نكته: آخر هفته اين رستوران خيلي شلوغ است. ازدحام مشتري حتي باعث در صف ايستادن هم مي‌شود.
*نكته: دوغ محلي اين رستوران به علاوه چاي و باميه آخرش هم از شاخصه هاي آن است.

آدرس: ايرانشهر، خيابان كلانتري، پلاك ۵۲

رستوران آذري
در جنوب تهران معمولاً رستوران هاي معروف زياد است اما رستوراني فوق العاده معروف هم هست كه تمام شهرتش به‌خاطر آبگوشت خوشمزه و درجه يك آن است. ديزي‌ هاي رستوران آذري آنقدر عالي است كه شايد كسي منو رستوران را نخواند و فقط يكراست ديزي سفارش دهد.

اينجا هم فضاي سنتي و دلنشيني دارد. مشترياني كه بخواهند مي‌توانند پس از يك آبگوشت خوشمزه قليان هم سفارش دهند. چاي قند پهلوي اين رستوران هم معروف است.
*نكته: در روز‌هاي جمعه و تعطيل اين رستوران ازدحام بيش از حدي دارد.

آدرس: ميدان راه آهن-ابتداي خيابان ولي عصر روبروي شهرداري ناحيه ۴- پلاك ۳۰

ديزي‌ سراي اختيار
مهم مهم كه رستورن يا همان ديزي سراي اختيار غير از آبگوشت خوشمزه اش، صبحانه‌ هاي فرد اعلا و املت‌ هاي فوق‌ العاده‌اي هم دارد. ويژگي اين رستوران چيز عجيبي است. يعني به جاي سرو نان سنگك با ديزي، نان بربري تازه با آبگوشت هايش مي‌دهد. فضاي داخلي اين ديزي سرا كاملاً سنتي و خودماني است. كاركنانش بسيار خوش برخوردند و مهربان. راستش گويش شان مانند بازيگران فيلم هاي دهه ۴۰ است!
*نكته: همه مخلفات خوشمزه اش را براي خودتان سفارش دهيد.

آدرس: خيابان كارگر، ميدان حر، خيابان امام خميني، خيابان كمالي، جنب بيمارستان لقمان حكيم

ديزي گلفام
يك ابداع عجيب در اين ديزي سرا اتفاق افتاده است. يعني وقتي شما براي خوردن يك آبگوشت خوشمزه به رستوران ديزي گلفام برويد با دو نوع انتخاب: ديزي ساده و ديزي تند فلفلي مواجه مي‌شويد! براي سليقه‌ هاي مختلف خيلي هم خوب است. سه نوع ترشي هم دارد كه با ز هم به سليقه تان هركدام را كه خواستيد مي توانيد سفارش دهيد. فضاي بسيار ديدني دارد و با كلي عكس از آنجا برخواهيد گشت.
*نكته: چاي و باميه‌ تازه‌ بعد از ديزي اش طرفداران زيادي دارد.
*نكته: دوغ و مخلفات اين رستوران را نبايد بي خيال شويد.

آدرس: خيابان جردن، خيابان گلفام، پاساژ امير، پلاك۶۲

ديزي تيليت
ديزي تيليت براي آن دسته از افرادي خوب است كه به ساندويچ كثيف اعتقادي ندارند. همه شنيده ايم كه گاهي كسي مي‌گويد «برويم از آن ساندويچ كثيف ها بخوريم.» كه يك نمونه آن ساندويچ هاي فريِ معروف است. عجب طعمي هم دارد! خلاصه كه اينجا يك رستوران شيك و پيك است. آبگوشت خوشمزه اش در كنار آن محيط بهداشتي، رستوران «تيليت» را انتخاب خوبي كرده است.

فضاي داخلي تيليت، مدرن-سنتي است، مگه داريم؟ بله داريم. پرسنل خوش برخوردي هم دارد. خدمت رساني اش هم عالي است. شايد پر بيراه نباشد كه بگوييم محبوب‌ ترين رستوران‌ هاي مركز شهر است.
*نكته: بهتر است حتماً قبل از رفتن، جايتان را رزرو كنيد كه واقعاً شلوغ است.

آدرس: خيابان سعدي شمالي، روبروي منوچهري، كوچه مصباح، پلاك۱۹۴

ديزي‌سراي طرشت
اينجا ديزي سراي طرشت است، اما معمولاً مشتري ها، اين ديزي سرا را به نام ديزي «ناصر قهرماني» مي‌شناسند. طعمش واقعاً بي نظير است. يك آبگوشت خوشمزه و لذيذ در فضايي نوستالژيك كه پر است از عكس‌ هاي خاطره انگيز از تهران قديم خودمان. همچنين آنجا تصاويري از  كاراكتر‌ هاي مختلف و قهرمان‌ هاي تا قبل از دهه ۶۰ را هم خواهيد ديد.

وقتي پا به اين ديزي سرا بگذاريد خواهيد ديد آقا ناصر با محبت و مهرباني و شوخي هاي دوست داشتني اش حسابي شما را سر ذوق مي‌آورد. شايد هم براي همين است كه اهالي به جاي اينكه نام ديزي سرا را بدانند بيشتر نام آقا ناصر را براي اين مكان استفاده مي‌كنند. اينجا واقعاً يك آبگوشت نوستالژيك به شما مي‌دهد كه از ان به بعد هرگاه  نام اين غذا را بشنويد بلافاصله به ياد همين ديزي سرا مي‌افتيد. بسيار لذيذ و دلچسب و مهمتر از همه چرب است!
*نكته: خوب است از تكه كلام‌ ها و شوخي‌ هاي آقا ناصر ناراحت نشده و با آن همسو شويد.

آدرس: شمال ميدان آزادي، خيابان شهيد صالحي، چهار راه طرشت شمالي، انتهاي كوچه اكبري٬ جنب حسينيه بزرگ


برچسب: تهران، تهرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۵:۴۹ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

پيست هاي كارتينگ تهران كجاست؟

خودرو هايي به نام كارت وجود دارند كه كارتينگ با آنها انجام مي‌شود؛ چرخ هاي‌شان بيرون از بدنه و بيرون از گلگير ها هستند. كارتينگ مادرِ ورزش اتومبيل راني حساب مي‌شود كجا بازي كنيم؟

يادتان هست در مطلبي با عنوان كارتينگ چيست؟ در همين مجله گردشگري دلتا  برايتان نوشتيم قرار نيست شما مايكل شوماخر باشيد تا بتوانيد به كارتينگ برويد؟ و گفتيم شما به راحتي مي‌توانيد با رفتن به بسياري پيست ها كه برايتان معرفي مي‌كنيم كلي آدرنالين خونتان را بالا ببريد؟ خوب مي خواهيم امروز به شما در اين مطلب بگوييم كه پيست هاي كارتينگ تهران كجاست؟ و مي توانيد كجا به اين تفريح هيجاني در تهران بپردازيد. با مجله دلتا هيجان را تجربه كنيد.

 

كارتينگ
خودرو هايي به نام كارت وجود دارند كه كارتينگ با آنها انجام مي‌شود؛ چرخ هاي‌شان بيرون از بدنه و بيرون از گلگير ها هستند. كارتينگ مادرِ ورزش اتومبيل راني حساب مي‌شود و فقط در مسير هاي مخصوص كارت سواري قابل استفاده هستند. جنبه تفريحي و ورزشي دارند و نقش مهمي در آموزش شركت كنندگان در مسابقات اتومبيلراني.

 

مشهور ترين راننده دنيا مايكل شوماخر هم از كارتينگ شروع كرده است. پس شما حتماً نبايد حرفه اي يا كارت باز باشيد. حتي بدون گواهي نامه هم مي توانيد بعد از يك آموزش ۵ دقيقه اي اين خودرو ها برانيد.

واقعاً كه خيلي هيجان انگيز است. مطالبي با عنوان بگ جامپينگ و  زيپ لاين چيست؟ همينطور فوتبال حبابي و بولينگ چيست؟ را هم قبلاً در مجله مان منتشر كرديم و به اين تفريحات هيجان انگيز پرداخته ايم خوب است آنها را بخوانيد.

پيست هاي كارتينگ تهران
پيست كارتينگ آزادي
در حال حاضر يكي از بهترين پيست هاي كارتينگ تهران در مجموعه ورزشي آزادي قرار دارد. مسيري شبه بزرگراه دارد و پيچ در پيچ بودن آن هيجان انگيز است.  حوصله تان سر نمي رود حتي اگر ساعت ها آنجا باشيد. چند رستوران و كافي‌شاپ و مكان تفريحي هم دارد. آموزش كارتينگ هم در همانجا انجام مي شود. سالن‌هاي ورزشي ديگري مثل فوتبال دستي و بيليارد هم در اين مجموعه ساخته شده كه مي تواند يك مقصد گردشگري هم برايتان باشد.
اينجا مكاني ايمن براي تجربه سرعت است، كارت‌هاي اجاره‌ اي آن هم از ايمني بالايي برخوردارند و نبايد نگران واژگوني اتومبيل ها باشيد. در مجموعه كارتينگ آزادي نمايشگاه ماشين‌ هاي كلاسيك هم برگزار مي‌شود مثل نمايشگاه خودروهاي كلاسيك تويوتا كه آخرين آن بود. اين پيست ۸۰۰ متر و عرض آن حدود ۸ تا ۱۰ متر است.

آدرس: تهران، ضلع شرقي استاديوم آزادي، جنب پاركينگ ۱۳.
ساعت كاري: ۱۱ صبح تا ۲۳

كارتينگ پرند
پيست بين المللي پرند يكي ديگر از پيست‌ هاي كارتينگ تهران است. اين پيست در مجموعه ورزشي بزرگ پرند قرار دارد در ۲۱ هكتار كه در ابتداي ورودي پرند و جنوب دانشگاه آزاد ساخته شده است. بيش از ۱۵۰۰ متر مربع طول دارد و از استاندارد بالايي برخوردار است. مسابقات جهاني و بين المللي هم در آن برگزار مي شود و براي تفريحات خانوادگي مناسب است.
آدرس: كارتينگ پرند اتوبان تهران ساوه، پرند، روبروي دانشگاه آزاد.
ساعت كاري:  ۱۰ تا ۲۲ در طول هفته و از ساعت ۱۰ تا ۲۴ در روزهاي تعطيل.

پيست كارتينگ فراسا
در نزديكي تهران پيست كارتينگ فراسا امكان انجام اين تفريح هيجان انگيز را فراهم كرده است. مي‌توانيد به همراه خانواده تان به اين مكان برويد و حسابي لذت ببريد. يكي از بهترين پيست هاي كارتينگ تهران به شمار مي‌رود و امكانات ديگري مانند كافه و رستوران و اينترنت واي فاي و… را هم در خود جاي داده است.
آدرس: تهران، جاده لشكرك، نرسيده به اوشان.
ساعت كاري: ۱۱ صبح تا ۲۴.
كارتينگ دانيال
براي يكي ديگر از پيست هاي منحصر به فرد كارتينگ تهران مي توان  پيست مجموعه ورزشي تفريحي دانيال را نام برد. يك پيست ۴۵۰ متري كه از بزرگترين پيست هاي كارتينگ تهران شمرده مي شود. ماشين‌هاي استفاده شده در اين پيست ساخت ايتاليا و از كيفيت بالايي برخوردار است. در اين پيست كارتينگ تهران براي مبتديان نيز كلاس آموزش كارتينگ هم برگزار مي‌شود.
آدرس: اقدسيه، خيابان آجودانيه، انتهاي كوچه سيزدهم شرقي، مجموعه ورزشي ميثاق، مجموعه ورزشي تفريحي دانيال.
ساعت كاري:  ۱۰ تا ۲۲.

پيست كارتينگ موزه خودرو
اولين پيست سرپوشيده كشور، پيست كارتينگ موزه خودرو هاي كلاسيك است. تعدادي رنتال كارت (ماشين كارتينگ اجاره‌اي) در پيست ۱۰۰۰ مترمربعي قرار دارد  كه مي‌توانيد كارتينگ را تجربه كنيد. تجهيزات ايمني كارتينگ هم به شما مي دهند كه در كنار آموزش كارتينگ اين مجموعه، همه چيز تكميل شده باشد.
سالن فوتبال دستي و بيليارد، و بوفه و كافي‌شاپ هم در پيست كارتينگ موزه خودرو قرار دارد.
آدرس: كارتينگ موزه خودرو تهران، كيلومتر ۱۱ جاده مخصوص كرج، خيابان بيست و پنج، جنب مركز خريد سپه.
ساعت كاري: شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح تا ۸ شب و پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب.

پيست كارتينگ شهربانو
يك پيست اختصاصي براي بانوان با عنوان كارتينگ شهربانو وجود دارد كه همه خانم ها مي‌توانند به راحتي در اين مجموعه به كارتينگ بپردازند. پيست كارتينگ شهر بانو، اولين پيست اختصاصي بانوان كارتينگ تهران است. به مساحت ۲ هزار متر مربع و كادري مجرب كه مي توان حسابي هيجان را در آن تجربه كرد.
آدرس: كارتينگ شهربانو تهران، ضلع شمالي بوستان ولايت
ساعات كاري: كارتينگ شهربانو شنبه تا پنج شنبه ۸:۳۰ صبح تا ۱۹ عصر


برچسب: تهران، تهرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۶:۲۸ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

بهترين زمان سفر به كشور روسيه

ژانويه روسيه ماه سردي است، اما روس‌ ها برخلاف ديگر كشورهاي اروپا، سال نو را به عالي ترين شكل جشن مي‌گيرند، شهرهايشان پر از درختان كريسمس است. همه در حال برگزاري جشن و شادي هستند.

با توجه به نزديك شدن به تعطيلات كريسمس ممكن است شما بخواهيد سفري به كشورهاي اروپايي داشته باشيد تا با آداب و رسوم آنها در سال نو آشنا شويد. خوب اين فرصتي است تا به شما بگوييم آيا اين زمان مناسب است يا نه. از سويي ممكن است شما فقط قصد سفر داشته و هنوز زمانش را مشخص نكرده باشيد. مجله گردشگري در اين صورت هم به شما مي گويد به عنوان مثال كشور روسيه در هر فصل از سال چه آب و هوايي دارد، يا در واقع بهترين زمان سفر به روسيه چه زماني است؟ قبلاً هم مطلبي با عنوان بهترين زمان سفر به پاريس را در همين مجله دلتا منتشر كرديم و مي توانيد آن را نيز مطالعه كنيد.


كشور روسيه
سفر به روسيه بسيار دلپذير است. با آب ‌و هوايي سرد و خشن كه شايد در نگاه اول گردشگران را بترساند. اما خوب است بدانيد تقريباً هيچ فصلي از سال نيست كه شما نتوانيد به آنجا سر بزنيد. اتفاقاً زمستان هايش بسيار ديدني است. همه جايش سفيد پوش است و از آنجا كه همه براي اين سرما آمادگي دارند كلي هم تفريحات سرگرم كننده مانند پاتيناژ و نمايشگاه هاي مجسمه هاي يخي و برفي در اين كشور برپا مي شود.

از نظرم اجازه ندهيد تا هوا مانعي براي لذت شما از روسيه بي نظير باشد. همچنين كه به شما اطمينان مي دهم با مطالعه‌ اين مقاله مي توانيد بهترين ماه را براي سفرتان بيابيد.

زمستان در روسيه
ژانويه
ژانويه روسيه ماه سردي است، اما از آنجا كه روس‌ها برخلاف ديگر كشورهاي اروپا، سال نو را به عالي ترين شكل جشن مي‌گيرند، شهرهايشان در ژانويه پر از درختان كريسمس است. همه در حال برگزاري جشن و شادي هستند. خيابان ها به شدت چراغاني است و زندگي در شب نيز در جريان است. چراغ‌هاي رنگارنگ در ايام سال جديد خاموشي ندارند و روسيه براي چندين روز براي برپايي جشن سال نو ميلادي تعطيل است. براي شما گردشگران اكثر مقاصد تفريحي قطعاً نسبت به هميشه شلوغ‌تر خواهد بود اما اگر آشنايي را در روسيه داريد براي شما بهترين زمان خواهد بود كه به سراغش برويد و جشن كريسمس را در يك كشور پر زرق و برق بگذرانيد.
دماي هوا: منفي ۶۸ درجه تا مثبت ۲۷ درجه‌ سانتي‌گراد

فوريه
مراقب باشيد كه در ماه فوريه روسيه هوا به سرد ترين درجه خود مي رسد و برف شديدي خواهد باريد. اگر ساكن كشوري گرمسير هستيد، اين ماه براي لذت بردن از ورزش هاي زمستاني برايتان بسيار سرد خواهد بود. اما اگر از سرد گردها هستيد و زمستان برايتان تازه آغاز گردشگري است، خوب چه بهتر حتماً در فوريه به كشور روسيه سفر كنيد. زماني ايده‌ آل براي لذت بردن از ورزش‌ هاي پاتيناژ، اسكي روي يخ در فضاي باز و همچنين رفتن به موزه هاي يخي است. به علاوه در ماه فوريه مراسمي موسوم به ماسلِنيتسا (Maslenitsa) برپا مي‌شود كه نويد آغاز بهار است، مراسمي يك‌ هفته‌اي كه تقريباً هم‌ زمان با مراسم عيد پاك است با نام «هفته‌ي پنكيك» و همراه با رقص و آواز در بسياري از پارك‌هاي عمومي و فضاهاي سبز برگزار مي‌شود.
دماي هوا: منفي ۷۱ درجه تا مثبت ۲۷ درجه‌ سانتي‌گراد

مارچ
مارچ پايان فصل زمستان است، اما سرما به اين زودي ها دست از سر روسيه بر نخواهد داشت. همچنان هوا سرد، اما مقاصد گردشگري خلوت‌ است. اتاق‌ هاي خالي هتل‌ ها در مقايسه با فصل تابستان بيشتر است و قيمت‌ آن ها كمتر. مارچ زمان مناسبي براي مسكو گردي و رفتن به كليساي سنت باسيل، توت فرنگي روسيه است. نيمه‌ي دوم اين ماه براي سر زدن به طبيعت مسكو هم بد نيست. روز هشتم مارچ در روسيه هم مثل كشورهاي ديگر، روز جهاني زن است. تعطيل رسمي است و آداب مخصوص به خودش را دارد. اگر خانمي گردشگر هستيد و كسي در خيابان به شما گل تقديم كرد اصلاً تعجب نكنيد.
دماي هوا: منفي ۵۹ درجه تا مثبت ۳۲ درجه‌ سانتي‌گراد

اِپريل
اپريل را نمي توان براي گشت‌ و گذار انتخاب كرد. بين زمستان و بهار است و يخ‌ ها در حال آب شدن هستند و همه جا را پر از گِل و برف مي كنند. بسياري از پارك‌ ها هم به همين دليل تعطيل مي‌شوند.
دماي هوا: منفي ۵۷ درجه تا مثبت ۳۸ درجه‌ سانتي‌گراد
مي
راستش ماه مي را اگر به پايتخت كشور روسيه سفر كنيد بسيار زمان مناسبي است. روز اول مي در روسيه تعطيل است. به روز كارگر شهرت دارد و مرسوم است كه كارگران به راهپيمايي مي روند. تقريباً تمام شهر پر از آنها مي‌شود. به‌علاوه يك رژه‌ نظامي بزرگ هم براي روز پيروزي در مسكو برگزار مي شود كه ان هم ممكن است برايتان ديدني باشد. از سويي در ماه مي طبيعت روسيه و جاذبه‌ هاي آن و مناظر سر سبز بسيار بي نظير است.
دماي هوا: منفي ۳۴ درجه تا مثبت ۳۸ درجه‌ سانتي‌گراد

جون
ماه جون يا ژوئن را در سن پترزبورگ باشيد خوب است. ايام «شب‌هاي سفيد» براي گردشگران فرصت آشنايي با زندگي فرهنگي سن پترزبورگ است. فستيوال‌هايي موزيكال و نمايشي، همراه رفتن به موزه‌ ها و ديگر مراسم فرهنگي، از جاذبه‌هاي اين ماه هستند. البته در ژوئن بليط همه جاذبه ها با قيمتي بالا عرضه مي شود و اتاق‌ هاي هتل‌ ها گران ترند.
دماي هوا: منفي ۱۵ درجه تا مثبت ۴۳ درجه‌ سانتي‌گراد
جولاي
ماه جولاي اوج بازديد شهرهاي جنوبي كشور روسيه است، چرا كه جذاب‌ تر از هميشه مي‌شوند. روس‌ ها نيز براي تعطيلات به اين مناطق مي‌آيند. در اين ماه سردترين مناطق روسيه هم گرم است. بنابراين مي توانيد حسابي از جولاي لذت ببرند.
دماي هوا: منفي ۱۲ درجه تا مثبت ۴۳ درجه‌ي سانتي‌گراد

آگِست
آگست فصل شنا در كشور روسيه است. همچنان پر از گردشگر است، اما دماي هوا رو به سرد شدن مي‌رود. اين ماه زمان كشف زيبايي هاي شهرهاي روسي است. مي توانيد در يك موزه‌ باشيد يا در پارك يا درحال گشت زدن در خيابان. اما متاسفانه فستيوال خاصي در آگست برپا نمي شود و براي لذت بردن از يك نمايش اپرا يا رقص باله هم چندان فصل مناسبي نيست.
دماي هوا: منفي ۱۷ درجه تا مثبت ۴۳ درجه سانتي‌گراد
سپتِمبر
پاييز همه كشورها فصلي دوست‌ داشتني است. كشور روسيه هم دماي مطلوبي دارد. اين ماه رفتن به استقبال پاييز است. تمام آن به رنگ طلايي در مي‌آيد و به «تابستان هندي» معروف است. فصل شروع سال تحصيلي است. بنابراين زمان مناسبي براي سفر به‌ جاي‌ جاي روسيه است اما شايد رفتن به درياچه‌ بايكال (Baikal) بهترين گزينه باشد

دماي هوا: منفي ۲۶ درجه تا مثبت ۴۱ درجه‌ سانتي‌گراد
شايد بهترين گزينه براي مسافراني كه اولين بار به روسيه سفر مي‌كنند، شهرهاي بزرگي چون مسكو و سن پترزبورگ در فصل تابستان و پاييز باشد.
اكتبر
اوايل ماه اكتبر با اينكه كشور روسيه حال و هواي پاييزي دارد، اما هوا رو به سردي مي‌رود. رفتن به مناطقي با ميزان بارش شديد باران شما را تحت تأثير خود قرار مي‌دهد و شايد سفرتان را خراب كند. مناطق جنوبي برايتان بهتر است. شنا هم ايده‌ خوبي به نظر نمي‌رسد؛ اما هوا براي كوه‌پيمايي در ارتفاعات مناسب است. چرا كه صعود به كوه‌ هاي آن چندان دشوار نيست.
دماي هوا: منفي ۴۸ درجه تا مثبت ۳۵ درجه‌ سانتي‌گراد
نوِمبر
هوا در اين ماه سرد است و زمان خوبي براي ديدار از شهرهاي بزرگ نيست، هوا باعث كثيف شدن خيابان‌ ها و گاهي يخ زدن گل‌ و لاي مي‌شود. شهرهاي كوچك‌ تر تميز ترند. ۸ شهر مهم ياروسلاوي (Yaroslavl)، كوستروما (غير مجاز مي باشدtroma)، ايوانُوو (Ivanovo)، سوزدال (Suzdal)، ولاديمير (Vladimir)، سرگيف پوساد (Sergiev Posad)، پرسلاوي زالِسكي (Pereslavl-Zalessky) و روستوف وِليكي (Rostov Veliky) براي سفر مناسب است. ديدار از اين شهرها در ماه‌هاي ديگر سال هم جذاب است، اما براي ماه نوامبر مقاصد گردشگري خوبي به نظر مي‌رسند.
دماي هوا: منفي ۵۷ درجه تا مثبت ۲۹ درجه‌ سانتي‌گراد

ديسمبر
در كشور روسيه آخرين ماه سال شاهد بارش سنگين برف خواهد بود. روزها در اين ماه بسيار كوتاه هستند و اقامت در شهر هاي بزرگ دلگير كننده است. از سويي آخرين هفته‌ اين ماه به دليل آماده شدن براي مراسم سال جديد ميلادي شلوغ است و بهترين گزينه رفتن به نواحي شرقي‌ تر نظير سيبري است.
دماي هوا: منفي ۶۲ درجه تا مثبت ۲۷ درجه‌ سانتي‌گراد


برچسب: جهانگردي، دانستني هاي سفر، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۶:۲۵ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

راهنماي سفر زميني به استانبول

براي آن كه با ماشين شخصيِ خود به استانبول سفر كنيد، نياز است هزينه هايي را بپردازيد تا بتوانيد از مرز هاي مجاز و زميني ايران خارج شويد.

سفر زميني به هر كجا كه بخواهيد امكان پذير است. فقط كافي است راهش را بلد باشيد. فرقي هم نمي‌كند با وسيله شخصي باشد يا با اتوبوس و يا مثل دايي من با تريلي (او تقريباً ۴۵ سال پيش با تريلي هاي گذري به استراليا رفت) خلاصه سفر زميني خيلي هم خوب است. امروزمجله گردشگري راهنماي سفر شما در سفر زميني به استانبول  است. جايي كه رفتن به آن روش هاي مختلفي دارد.

راه هاي سفر زميني به استانبول
با ما در مجله دلتا همراه شويد تا به شما نشان دهيم مراحل سفر زميني به استانبول چيست و چه نكاتي را بايد رعايت كنيد. براي اين كار چندين راه پيش روي شماست و مي‌توانيد از هر كدام كه خواستيد خود را به مقصد برسانيد.

 

مرزهاي سفر زميني به تركيه
مرز بازرگان
در ۲۹۰ كيلومتري شهر تبريز و بزرگ ترين و مهم ترين مرز براي سفر به تركيه است و انتخاب بسياري براي خروج از كشور. اين پايانه امكانات مناسبي دارد و براي رسيدن به استانبول نيز راه خوبي محسوب مي‌شود. در شمال آذربايجان غربي وَ در نزديكي شهر ماكو قرار گرفته و راهش آسفالته است.

ساعت كاري: ۲۴ ساعته
فاصله مرز بازرگان تا استانبول: ۱۵۴۳ كيلومتر
مرز رازي
در ۷۰ كيلومتري شهر خوي ميان دو پايانه مرزي بازرگان و سرو قرار دارد و به شهرستان خوي بسيار نزديك است. رفت و آمد از اين مرز زياد نيست و نسبت به مرز بازرگان معطلي بيشتري دارد.

ساعت كاري: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ (به وقت ايران) در نيمه اول سال و ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در نيمه دوم
فاصله مرز رازي تا استانبول: ۱۶۵۵ كيلومتر
مرز سرو
در ۶۰ كيلومتري شهر اروميه، در نزديكي شهر سرو، قرار گرفته است.

ساعت كاري: ۲۴ ساعته
فاصله مرز سرو تا استانبول: ۱۸۶۷ كيلومتر

در سفر زميني به استانبول با اتوبوس از دو شهر تهران و تبريز مي‌توانيد خود را به استانبول برسانيد. اين مسير ها به شكل مسيري يكسره و مستقيم هستند. اتوبوس هاي تهران-استانبول از پايانه هاي غرب و بيهقي حركت مي‌كنند.
سفر زميني به استانبول با ماشين شخصي
براي آن كه با ماشين شخصيِ خود به استانبول سفر كنيد، نياز است هزينه هاي زير را بپردازيد تا بتوانيد از مرز هايي كه برايتان شمرديم، خارج شويد.
گواهينامه بين المللي يك ساله
پلاك بين المللي
*نكته: براي گرفتن گواهينامه و پلاك ترانزيت مي‌توانيد به سايت كانون جهانگردي و اتومبيلراني مراجعه كنيد.
دفترچه مالكيت يا كارت مالكيت خودرو
برچسب CD و IR
كاپوتاژ يا مجوز خروج از كشور
*نكته: براي گرفتن كاپوتاژ ماشين يا مجوز خروج از كشور بايد به گمرك شهر و يا مركز استان خود برويد.
*نكته: كاپوتاز ماشين اعتباري يك ساله دارد و اگر قبلاً كاپوتاژ داشته ايد و مي خواهيد براي تمديدش اقدام كنيد نيازي به گرفتن برچسب IR و پلاك نداريد.
بيمه ۱۰ روزه ماشين (بسته به شركت بيمه متفاوت)
تفاوت هزينه بنزين (هنگام خروج از كشور بايد تفاوت قيمت بنزين ايران با كشور ورودي را بپردازيد)
*نكته: مبناي محاسبه حجم باك شماست، فرقي هم نمي‌كند پر باشد يا نه ولي شما بايد آن را بپردازيد.

عوارض خروج از كشور
در ابتداي سال ۹۸ نرخ عوارض خروج از كشور به اين شرح اعلام شده بود: براي بار اول ۲۲۰ هزار تومان، بار دوم ۳۳۰ هزار تومان و بار سوم به بعد ۴۴۰ هزار تومان اما بر اساس لايحه بودجه سال ۹۹، عوارض خروج از كشور براي سفر اول هر ايراني به ۲۶۴ هزار تومان تغيير پيدا كرده است. براي سفر‌هاي دوم ۳۹۶ هزار تومان و سفر سوم هم به ۵۲۸ هزار تومان افزايش مي‌يابد.

مي توانيد آن را به صورت اينترنتي در سامانه پرداخت عوارض خروج از كشور  پرداخت كنيد. البته اين هزينه ها براي سفر هاي زيارتي زميني متفاوت است.

در مجموع فاصله بين تهران تا استانبول حدود ۲۴۴۵ كيلومتر است. و تجربه نشان داده اگر مرز بازرگان را انتخاب كنيد بهتر است. مرزهاي زميني در تمام روزها (حتي تعطيلات رسمي) باز هستند و هيچ گاه تعطيلي ندارند.
بيمه ماشين ، پيش از خروج از كشور
گرفتن بيمه سواري تان قبل از هر سفر زميني يكي از اركان مهم براي خروج از كشور است. مي توانيد از چند راه اقدام كنيد.

براي سفر زميني به استانبول بايد كارت (بيمه مخصوص تركيه و كشورهاي اروپايي) را از بيمه ايران دريافت كنيد.
اگر به بيمه ايران دسترسي نداريد، مي‌توانيد با شعب بيمه در مرز بازرگان تماس بگيريد؛ وَ پس از هماهنگي هزينه را براي آن ها واريز كنيد. كاركنان بيمه، بيمه نامه شما را با پست پيشتاز ارسال خواهند كرد.
*نكته: اگر مي‌خواهيد براي خروج مرز بازرگان را انتخاب كنيد، مي‌توانيد هنگام خروج از كشور و در شعبات بيمه همانجا، در ظرف يك ساعت بيمه را دريافت كنيد.
اگر از مرز رازي براي خروج از كشور مي‌رويد، معطلي و هزينه بيشتري در انتظار شما خواهد بود(حداقل نصف روز). ممكن است حتي مجبور باشيد شب را به خوي برگشته و فردا صبحش مجدداً براي دريافت بيمه نامه مراجعه كنيد.
اگر در مرز متوجه شديد كه بيمه نامه تان را نگرفته ايد، همراه شما مي‌تواند از مرز خارج شده و بيمه را از تركيه دريافت كرده و براي شما بياورد.
*نكته: اگر تنها بوديد مي‌توانيد از رانندگان ترانزيت و يا افرادي كه به تركيه رفت و آمد دارند، بخواهيد كه بيمه نامه را براي شما از تركيه بگيرند.


برچسب: جهانگردي، دانستني هاي سفر، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۷:۴۸ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

راهنماي سفر ، وقتي جامون عوض شد، چجوري بخوابيم؟

ممكن است شما نه تنها جايتان عوض شده، بلكه در دلِ دلِ دلِ طبيعت هم هستيد. درست است كه راهنماي سفر و دوستانتان با شما هستند اما به هر حال با شنيدن برخي صدا ها ممكن است هزار فكر و خيال كنيد و باز هم خوابتان نبرد.

وقتي تصميم مي گيريد يك شب رو به شكلي بسيار ماجراجويانه خارج از منزل بمونيد و مخصوصاً اگر لوازم كمپينگ تون رو برداشته باشيد و به طبيعت بزنيد، همه چيز اولش خوبه. همه با هم قرار مي گذاريد، كوله بارهاتون رو برمي‌داريد و مي پريد بالاي آفرود و با كلي هيجان راهي جنگل و كوهستان و شايد هم كوير مي‌شيد. يكي از شما هم راهنماي سفر مي‌شه و با مهارت شما رو به مقصد مي رسونه. فرض رو بر اين مي‌گذاريم كه شما بلديد چطور در كوير كمپ بزنيد، تو دل جنگل و كوهستان هم. همه چيز روبراهه و كلي هم بهتون خوش مي گذره. اما! وقت خواب رسيده و شما از اون دسته آدم هايي هستيد كه وقتي جاتون عوض مي‌‍شه خوابتون نمي‌بره!

 

خوب حالا بايد چيكار كنيد. شما روز طولاني رو گذروندين، كلي پياده روي، طبيعت گردي و يا كوير نوردي كردين. پس چرا خوابتون نمي بره؟ سرويس گردشگري مي‌خواد امروز به شما بگه اگر در دل طبيعت بودين، توي كمپ و چادر چيكار كنيد كه بخوابيد؟ كه خوابتون ببره. اين بر مي گرده به همون اول ماجرا كه شما تصميم مي‌گيريد كوله بارتون رو ببنديد. پس با مجله دلتا بمانيد تا همه چيز رو در مورد خواب وقتي جاتون عوض مي‌شه بدونيد.

مطمئنم شما شگفت زده خواهيد شد اگر بدانيد رعايت فقط چند نكته كوچك اما با اهميت زياد مي تواند كل كمپينگ تان را به عالي ترين شكل جلو ببرد، و اگر بدانيد چقدر رعايت نكردن همين نكات جزئي مي تواند كل كمپ تان را به هم بريزد. پس خوب است اين مطلب راهنماي سفر را تا آخر بخوانيد تا ببينيد آيا همه آنها را رعايت مي كنيد و نمي خوابيد؟ اگر همه را  به درستي جلو مي رويد اما باز هم خوابتان نمي رود ديگر بايد حتماً به يك مشاور مراجعه كنيد!

 

كوله پشتي مناسب برداريد!
غير از لوازم كمپينگ كه لازمه هر گردشگر ماجراجوست، تنها چيزي كه شما براي خواب در طبيعت به آن نياز داريد فقط سه چيز است: كيسه خواب، جاي خواب، لوازم ديگه خواب!

كيسه خواب
از آنجا كه اين وسيله يكي از ضروري ترين وسايل براي خواب خوب در سفر است پس قبل از برداشتن كيسه خواب براي سفر، بهتر است آن را انتخاب كنيد كه مناسب خوابيدن در فضاي باز باشد. بهترين كيسه‌ خواب مدلي است كه بتوانيد زيپش را در تابستان باز بگذاريد تا خنك شويد و همين‌ طور در زمستان  هم به‌ اندازه كافي بتواند گرمتان كند. و مهمتر اينكه مي توانيد از يك راهنماي سفر هم كمك بگيريد.

كيسه خواب مربعي: آن دسته از كيسه خوابي كه شكل مربعي دارن، بسيار جادار و راحتند مي توانيد پاهايتان را به راحتي حركت دهيد. البته خوب است بدانيد وزن و حجم بيشتري هم دارند.

كيسه خواب موميايي: پايين اين كيسه خواب ها مخروطي است. مانع جريان يافتن هوا درون كيسه خواب مي‌شود و حسابي به بدن مي‌چسبند، گرم‌ تر هستند و وزن كمتري هم دارند.

غلاف خواب: عرض اين‌ كيسه هاي خواب نصف طول آن است. يك مستطيل پت و پهن! به نام (Sleeping pods). اگر عادت داريد در خواب زياد غلط مي‌زنيد، براي شما بسيار مناسب است.

تشك خواب
خوب است بدانيد غير از كيسه خواب بايد يك زير انداز هم براي خوابيدن با خود برداريد. كه آن را در سفر تشك خواب مي‌ناميم. خوب طبيعي است كه بايد در طبيعت هم راحت بخوابيد.

تشك فومي: اين تشك ها پوششي نايلوني و ضدآب دارند و از جنس فوم هستند. بسيار نازك و سبك اند و به هنگام بستن كوله هم بسيار راحت اند. تشك‌هاي ضخيم تر راحتي بيش‌ تري براي خواب دارند. از آنجا كه شما مهمترين آدم در سفرتان هستيد. پس ببينيد كداميك از آنها براي خودتان مناسب تر است. اين تشك‌ها براي خوابيدن رو زمين‌هاي سرد، برفي و يخ زده هم واقعا جواب مي دهند. همينطور روي زمين‌هاي سخت و خشن هم. دوام بالايي هم دارند. اما بدي شان اين است كه جاگيرند.

تشك بادي: خوب كاملاً مشخص است كه اين تشك‌ ها با باد پر مي‌شوند و براي زيرسازي كاملاً مناسبند. اما اگر به صورت خودكار باد نشوند درد سرشان زياد است. اما اگر بتوان به صورت خودكار آنها را باد كرد عالي است.

تشك هوا: اگر مطمئنيد مي‌توانيد سواري را تا نزديك كمپ خود ببريد و پياده روي كوتاهي در پيش داريد، اين تشك ها گزينه بسيار مناسبي هستند. چون وزنشان زياد است و ممكن است در پياده گردي ها يا جنگل و كوير نوردي ها كمي اذيتتان كند. اما آنها يك گزينه لوكس هستند كه خيلي هم شبيه تشك‌هاي خانگي تان است.

وسايل ديگر خواب !
بالشت: خوب است بالشتك باشد. كوچيك اما با راحتي زياد. اما باز هم اگر مي دانيد سواري را تا نزديك كمپتان مي‌بريد پس بالشت خودتان را هم در سفر همراهتان ببريد.

چشم‌بند: حتي مي تواند يك روسري باشد تا اگر عادت به خوابيدن در جاي تاريك داريد، حسابي كمكتان كند.


گوش‌گير: براي نشنيدن صداهايي كه ممكن است نيمه شب گوش شهرنشينان را بيازارد.

منبع روشنايي: هر چيز مثل چراغ قوه، فانوس، هد لايت و…
متناسب جايي كه مي رويد بخوابيد
براي اين كار برخي چيزها خيلي اهميت دارند البته حتماً راهنماي سفرتان هم همين ها را به شما خواهد گفت.

آمادگي رواني براي محيط جديد
يك توصيه براي شما دارم. لطفاً از همان اول سفر خودتان را براي نخوابيدن آماده نكنيد. به آن فكر نكنيد. با آغوش به سمت همه اتفاقات جديد برويد. مطمئن باشيد تمام انرژي طبيعت براي خواب راحت شما تلاش خواهند كرد. در روح نشاط طبيعت، غرق شويد و مشكل خوابتان را كلاً فراموش كنيد. آرامش خود را حفظ كنيد و به صداي حيات وحش گوش دهيد.

مكان چادر
زير صخره‌ ها نباشيد دلشوره مي‌گيريد. روي ريشه‌ درختان هم نخوابيد ممكن است لانه جانوران باشد. پس باز هم دلشوره مي گيريد. حتماً روي زمين صاف چادر بزنيد. اين بار دلشوره نمي گيريد ولي روي سراشيبي خواب واقعاً  آزار دهنده است!
براي خواب آماده شويد
برخي كارهارو قبل از اينكه بخوابيد بايد انجام بديد، يا بايد انجام نديد!

اكثر كساني كه راهنماي سفر هستند معمولاً به شما خواهند گفت قبل از خواب بايد براي آن آماده شويد. شايد به نظرتان مهم نباشد. اما هست، خيلي هم مهم است.
بايد داخل چادر تميز باشه، نبايد بيرون چادر شلخته باشه:
اين ها هم براي سلامتي‌تان مهم است هم براي امنيت. با باقي مونده غذاها شلخته برخورد نكنين. نبايد گوشه چادر رها بشن. بوي آنها نمي گذارد شب راحت بخوابيد. آشفال و مواد فاسد شدني را بيرون ببريد. بعد از مسواك زدن خمير دندان رو در نزديكي چادر تف نكنين! اگر در جنگل و كوهستان هستيد و خرس و حيوانات وحشي هم وجود دارد، بهتر است با لباسايي هم كه بوي غذا گرفتند هرگز نخوابيد.
بايد فكر كنيد داخل خونه ايد، نبايد فكر كنيد همه چيز عوض شده:
خوب اين خيلي مهم و اساسي است. اين كار باعث مي شود كه احساس كنين در خانه ايد.. مثلاً اگر عادت داريد شب‌ ها قبل از خواب كتاب بخوانيد، خوب اينجا هم بخوانيد. اگر عادت داريد چت كنيد، خوب بكنيد. درست قبل خواب مسواك مي زديد، خوب در كمپ هم همين كار را انجام دهيد. درست مانند زماني كه در خانه بوديد.

بايد لباس خشك بپوشين، نبايد زياد بپوشين:
با لباس‌هاي خيس و نمناك نخوابيد اصلا و ابدا. مطمئن باشيد شب به شدت كلافه مي شويد و خوابتان نمي‌رود. دوم قبل از اين كه داخل كيسه خواب برويد، لباسهايتان را كم كنيد. جالب است به شما بگويم لباساي حجيم از تأثير گرمايي كيسه خواب كم مي‌كند.
بايد غذا بخوريد، نبايد آب بنوشيد:
زماني بدن كار هضم غذا را انجام مي دهد، در طي شب، بدن شما را گرم نگه مي‌دارد. در واقع كيسه خواب هم همان گرماي بدن شما را در خود نگه مي دارد. درست است كه نوشيدن آب به گردش بيشتر خون كمك مي‌كند و اگر در ارتفاعات كمپ زده باشيد نمي گذارد سر درد بگيريد؛ اما نوشيدن بيش از حد آب باعث مي شود شما مجبور شويد به دستشويي برويد. مثلاً با هزار زحمت خوابتان برده ولي با يكي دو ساعت خواب مثانه محترمتان شما را بيدار مي كند كه وقت تخليه است!
بايد كلاه بذاريد، نبايد گرما از دست بدين:
اگر در اين فصل و در مكان سردسير كمپ زده باشيد يا كوهنورد باشيد و در كوهستان هستيد، يادتان باشد كه شب حتماً سر خود را بپوشانيد تا گرماي بدنتان از سر و صورتتان خارج نشود. ممكن است باز هم به هزار زحمت بخوابيد اما بعد به خاطر مثلاً يخ كردن سرتان از خواب بيدار شويد!

سعي كنيد در طول شب نشنويد!
اين قسمت از آخرين ها و مهمترين هاست. ممكن است شما نه تنها جايتان در سفر عوض شده، بلكه در دلِ دلِ دلِ طبيعت هم هستيد. درست است كه راهنماي سفر و دوستانتان با شما هستند اما به هر حال با شنيدن برخي صدا ها ممكن است هزار فكر و خيال كنيد و باز هم خوابتان نبرد.

به نجواهاي شبانه گوش نكنيد:
صدا هاي طبيعت بسيار دلنشين است و در شب مانند لالايي است. اما نه براي شما كه مشكل خوابيدن داريد. پس به آنها توجه زيادي نكنيد. از گوش گير استفاده كنيد. مي توانيد در كنار رودخونه چادر بزنيد تا سر وصداي آب نگذارد صداي مثلاً زوزه گرگ ها را بشنويد.
در دستشويي شبانه آواز بخوانيد:
اگر مجبور شديد شب به دستشويي برويد، درست نيست ديگران و يا حتي راهنماي سفر تان را بيدار كنيد. پس بهتر است منبع نورتان را همراه خود ببريد و حتماً در زمان انجام آن حتماً آواز بخوانيد. اينطوري صداي شما نمي گذارد فكر كنيد صداي پاي كسي يا صداي نفس زدن حيواني كه به شما نزديك مي‌شود را مي‌شنويد.

براي مشاهده مطالب بيشتر به مجله گردشگري دلتا مراجعه نماييد.


برچسب: دانستني هاي سفر، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۲:۱۴ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

اگر بليط هواپيما را گم كنيم، چه مي‌شود؟

در خيلي از پروازها چه شركت هاي هواپيمايي داخلي يا خارجي امكان گم شدن بليط هواپيما وجود دارد. ما به شما مي گوييم در اين صورت چطور اقدام به چاپ مجدد بليط هواپيما كنيد.

يكي از مشكلاتي كه ممكن است مسافران قبل از پرواز با آن رو به رو شوند گم شدن بليط هواپيما است. بعد از خريد بليط هواپيما به صورت حضوري ممكن است شما برگه بليط خود را گم كنيد و در اين صورت روش‌هايي براي به دست آوردن بليط وجود دارد. در صورتي كه بليط خود را آنلاين تهيه كرده باشيد راه‌هاي ساده‌تري براي تهيه مجدد آن داريد. در هر صورت براي چاپ مجدد بليط مي‌توانيد از شماره تلفن خود، از ايميل و كد ملي استفاده كنيد و البته كه در پروازهاي داخلي نيازي به بليط چاپ شده نيست و تنها كد ملي شما براي دريافت كارت پرواز كفايت مي‌كند هرچند توصيه مي‌شود اطلاعات برگه بليط خود را نيز همراه داشته باشيد.

 

اگر بليط هواپيما را گم كردم چكار كنم؟
ممكن است زمان كمي تا پرواز براي شما باقي‌مانده باشد و متوجه شويد كه بليط خود را جاگذاشته‌ايد يا آن را در بين راه گم‌كرده‌ايد. به هيچ وجه نگران نباشيد. به سايتي كه از آن بليط هواپيما را خريديد مراجعه كنيد. براي مثال اگر بليط هواپيما چارتر از علي بابا خريداري شده به سايت علي بابا مراجعه كنيد و وارد اكانت خود شويد. در حساب كاربري بليطي را كه خريديد مشاهده مي‌كنيد و مي‌توانيد دوباره آن را چاپ كنيد و يا اطلاعات آن را ذخيره كرده و همراه داشته باشد. با اطلاعات اين كارت مي‌توانيد به صورت اينترنتي و يا با مراجعه به باجه‌هاي خودكار فرودگاه كارت پرواز را دريافت كنيد و مراحل بعدي با كارت پرواز انجام مي‌شود و ديگر نيازي به بليط نداريد.

 

اگر بليط هواپيما را حضوري خريديد چه كنيد؟

در صورتي كه خريد بليط هواپيما به صورت حضوري و از آژانس‌هاي هواپيمايي انجام شده است و شما شماره تلفني كه در زمان خريد بليط از آن استفاده كرديد را همراه داريد به سادگي با استفاده از اين شماره تلفن مي‌توانيد دوباره به اطلاعات بليط هواپيما دست يافته و در صورت تمايل آن را چاپ كنيد؛ و در صورتي كه اين شماره تلفن را نيز به ياد نداريد با مراجعه به سايت شركت ارائه‌دهنده خدمات هوايي و وارد كردن كد ملي اطلاعات پرواز خود را به دست مي‌آوريد.

 

چاپ بليط ضروري است؟
ممكن است در لحظات آخر و نزديك به زمان پرواز متوجه شويد كه بليط هواپيما را گم كرده‌ايد و زماني براي چاپ دوباره آن نداشته باشيد. نگران نباشيد چون نيازي به برگه چاپ شده بليط نداريد. در تمام پروازهاي داخلي بدون برگه بليط چاپ شده مي‌توانيد كارت پرواز دريافت كرده و سفر خود را انجام دهيد. شماره ملي شما براي دريافت كارت پرواز كافي است؛ بنابراين تنها عكس يا تصوير بليط و به همراه داشتن كارت ملي كفايت مي‌كند.

 

دسترسي دوباره به اطلاعات بليط
در صورتي كه خريد بليط هواپيما به صورت حضوري و از آژانس‌هاي هواپيمايي انجام شده است و شما شماره تلفني كه در زمان خريد بليط از آن استفاده كرديد را همراه داريد به سادگي با استفاده از اين شماره تلفن مي‌توانيد دوباره به اطلاعات بليط هواپيما دست يافته و در صورت تمايل آن را چاپ كنيد؛ و در صورتي كه اين شماره تلفن را نيز به ياد نداريد با مراجعه به سايت شركت ارائه دهنده خدمات هوايي و وارد كردن كد ملي اطلاعات پرواز خود را به دست مي‌آوريد.

 

مقايسه ايرلاين‌هاي خارجي و ايراني

 

شماره PNR يا كد مرجع رزرو
كد مرجع رزرو يا PNR شماره‌اي است كه به شماره تلفن همراه خريدار ارسال مي‌شود و بر روي بليط نيز اين شماره نوشته مي‌شود. با استفاده از اين كد نيز مي‌توان دوباره بليط را مشاهده و آن را چاپ كرد.

 

بليط چاپ شده معتبر است؟
اگر بليط هواپيما را خودتان چاپ كنيد ميتوانيد با استفاده از آن از خدمات پرواز استفاده كنيد. ممكن است فكر كنيد فقط آژانس هواپيمايي ميتواند بليط معتبري را چاپ كند ولي هر كس كه بليط را خريداري كرده نيز ميتواند بليط را چاپ كرده و به اين ترتيب بليط خود را همراه داشته باشيد.

 

كليدهاي طلايي خريد ارزان بليط هواپيما

 

چند بار مي‌توان يك بليط هواپيما را چاپ كرد
وقتي به صورت آنلاين يا حضوري بليطي تهيه كنيد مي‌توانيد بارها آن را چاپ كنيد. بعد از خريد بليط هواپيما مي‌توانيد بارها به سايت مراجعه كرده و بليط خود را منتشر كنيد و يا با استفاده از كد ملي خود هر چند بار كه لازم است بليط را چاپ كنيد.

در خريد بليط هواپيما از علي بابا مي‌توانيد با هر بار مراجعه به حساب كاربري از اطلاعات خريد خود اطمينان حاصل كنيد و يا در صورتي كه مايل هستيد از همين بخش استفاده كرده و بليط خود را چاپ كنيد، مي‌توانيد همين اطلاعات را بر روي گوشي موبايل يا تبلت خود نيز قرار داده و مأمور فرودگاه نيز از روي تصوير بليط براي شما كارت پرواز صادر خواهد كرد.

با توجه به تمامي مواردي كه گفته شد ديگر نيازي نيست با گم شدن بليط احساسي نگراني داشته باشيد به اين دليل كه شيوه‌هاي مختلفي براي چاپ دوباره آن وجود دارد.

 براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله گردشگري دلتا ديدم فرماييد.


برچسب: دانستني هاي سفر، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۴:۳۴ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

سميرم اصفهان ، شهر آبشارها

كمي كه از سميرم دور مي‌شويم، در حوالي شهر، چند روستاي خوش‌ آب‌ و هوا را در مسير گردشگري مان خواهيم داشت. با آبشار ها و غار و چشمه كه خوب است به آنها هم سر بزنيم تا زيبايي هاي طبيعي آطراف را هم در برابر چشمانمان ببينيم.

امروز با سرويس گردشگري به شهر باغ‌ هاي سيب و آبشار هاي خروشان مي‌رويم. به سميرم. سميرم اصفهان. با ديدني هايش كه شايد كمتر راجع به آن بدانيد. خيلي هم دور نيست. فقط بايد از نصف جهان بگذريم. شايد جايي خوانده‌ايد بيشه هاي زيادي دارد و راجع به آبشار هايش با آن زيبايي بي چون و چرا شنيده باشيد، اما خوب است با مجله دلتا بمانيد تا از ديگر جاذبه هايش مطلع شويد.

 

سميرم كجاست؟
بايد به اصفهان برويم. ۶۲۴ كيلومتري تهران. از اتوبان قم. كاشان و اصفهان را رد مي‌كنيم و بعد از ۲ ساعت به مقصد مي‌رسيم. به جايي كه سه استان چهار محال و بختياري، فارس و كهكيلويه و بوير احمد به هم مي‌رسند.

قدمت سميرم به دوره هخامنشي مي‌رسد. از آثار تاريخي اش پيداست.
اول به استان فارس تعلق داشت. در دوره ساساني، سلجوقي و زنديه هم براي خودش كيا بيايي داشته است. در سال ۱۳۲۵ از استان فارس جدا مي‌شود و از آن پس جزئي از استان اصفهان به حساب مي‌آيد. چهار سال كه مي‌گذرد تبديل به شهرستان مي شود. جايي كه يك مقصد اصلي گردشگري با ديدني هاي شگفت انگيز طبيعت به شمار مي‌رود.

 

جاهاي ديدني سميرم
سميرم جايي است كه اكثر زيبايي هاي طبيعي اصفهان را در خودش جاي داده است. حتي اگر طبيعت گرد حرفه‌اي هم نباشيد، در هر حال سميرم با هرگوشه از طبيعت بكرش شما را مجذوب خود خواهد كرد. پر از آبشار ها و چشمه هاي متعدد است. سرزمين هزار چشمه. از همين چشمه ها و رودخانه ها گرفته تا غار و سد و… براي رو كردن در دستش دارد. در ۱۶۵ كيلومتري جنوب اصفهان. شهري كوهستاني با معماري منحصر‌ به‌ فرد و جاذبه‌هاي طبيعي بي نظير.

آبشار سميرم
اولين جايي كه در سميرم براي ديدنش مي‌رويم، يكي از معروف‌ ترين جاهاي ديدني آن، آبشار سميرم است. در ۴ كيلومتري شرق سميرم و ۱۶۰ كيلومتري جنوب اصفهان قرار دارد. يك مسير پلكاني دارد تا به حوضچه اش فرو بريزد. در يك دره واقع شده و از ميان دو ديواره سنگي سقوط كرده و منظره‌ زيبايي را به وجود مي‌آورد.
آبشار سميرم يك آبشار فصلي است. يعني مقدار آب اين آبشار، به بارندگي‌ هاي فصلي بستگي دارد، هرچند هيچگاه بدون آب نمانده. گردشگران بسياري در اين فصل به سميرم مي‌آيند تا آبشار را پر آب و پر خروش ببينند. بد نيست يك دست لباس اضافه هم همراه خود داشته باشيد. تا در صورت خيس شدن، تعويضش كنيد.

اگر اهل كمپ زدن هستيد، اطراف اين آبشار براي اين كار بسيار مناسب است. بهتر است لوازم كمپينگ‌ تان را هم به همراه بياوريد تا شبي خاطره انگيز را با نجواي اين آبشار به صبح برسانيد.

پارك درياچه
در حاشيه شهر سميرم جاذبه هاي ديگري هم هست. مانند پارك درياچه. اينجا زيبايي مخصوص به خودش را دارد. يكي از آن جاهاي ديدني. معمولاً اينجا پاتوقي براي عكاسان است. در فصل هاي پاييز و زمستان عكس هاي بي نظيري را به گردشگران هديه مي‌دهد. خيلي براي شب ماني مناسب نيست. اما براي گذران يك روز عالي فوق العاده است. در يك طرف درخت‌ ها و در طرف ديگر درياچه‌ قرار دارد كه مي‌توان روي آن قايق سواري هم كرد.
درياچه سد حنا
سد حنا روي رودخانه اي به همين نام بسته شده. جايي بسيار آرامش‌ بخش و ديدني‌ را به وجود آورده و از سال ۱۳۷۳ همانجاست. تفرجگاهي زيبا با پوشش گياهي متنوع كه مي‌توان ساعت ها كنار اين درياچه نشست و زيبايي هايش را نگريست. شنا در درياچه سد ممنوع است و در “منطقه شكار ممنوعِ حنا” قرار گرفته. چرا كه حيات وحشي غني دارد. از سويي زمستان ها گاهي سطح درياچه يخ مي زند و منظره اي بي نظير به وجود مي‌آورد.

جاذبه هاي نزديك به سميرم
كمي كه از سميرم دور مي‌شويم، در حوالي شهر، چند روستاي خوش‌ آب‌ و هوا را در مسير گردشگري مان خواهيم داشت. با آبشار ها و غار و چشمه كه خوب است به آنها هم سر بزنيم تا زيبايي هاي طبيعي اطراف را هم در برابر چشمانمان ببينيم.

روستاي خفر
اين روستا در جنوبي‌ ترين نقطه استان اصفهان است، در مرز استان كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد. طبيعت آنجا، رودخانه‌ اي خروشان در ميان درختان انبوه است، هرگوشه اش. باورتان نمي‌شود كه اينجا نقطه اي درجه يك براي گردشگران سرد پيمااست. زمستان‌ هاي اين روستا به قدري سرد و پر برف است كه لقب جهنم سفيد را به آن داده اند. آبشارهاي متعدد، يخچال‌هاي طبيعي و رودخانه‌ هايي حاصل از همين يخچال‌ ها دارد كه نمي شود از سرد گرد ها باشيد و به خفر سر نزنيد. در اين روستا امامزاده‌اي است با معماري منحصر‌ به‌ فرد. مي‌توانيد با عشاير هم كلي عكس هاي خاطره انگيز بيندازيد. در ۷۵ كيلومتري مركز شهر است و معروف‌ ترين جاذبه‌ نزديك به سميرم.

چشمه ناز ونك
در جنوب غربي شهر ونك، در ۱۹ كيلومتري شمال غرب سميرم، چشمه بسيار باصفايي در دل كوه جاري است. درست وسط كوه است و آن ‌را به دو نيم كرده. آب اين چشمه به رودخانه آب ونك مي‌ريزد. به آن چشمه ناز مي‌گويند. اينجا هم منطقه‌ اي است كه  شكار در آن ممنوع است.
آبشار آب ملخ سميرم
آبشار آب ملخ آنقدر قشنگ و باصفاست كه بايد در يك مطلب كامل به آن پرداخت. در روستاي آب ملخ واقع شده كه به روستاي نيم‌روز هم معروف است، چون فقط سه ساعت در روز مي‌شود خورشيد را ديد! آب اين آبشار دشمن ملخ‌ ها و آفات است. بنابراين آن را آب ملخ ناميده‌اند.
آورده اند كه صدها سال پيش، تخته سنگ بزرگي در مسير آب سقوط كرد و چندين سال طول كشيد تا آب ناگهان با جوش و خروش، دراثر فرسايش، راهش را در مسيري تونل‌ مانند به طول ۸۰ متر در ميان سنگ ايجاد كرده و به‌شكل آبشار نمايان شد. است به‌خاطر همين هم، اين آبشار را از عجيب‌ ترين آبشارهاي ايران مي شناسند. شاهكاري بزرگ از طبيعت اصفهان.

آبشار بي بي سيدان سميرم
در نزديكي سميرم روستايي به نام بي بي سيدان قرار دارد با رودخانه‌‌ اي به نام كاسگان. آب زلالي دارد و در كنار اين رودخانه، دره‌اي با نام تنگه نازي وجود دارد.  آبشارش هم همان نام بي‌ بي سيدان را دارد. منظره‌ هايي بسيار جذاب را به وجود آورده. با سيلي از گردشگران. رودخانه درازه هم همان اطراف است. تماشاي اين رود از تپه بالاي آن بسيار لذت‌ بخش است.

براي مشاهده مطالب بيشتراز مجله گردشگري دلتا ديدن فرماييد.


برچسب: ايران، ايرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۳:۵۴ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

هتل درويشي ، هتل سلبريتي هاي ايران

هتل مجلل درويشي هر نوع امكاناتي كه يك گردشگر و يا مسافر براي آسودن در يك هتل مناسب لازم داشته باشد را ارائه مي‌دهد.

اينجا مشهد است. در اصلي‌ترين خياباني كه به حرم امام رضا (ع) مي‌رسد، يكي از بهترين هتل هاي مشهد قرار گرفته است مكاني كه خودش براي يك هتل مزيت بزرگي است. يعني از هتل هاي ۵ ستاره نزديك به حرم است كه آسايش واقعي را به شما هديه مي‌دهد. اگر مسافر مشهد هستيد و يا از كساني هستيد كه مدام به مشهد سفر مي‌كنيد مي‌توانيد به صورت آنلاين هم اتاق تان را رزرو كنيد. پس بهتر است اين مطلب از مجله دلتا را تا آخر بخوانيد تا بتوانيد به راحتي تصميم خود را براي انتخاب هتل درويشي بگيريد.

 

هتل درويشي هتل سلبريتي ها
هتل درويشي يك هتل مجلل است و اتاق هاي آن به چهار دسته اتاق‌ هاي رويال، اتاق‌ هاي ملل، اتاق هاي فصل و اتاق‌ هاي VIP تقسيم مي‌شود. اتاق رويال آن شامل: آينده و پنت هاوس و اسپا مي‌شود كه از جمله اتاق‌ هاي انتخابي سلبريتي ها و هنرمندان ايراني است كه در سفر خود به اين هتل رفته‌اند. حس زندگي در يكي از تمدن‌ هاي باستاني را به شما مي‌دهد. مثل تمدن مصر، تمدن روم، چين، ايران باستان و … .پس از آن هم اتاق هاي vip كه دوتخته، سه تخته و چهار تخته بسيار لوكس و درجه يك هستند.

هتل درويشي مشهد با بيست و سه طبقه، مرتفع ترين مركز اقامتي و تنها هتل آتريوم شرق كشور است. مجموعه آبي هتل درويشي مشهد اولين مجموعه آبي با ارائه خدمات تخصصي اسپا و ماساژ در مشهد مقدس است كه با به كار گيري مدرن ترين و برترين تكنولوژي ها و متخصصين، به ارائه خدماتي ايده آل به ميهمانان مي‌پردازد.

امكانات هتل درويشي
هتل مجلل درويشي هر نوع امكاناتي كه يك گردشگر و يا مسافر براي آسودن در يك هتل مناسب لازم داشته باشد را ارائه مي‌دهد. تقريباً چيزي نيست كه شما براي آسايش بخواهيد و هتل مجلل درويشي توان ارائه آن را نداشته باشد. با نگاهي به جدول زير خودتان پي خواهيد برد كه اينجا يك اقامتگاه منحصر به فرد است. بزرگترين هتل آتريوم كشور با سطح شيشه اي اش در سال ۱۳۹۰ افتتاح گرديد و براي داشتن اقامتي به ياد ماندني در نظر گرفته شده است. راستي هتل درويشي، ترانسفر رايگان رفت و برگشت از فرودگاه و راه آهن را هم دارد.

 

رستوران هاي متنوع ايراني و فرنگي دارد كه بي نظير و درجه يك، وَ روف گاردنش با منظره اي ديدني، منحصر به فرد است. يك بازار به سبك معماري سنتي با برندهاي معتبر هم دارد. فست فود و كافي شاپ، روم سرويس ۲۴ ساعته، صرافي، تاكسي سرويس، تالار پذيرايي، مجموعه آبي با ارائه خدماتي نظير استخر، سونا، جكوزي، حمام تركي، دوش هاي اختصاصي، سالن ماساژ، سالن بدنسازي، انواع خدمات اسپا در فضايي شيك و لوكس همه و همه از خدمات هتل درويشي است.

 

اتاق ها و سوئيت هاي هتل در ويشي
اتاق امپريال
اتاق كوئين
سوئيت امپريال
پنت هوس اسپا
اتاق آينده
دوبلكس پرزيدنتال
دوبلكس ملل
دوبلكس ايران اسلام
دوبلكس ايران باستان
دوبلكس هند
دوبلكس عرب
دوبلكس چين
پنت هوس روم
اتاق هاي چهار تخته، سه تخته و دو تخته

رستوران هاي هتل درويشي
رستوران هاي هتل درويشي در قالب سالن هاي پذيرايي، كافي شاپ، لمكده و روف گاردن هستند كه هركدام خدمات مخصوص به خود را ارائه مي‌دهند.

تالارهاي پذيرايي (فيروزه، ارغوان، ديپلمات، آينه)
آتريوم
روف گاردن
كافي شاپ (كافي شاپ استخر، كافي شاپ بيليارد،
لمكده سنتي بركه (چايخانه بركه)

امكانات جانبي هتل درويشي
از آنجا كه هتل درويشي به اقامت بي نظير ميهمانان مي‌انديشد، به همين دليل امكاناتي بي نظير هم براي مسافران در نظر گرفته است.

آرايشگاه (بانوان، اقايان)
شهر بازي
بيليارد
صرافي
اژانس هواپيمايي
تاكسي سرويس
آتليه عكاسي كودك
آتليه عكاسي سنتي
ترانسفر رايگان فرودگاهي
مجكوعه آبي (سوناي خشك و بخار، حمام سنتي، حمام تركي، جكوزي و اتاق ماساژ)

همچنين برگزاري تورهاي تفريحي كه كه از شاخصه هاي آن است. شما مي‌توانيد با نام نويسي در اين تورها، جاهاي ديدني مشهد مانند خانه داروغه را از نزديك ديده و سفرتان را كلي خاطره انگيز كنيد. راستي اينجا بازارچه سوغات هم دارد و لازم نيست شما به جهت خريد هديه براي عزيزانتان خيابان هاي شهر را بگرديد. همينجا مي‌توانيد از بازارچه هتل مجلل درويشي بهترين ارمغان را براي منتظرانتان ببريد.


برچسب: هتل، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۵:۳۸ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

جاي جزيره سانتوريني در سفر يونان خالي بود!

خوب است بدانيد وقتي به سفر يونان مي‌رويد، يكي از جزيره‌ هايي كه بايد در صدر فهرست‌تان باشد، جزيره‌ سانتوريني است. با آب هاي شفاف و خوش رنگ، جاذبه هاي تاريخي بي نظير و سواحل تميز كه اين آخري از شاخصه هاي آن است.


چندي پيش در مجله دلتا مطلبي در همين سرويس گردشگري مان، با نام “به يونان سفر كنيم، خيلي هم خوب” منتشر كرديم. دوستي كامنت كرده بودند: «جاي جزيره سانتوريني در مطلب‌تان خالي بود.» به همين ترتيب تصميم گرفتيم مطلبي راجع به اين جزيره ديدني منتشر كنيم و زيبايي هايش را برايتان بشماريم. با ما همراه شويد تا ببينيم چرا جاي جزيره سانتوريني در مطلب‌مان خالي بوده است.

جزيره سانتوريني (Santorini)
خوب است بدانيد وقتي به سفر يونان مي‌رويد، يكي از جزيره‌ هايي كه بايد در صدر فهرست سفرهاي‌تان باشد، جزيره‌ي سانتوريني است. با آب هاي شفاف و خوش رنگ، جاذبه هاي تاريخي بي نظير و سواحل تميز كه اين آخري از شاخصه هاي آن است. ونيزي ها نامش را گذاشتند. در قرن سيزدهم. در درياي اژه است و ۷۲ كيلومتر مربع وسعت دارد. سواحل سياه شني آتشفشاني اش معروف است و سبك زندگي مجلل و شيك آن مشهور.

ثرا (Thera) مركز سانتوريني
اگر عكس مركز سانتوريني يعني شهر «ثرا» را هر جا ببينيد بلافاصله خواهيد شناخت. اينجا خانه‌هاي مكعبي و تراس‌هاي سفيدي دارد كه كمتر نقطه از جهان اين شكلي‌است. كوچه‌هاي پر پيچ و خم و كليساهايي با گنبد آبي رنگ دارد كه آن را هم شايد فقط در يونان بيابيد. البته بيشتر خانه‌هاي آن امروز به مسافرخانه، هتل، كافه رستوران، فروشگاه‌ سوغاتي و زيورآلات تبديل شده‌اند. اگر از بندر«اسكالا» (Skala) به ثرا بياييد بايد از يك مسير شيب دارد و حدود ۵۵۰ پله به اينجا برسيد اما اين مسير به قدري ديدني است كه پياده روي تان هم پر از عكس هاي زيبا خواهد بود. پله‌ هاي پيچ در پيچ اگر خسته تان مي‌كند مي‌توانيد يا ترامواي برقي هم خود را به شهر توريستي برسانيد.

ساحل كاماري (Kamari Beach) پرچم آب ستانتوريني
نزديكي ثرا، يكي از محبوب‌ ترين تفرجگاه‌ هاي ساحلي سانتوريني به نام «ساحل كاماري» وجود دارد كه موفق به دريافت گواهينامه پرچم آبي شده است. اين ساحل از همان سواحل آتشفشاني با  ماسه‌هاي سياه است كه امكاناتي مانند تخت آفتابگير، چتر، دوش و تفريحات آبي زيادي دارد. مانند قايق سرعتي و اسكوبا دايوينگ و… كه خاطرات بسيار خوشي را براي گردشگران رقم مي‌زند.

دهكده اويا (Oia) خانه هاي سفيد سانتوريني
دهكده اي خوش‌ منظره با خانه‌ هاي سفيد، در شمال سانتوريني وجود دارد كه برخي از آن‌ها به هتل‌هايي لوكس با استخرهاي ديدني تبديل شده‌اند. اينجا هم همانند ثرا، يك مقصد گردشگري و توريستي است. منظره‌ي شگفت‌ انگيز غروبش شهرت دارد و حتي مي‌گويند زيباترين منظره‌ غروب خورشيد روي كره‌ زمين را  دارد. در اويا گاهي تعداد زيادي از بازديدكنندگان را خواهيد ديد كه منتظر تماشاي غروب خورشيد در اويا نشسته‌اند و مانند يك فيلم سينمايي درانتظار شروعش هستند.

موزه باستان شناسي ثرا(Archaeological Museum of Thera)
آثار كشف‌ شده از مكان‌ هاي تاريخي متعدد را در اين موزه به معرض نمايش گذاشته اند. البته ساختمان اصلي موزه در يك زلزله تخريب شد، و بناي جديدي را در سال ۱۹۶۰ ساختند. موزه آثار چندين دوره‌ تاريخي تا اواخر عصر رومي‌ را پوشش مي‌دهد وَ همينطور ميراثي به قدمت دوران نوسنگي را هم در خود دارد. برخي از آثار قابل توجه موزه شامل كوره‌ پخت سفال، وان حمام و اشكال سفالي و … است كه قدمت آن به قرن هفتم باز مي‌گردد.

كليسا جامع ارتدكس(Orthodox Metropolitan Cathedral)
يكي از جاذبه‌هاي ديدني سانتوريني «كليساي جامع ارتدكس» است كه در سال ۱۸۲۷ ساخته شده ولي بعد از زلزله‌ي سال ۱۹۵۶ دوباره آن را از نو بنا كرده‌اند. اينجا هم به رنگ سفيد است و در تلألو آفتاب مي‌درخشد. طاق‌ها و گنبد زيايي دارد و مناره هاي اين كليساحيرت انگيز و ديوارنگاره هاي آبرنگي (فرسكو هاي) خيره كننده يك هنرمند بومي در كليسا به چشم مي‌خورند كه سوژه اي براي عكاسان است. اين كليسا بر بلندي صخره‌ واقع شده و با رفتن به آن نمايي ديدني از شهر را خواهيد داشت.

عمارت آرگيروس (Argyros Mansion) سانتوريني
جورج آرگيروس از ثروتمندان اين منطقه در سال ۱۸۸۸ عمارتي با نام «عمارت آرگيروس» را بنا كرد چهارمين نسل از اين خانواده هنوز مالك آن هستند. معماري بي نظيري دارد تركيب نئوكلاسيك با تزئينات باواريايي اين عمارت را به يك جاذبه ديدني چشم نواز تبديل كرده است. اين خانه را براي بازديد عموم آزاد گذاشته اند و تورهاي متعددي كه به يونان مي‌آيند حتماً برنامه سر زدن به اين عمارت را دارند. اين عمارت بسيار مجلل و دلفريب است. موزه‌اي هم در طبقه اول قرار دارد با آثار تاريخي يوناني و نقاشي‌ هايي قرن نوزدهمي.

حرف آخر
فكر مي‌كنم حق با خواننده مان بود. جزيره سانتوريني با تصوير هاي كارت پستالي و خانه هاي فانتزي اش، حقش نبود كه جايش در مطلب يونان خالي باشد. چه خوب كه توانستيم در يك مطلب كامل به آن بپردازيم. ممنون كه مطالب دلتا را مي‌خوانيد.

 

همچنين بخوانيد:
به يونان سفر كنيم ؛ خيلي هم خوب

سفر دو روزه به پوكت

گردشگري سياه چيست؟


برچسب: جهانگردي، دانستني هاي سفر، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۸:۰۹ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

تله كابين رامسر ، قيمت بليط و ده ها چيز ديگر

هزينه استفاده از هر تله كابين بستگي به ايستگاه آن هم دارد. اما آنچه برايتان مي گوييم، هزينه به روز شده بليط تله كابين رامسر در آبان ماه 98 است

امروز بدون هيچ مقدمه اي مي‌رويم سر اصل مطلب. مي‌خواهيم راجع به تله كابين رامسر صحبت كنيم و هر چيزي كه راجع به آن مي‌خواهيد بدانيد و يا بايد بدانيد را برايتان مي‌گوييم. وقتي قرار شد با سرويس گردشگري به آنجا سر بزنيم متوجه شدم كلي هم در سايت هاي اينترنتي عبارت قيمت بليط تله كابين رامسر را هم سرچ كرده ايد. خوب آن را هم به شما مي‌گوييم. پس با مجله دلتا همراه باشيد.

مجموعه تفريحي تله كابين رامسر
لازم است قبل از انكه به تله كابين رامسر برسيم مطلبي را به شما بگويم، يكي از معروف ترين مجموعه هاي تفريحي در شمال كشور، مجتمع تفريحي شهر سبز رامسر است كه تله كابين بخشي از ان است. اما خود اين مجموعه هم به نام تله كابين رامسر مشهور شده است. مجموعه اي توريستي است. يكي از زيباترين مناظر را بين خطوط تله كابين هاي ايران دادرد. به علاوه اين مجموعه از سه بخش ساحلي، كوهپايه و بام تشكيل شده و جاذبه هاي مختلفي هم دارد. كلوپ تفريحات دريايي، زيپ لاين و پل معلق، كارتينگ، شهربازي، پينت بال و …

 

تله كابين رامسر
درواقع معروف ترين و پرطرفدار ترين بخش اين مجموعه تله كابين آن است. با مناظري از دريا و كوه، دره و دامنه كوه، با ارتفاع ۸۰۰ متري. مسيري ۲ كيلومتري دارد و با سرعت ۳ متر بر ثانيه هم حركت مي كند.

اين تله كابين از ساختمان ساحلي شروع مي شود. در ابتداي كار منظره هايي زيبا از جاده ساحلي، شهر بازي و سرزمين روياها، پيست كارتينگ و هيجان در جريان آن، مزرعه هاي چاي و باغ هاي پرتقال را مقابلمان قرار مي دهد.
راستي مطلب “كارتينگ چيست؟ كجا بازي كنيم” را هم در مجله مان بخوانيد تا ببينيد با اين بازي چه قدر آدرنالين خونتان بالا مي رود.

پس از آن از لا به لاي جنگل هاي رامسر و چابكسر مي‌گذرد و در پاييز و زمستان نسيم خنك كوهستان را به شما هديه مي كند. در نهايت هم، آن بالا از بين ابرهاي ايستگاه انتهاي مسير و توده هاي كوچك و بزرگ آن شما را عبور مي دهد. تا بخش بزرگي از مجتمع شهر سبز در قله ي ايل ميلي را بتوانيد ببينيد.

 

آدرس تله كابين رامسر

آدرس: استان مازندران، كيلومتر ۵ غرب رامسر، مجموعه تفريحي تله كابين رامسر

بايد از جاده كمربندي شهر برويد. ميدان شهيد رجايي را رد كنيد و پيج كيلومتر به سمت غرب و شهر چابكسر و رودسر برويد. اين مجموعه با پل معلق، كابين هايي كه در هوا معلق هستند از دور نمايان مي شود.

بام تله كابين رامسر
خوب است اين را واضح بگويم كه بالاي اين قله براي هر سليقه اي تفريح فراهم شده است و مي توانيد از هر سن و قشر و يا هر هزينه اي باشيد بتوانيد كلي لذتش را ببريد.

امكانات بام تله كابين
آلاچيق
فروشگاه صنايع دستي
خوراكي و تنقلات
فست فود، رستوران و كافه
سرويس بهداشتي
عكاسي در محل
تلفن عمومي
ديدني ها و تفريحات تله كابين رامسر
همانطور كه گفتيم مجتمع تفريحي شهر سبز رامسر را به نام تله كابين رامسر مي‌شناسند. براي سر زدن و لذت بردن از تفريحات اينجا (بخش ساحلي، كوهپايه و بام) به بيش از يك روز زمان نياز داريد. پس اين مقاله را تا انتها بخوانيد تا بتوانيد از زمان خود بهترين استفاده را ببريد و از قيمت بليط تله كابين رامسر هم مطلع شويد.

 

 

بخش ساحلي تله كابين رامسر
يكي از زيباترين و شلوغ ترين بخش هاي اين مجموعه بخش ساحلي آن است. تفريحات بي نظير آبي دارد كه اگر شرايط فصل مناسب باشد در اولويت گردشگري تان خواهد بود. در اين قسمت فروشگاه هاي صنايع دستي، بوفه، كافي شاپ، رستوران، پاركينگ، سرويس بهداشتي از امكانات آن است.

همچنين ايستگاه پاييني تله كابين، ساحل سنگي، ساحل صدفي، مراكز خريد، كلوپ هاي ورزشي و آبنماي موزيكال هم در اين بخش قرار گرفته اند. مركز خريد بخش ساحلي مجموعه هم همينجااست. همچنين اينكه مي توانيد به انواع رستوران ها، فست فودها و كافي شاپ هاي متنوع سر زده و كلي خوشمزه گردي كنيد.

بخش كوهپايه مجموعه تله كابين رامسر
اين قسمت از مجموعه پر از بازي و تفريحات هيجان انگيز است. شهربازي سرزمين روياها، پيست موتور چهارچرخ، زمين پينت بال، سينماي شش بعدي و پيست كارتينگ درست همينجاست.

 

شهربازي سرزمين روياها

اين قسمت از مجموعه كلي راضي تان مي كند. تفريحاتي دارد كه مناسب هر سليقه و هر سني است. آنها را به اختصار برايتان مي گوييم.


سقوط آزاد
برج مبارز | تاب زنجيري 
پاندول فضايي 
هيجان انگيز ترين بازي سرزمين آرزوها، پاندول فضايي‌است. پس از بسته شدن كمربند وسيله باز، ناگهان حركت مي كند و شما مانند يك پاندول ساعت در جهت هاي چپ و راست در ارتفاع ۲۰ متري از زمين تاب مي خورديد.
قلعه وحشت
به شما پيشنهاد مي كنم هرگز گول ظاهر ساده اين قسمت را نخوريد. اينجا به قدري ترسناك و هيجان انگيز است كه زماني كه شما در قلعه هستيد يك سري عكس از شما ثبت مي شود كه وقتي خارج شديد خودتا با ديدن آنها به وحشت در چهره تان پي مي بريد.
باشگاه پينت بال آرتميس

شهربازي كودكان
اينجا فقط و فقط مخصوص بچه هاست. تمام وسايل اين شهربازي مدرن و استاندارد و مي توانيد لحظات شيريني براي فرزندان خود به و جود بياوريد.

ماشين كوهستان
قطار كرم ميوه
چرخ و فلك زميني
سفينه فضايي
سفينه
ستاره دريايي
رولركوسترها
فنجان چاي
ماشين ضربه اي
ترامپولين
سينما شش بعدي
يكي از بزرگترين سالن هاي سينما چند بعدي كشور، سينما شش بعدي رامسر است. با صندلي هاي شتاب دهنده با دو برابر جاذبه زمين توان. بازي با كنسول هايِ بازيِ واقعيت مجازي، كنسول ويديو گيم، واقعيت مجازي موتورسواري و اتوموبيل‌ راني از جذابيت هاي اين سينما است.

تله فوتو
آتليه نقاشي صورت كودكان
پيست موتور چهار چرخ
پيست كارتينگ راكارت
پيست كارتينگ راكارت، ۶۰۰ متر طول و ۸ متر عرض دارد و از بهترين ماشين هاي مخصوص كارتينگ (كارت هاي بريل مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، ساخت ايتاليا) استفاده مي كند. در زمان هاي مختلف نيز در اين پيست، مسابقه هاي متنوعي برگزار مي شود كه هيجان را براي ورزشكاران و گردشگران بالاتر مي برد. همچنين در كنار اين پيست، كافي شاپي وجود دارد كه مسافران و رانندگان مي توانند از امكانات آن استفاده كنند.

 
بخش بام تله كابين رامسر
وقتي به بام مجموعه ميرسيم انگار تازه رسيديم به بخش اصلي ماجرا. اينجا همانجايي است كه بسياري خاطرات خوش ثبت خواهد شد.

پارك جنگلي هزار پله رامسر
تله كابين رامسر، ساحل اين شهر را به قله ايل ميلي متصل مي‌كند. مسوولان هم پاركي جنگلي در ارتفاعات قله ايل ميلي طراحي و ساخته اند به نام هزار پله يا ايل ميلي، در ارتفاع ۹۰۰ متري و چشم انداز ۳۶۰ درجه از دريا تا جنگل.

سافاري جنگل
يكي از تفريحات تله كابين رامسر، سافاري جنگل است كه گردشگران و طبيعت گردان مشتري هاي پرو پا قرص آن هستند. با تركيب دو پل معلق چوبي و يك زيپ لاين كه يك مجموعه هيجان انگيز را به وجود آورده است.
زيپ لاين تله كابين رامسر
مطلبي در مجله منتشر كرديم با نام زيپ لاين چيست و كجا بازي كنيم؟ اگر آن را خوانده باشيد و يا بخوانيد خواهيد ديد كه تفريحي بسيار لذت بخش و پر از هيجان است. قاب هاي بي نظيري از مناظر زير پايتان را در حالي كه شما در حال پرواز هستيد به شما هديه مي دهد. حالا زيپ لاين رامسر را تصور كنيد با آن مناظر ديدني، جايي وسط جنگل، كوه پايه ها و  مرتفع ايل ميلي، عبور از پارك جنگلي. اين يعني مهيج ترين بخش گردشگري شما در تله كابين رامسر.
قيمت بليط تله كابين رامسر ۹۸
هزينه استفاده از هر تله كابين بستگي به ايستگاه آن هم دارد. اما آنچه برايتان مي گوييم، هزينه به روز شده بليط تله كابين رامسر در آبان ماه ۹۸ است كه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان ذكر شده است. همچنين قيمت بليط زيپ لاين رامسر هم از ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان عنوان شده است.

اقامت در تله كابين رامسر

مجموعه شهر سبز يك هتل با سوييت هاي مختلف و دهكده جنگلي در قسمت بام تله كابين رامسر هم دارد كه آن را هم هتل تله كابين رامسر مي شناسند. ۶ طبقه دارد و با سوييت هاي ماه عسل، تايتانيك، نرگس، مگنوليا، ياس، رز، كوهستان و كامليا. دهكده جنگلي اين بخش هم داراي كلبه هاي ۲ نفره، ۴ نفره و ۶ نفره است.

جالب است بدانيد بليت رفت و برگشت خط تله كابين تنها يك بار در فاكتور نهايي شما حساب مي شود و در مدت اقامت، هزينه تله كابين از شما دريافت نمي‌شود. همچنين اگر مشكلي براي تله كابين به وجود آمد و امكان استفاده از آن نبود مسافران مي توانند با سرويس خودرو مجموعه به اتاق ها و سوييت هاي خود برسند.

 

همچنين بخوانيد:
دره شهر زيبا ؛ ممنون كه ثابت مي كني ايران بيابان نيست

جزيره كيش ؛ در تفريحات آبي شيرجه بزنيد

بريم آفرود سواري ؛ كوير ورزنه


برچسب: ايران، ايرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۴:۴۰ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)