مجله گردشگري دلتا مجله گردشگري دلتا .

مجله گردشگري دلتا

هتل پارميدا مشهد

هتل پارميدا اتاق هاي لوكس دبل و تريپل با متراژ هاي بزرگ دارد. 135 اتاق و 8 آپارتمان. اكثر آن ها نورگير است. علي رغم ديگر هتل هاي سه ستاره. ملافه هاي تميز، اتاق مرتب و پرده هاي شسته شده اي دارد.

حتماً همه ما وقتي به شهر ديگري مي‌رويم، دوست داريم در كنار بازديد از مقاصد گردشگري، تفريحات _و اگر به سفري زيارتي رفته باشيم_ در كنار زيارتمان اقامتي لذت بخش را تجربه كنيم؛ و چه بهتر كه اين اقامت برايمان ارزان قيمت هم باشد. مثلاً اگر قصد داريد به مشهد مقدس سفر كنيد و در هتلي با ويژگي هايي كه برشمرديم  اقامت داشته باشيد، مي‌توانيد سراغ هتل پارميدا برويد. هتل پارميدا مشهد هتلي سه ستاره است. با قيمتي مناسب در مشهد مقدس. امكانات خوبي دارد و در خيابان امام رضا در نزديكي حرم مطهر قرار گرفته است.

 

هتل پارميدا مشهد
يكي از شاخصه هاي هتل ها در شهر مشهد مقدس، نزديك بودن آن ها به حرم مطهر امام رضا (ع) است. تا مسافران به راحتي بتوانند خود را به آنجا رسانده و پس از زيارت باز هم به راحتي به هتل محل اقامتشان بازگردند. هتل پارميدا مشهد اين خصوصيت را دارد. در خيابان خسروي واقع شده، يكي از زيباترين خيابان هاي شهر مشهد.

 

از سويي بايد بگويم اين هتل در نزديكي مراكز خريد و جاذبه هاي ديدني مشهد هم قرار گرفته و درواقع با اقامت در اين هتل شما دقيقاً جايي هستيد كه بايد باشيد. سن اين هتل حدود ده سال است. از زمان افتتاح شدنش و در طول فعاليت اين چند سال، كلي نظر هاي مثبت را به سمت خود جلب كرده است. در ۸ طبقه ساخته شده  و داراي فضاهاي اقامتي متنوع با امكانات به روز و مطلوب است.

لابي هتل پارميدا مشهد فضايي دلنشين و آرامش بخش دارد. در تزئيناتش از آثار و هنر نوين روز دنيا استفاده كرده است و از دكوراسيون زيبايي هم بهره برده است. آنجا يك آكواريوم منحصر به فرد آب شيرين با انواع ماهي هاي ديدني و شگفت انگيز قرار دارد، كه تصوير زيباي آن تا اقامت بعدي شما هرگز فراموشتان نخواهد شد. در واقع اين آكواريوم بزرگترين آكواريوم آب شيرين در بين هتل هاي شهر است.

اتاق هاي هتل پارميدا مشهد
هتل پارميدا اتاق هاي لوكس دبل و تريپل با متراژ هاي بزرگ دارد. ۱۳۵ اتاق و ۸ آپارتمان. اكثر آن ها نورگير است. علي رغم ديگر هتل هاي سه ستاره. ملافه هاي تميز، اتاق مرتب و پرده هاي شسته شده اي دارد. سوئيت هاي لوكس و رويال هم از امكانات خوب آن است. در ساخت آن ها از آخرين استانداردهاي هتلداري به بهترين وجه استفاده شده و تجهيزات كاملي هم دارد.

 

كافي شاپ هتل محيطي دنج و چشم نواز است، با انواع نوشيدني هاي سرد و گرم و دسر هاي متنوع ايراني و فرنگي. نوشيدن چاي در يك لابي شيك در برابر تصاوير بي نظير حركت ماهي ها در آكواريوم، مي‌تواند يك حس خوب را در يك عصر سرد شهر مشهد به همه مسافرين هديه كند. رستوران هتل پارميدا  با سرو انواع غذاهاي ايراني و فرنگي لذيذ و دارا بودن ظرفيت ۱۸۰ نفر هم يكي از ويژگي هاي اين هتل است.

امكانات هتل پارميدا مشهد
هتل پارميدا از امكانات رفاهي خوبي هم بهره مند است.

اينترنت وايرلس و كافي نت
صندوق امانات اختصاصي براي نگهداري اشياء قيمتي ميهمانان
تاكسي سرويس شبانه روزي
پاركينگ سرپوشيده
سيستم هاي صوتي و تصويري پيشرفته
كانال ۲۴ساعته پخش فيلم هاي سينما
كافي شاپ با انواع نوشيدني هاي سرد و گرم
رستوران با انواع غذاهاي فرنگي و ايراني
استخر و سونا خشك و سونا بخار و جكوزي رايگان

*نكته: در حال حاضر پكيج اين هتل فولبرد – صبحانه، نهار، شام – است و هيچ نگراني براي تهيه غذا هم نداريد.

سالن هاي سمينار، همايش و آمفي تئاتر مجللي در اين هتل وجود دارد كه داراي پيشرفته ترين سيستم هاي صوتي و تصويري است. مجهز به سيستم ويدئو كنفرانس كشوري بوده و بهترين انتخاب براي برگزاري همايش ها و كنفرانس هاست.

قوانين هتل پارميدا
پذيرش خانم تنها، فقط با ارائه كارت ملي و شناسنامه عكس دار امكان پذير است.
پذيرش صيغه نامه رسمي با مهر برجسته، به همراه كارت ملي و شناسنامه عكس دار زوجين، امكان پذير است.
افراد نامحرم خانواده ها پذيرش نخواهند شد((زوجين+خواهرخانم) يا (زوجين+برادر شوهر)).
مجموعه آبي هتل همه ايام (به جز شهادت امام رضا (ع)، شهادت حضرت علي (ع)، روز عاشورا و ۱۳ فروردين) داير است.

مطالب بيشتر در مجله دلتا ...

 


برچسب: هتل، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۲:۳۰ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

هتل پارميدا كيش

در واقع اقامت در هتل پارميدا كيش به صورتي است كه گويا شما با يك تير دو نشان زده ايد. از يك سو به مراكز خريد دسترسي داريد و از سوي ديگر به مراكز تفريحي نزديك هستيد.

تا به حال برايتان پيش آمده هتلي را در كيش رزرو كنيد كه دسترسي آساني به مركز خريدي مانند زيتون و مرواريد داشته باشد؟ اگر از آن دسته از مسافراني هستيد كه براي خريد كردن از مراكز لوكس به كيش سفر كرده‌ايد كه برايتان نور علا نور خواهد بود. ممكن است شما از كساني باشيد كه براي تفريحات به كيش سفر كرده‌ايد. براي شما چطور؟ پيش آمده كه بخواهيد هتلي را رزرو كنيد كه مثلاً با تفريحات آبي ساحلي فقط چند دقيقه پياده روي فاصله داشته باشيد؟ هر دو اين حالت ها را در كنار يكديگر مي‌توانيد در هتل پارميدا بيابيد. هتل پارميداي پنج ستاره كيش مي‌تواند مكاني ايده آل براي اين نوع مسافران باشد و هر كس با هر خواسته اي را راضي خواهد كرد.

 

معرفي هتل پارميدا كيش
هتل پارميدا يك هتل پنج ستاره است. بسيار لوكس و ديدني. در جزيره كيش واقع شده و مي‌توان گفت از بي نظير ترين هتل هاي ايران است. امكاناتي عالي براي مسافرانش تدارك ديده و تقريباً از هتل هاي نوساز كيش است. طي سال هاي فعاليتش توانسته با ارايه خدمات خوب و امكانات مطلوب، نظر ميهمانان را حسابي به خود جلب كند. هتل پارميدا پرسنل بسيار مجرب و كارآزموده اي هم دارد. معمولاً همه كساني كه حتي يك بار در اين هتل اقامت كرده اند متفق القول هستند كه كارمندان و كليه پرسنل بسيار خوش برخورد، با ادب و مهربان هستند. موقعيت مكاني مناسب هتل پارميدا مزيد بر علت است كه شما حتماً اينجا را براي اقامت برگزينيد.

در واقع انتخاب هتل پارميدا كيش به صورتي است كه گويا شما با يك تير دو نشان زده ايد. از يك سو به مراكز خريد دسترسي داريد و از سوي ديگر به مراكز تفريحي نزديك هستيد. من مطمئنم كه اگر يك بار اين هتل ميزبان شما باشد. شما از مشتريان وفادار و هميشگي آنجا خواهيد شد. راستي اگر دوچرخه سواري را دوست داريد، اين هتل براي علاقمندان، امكان كرايه دوچرخه را هم فراهم كرده و مي‌توانيد به راحتي در محوطه اطراف هتل به گشت زني بپردازيد.

 

هتل پارميدا كيش
اين هتل ۴ طبقه ۵ ستاره، ۸۱ اتاق و سوئيت دارد. اتاق‌ هاي هتل مجهز به تهويه، تلويزيون، يخچال، ميني‌بار و صندوق امانات هستند. با سه رستوران از ميهمانان پذيرايي مي‌كند. انواع غذاهاي لذيذ ايراني، سنتي، فرنگي و همينطور دريايي را كه توسط آشپزان ماهر تهيه شده را سرو مي كند.

صبحانه هتل پارميدا خوشمزه و مفصل است. همچنين رستوران و كافي شاپ هتل با سرو غذاهاي لذيذ و دسرهاي خوش طعم در محيط مناسب از ميهمانان پذيرايي مي‌كنند.

اين هتل تا مراكز خريد پرديس ۱ و پرديس ۲ فقط ۳ دقيقه، تا مركز خريد مرواريد كيش فقط ۵ دقيقه وَ تا مركز خريد مرجان كيش هم ۶ دقيقه فاصله دارد.

از اين هتل مي‌توانيد در عرض ۶ دقيقه تا پلاژ ساحلي بانوان كيش برسيد، همينطور تا پارك ساحلي مرجان كيش ۷ دقيقه، تا فرودگاه كيش ۱۰ دقيقه و تا كشتي يوناني كيش هم فقط ۱۹ دقيقه با ماشين فاصله داريد. اين يعني موقعيت عالي جهت دسترسي به مكان‌ هاي ديدني و تجاري جزيره. راستي شما به مركز كارتينگ كيش هم نزديك هستيد. نكته ي مهم هم در مورد اين هتل استقبال رايگان فرودگاهي مي‌باشد.

 

امكانات اتاق هاي هتل پارميدا كيش
 ميني بار
اينترنت
روم سرويس
يخچال
و ماهواره
امكانات عمومي هتل پارميدا كيش
استخر
سونا
جكوزي
زمين تنيس
پاركينگ
اينترنت رايگان در لابي

قوانين هتل:
ساعت تحويل دادن اتاق : ۱۴
ساعت تحويل گرفتن اتاق : ۱۲
اعلام كنسلي طبق قوانين هتل بر مبناي قيمت شب اول محاسبه خواهد گرديد.
پذيرش خانم‌هاي تنها بلامانع مي‌باشد.
همراه داشتن كارت ملي و شناسنامه (مسافرين خارجي فقط پاسپورت) هنگام پذيرش الزامي است.
پذيرش با صيغه‌نامه امكان‌پذير است.
هزينه اقامت براي كودكان زير ۵ سال رايگان و بالاي ۵ سال يك نفر اضافه محاسبه مي‌گردد.

مطالب بيشتر در مجله دلتا ....


برچسب: هتل، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۲:۴۳ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

كلوت شهداد كجاست ؟

پديده هاي آسماني در شب هاي كوير بي نظير است چه رسد به كلوت شهداد كه منحصر به فرد ترين ها را در اختيار دارد. مكاني معروف براي ديدن طلوع و غروب خورشيد و رقص ستارگان.

مجله گردشگري دلتا امروز كوله بارش را براي رفتن به يكي از گرمترين نقاط زمين بسته است. آنقدر گرم كه مي‌گويند گاهي دماي هوا به ۷۰ درجه هم مي‌رسد. شبهاي سردي دارد و روزش در اين فصل مناسب گردشگري و بيابان نوردي است. شما هم با مجله دلتا همراه شويد تا به يكي از كوير هايي برويم كه در نيمه جنوبي كشور واقع شده؛ جايي كه شهرتي جهاني دارد و گردشگران خارجي اش براي سر زدن به آن از دور ترين نقاط زمين هم به آنجا مي‌آيند. در استان كرمان است و يگي از شگفتي هاي عالي طبيعت را در خود جاي داده. كوير شهداد كه “كلوت” هاي منحصر به فردش ممكن است آنقدر سرگرم عكاسي‌تان كند، كه متوجه گذشت زمان نشويد.

 

كلوت ها برجستگي هايي هستند كه بين شيارهاي U شكل ايجاد مي‌شوند. رأس آنها صاف است و كمي شيب دارد. معمولاً به شكل تپه‌هاي فرسايشي ديده مي‌شوند. كلوت از دو واژه «كل» به معناي «آبادي» و «لوت» كه دشت لوت، است به وجود آمده است.
كوير شهداد

كلوت هاي شهداد در ۱۱ هزار كيلومتر مربع و در حدود ۲۰ هزار سال قبل در اثر فرسايش آبي و بادي، ايجاد شده‌اند. در دشت لوت كه نامش در فهرست ميراث جهاني ثبت شده است. پديده اي بي نظير در دنيا به شمار مي‌روند و هنوز خواص پيدايش آن ها مشخص نيست. برخي مي‌گويند اين منطقه يك شهر افسانه اي است. جهانگردان اروپايي هم براي ديدن آن به ايران آمده‌اند. يك كمپ كويري هم در حوالي اين كلوت ها براي گردشگران به وجود آمده است.

جالب است به شما بگويم در نزديكي كلوت ‎هاي شهداد، آثاري از تمدني ۶ هزار ساله مانند سفال، مجسمه و زيوآلات و قديمي ‎ترين درفش جهان با نام «درفش شهداد» هم از اين منطقه به دست آمده است. در واقع بيابان دشت لوت شهداد سرشار از عجايب و شگفتي‌‌ است. كلوت هايش در هيچ جاي دنيا با چنين زيبايي پيدا نمي شود. با مجله دلتا همراه باشيد.

 

تفريحات در كلوت هاي شهداد
شترسواري كلوت شهداد
اصلاً نمي‌شود شتر سواري در كوير را ناديده گرفت. از آن تجربه هاي به ياد ماندني است. فكرش را بكنيد گشت و گذار در حوالي پديده هاي طبيعي چند هزار ساله چه قدر مي‌تواند شگفت انگيز باشد.
آفرود كلوت شهداد
اگر اهل سافاري و يا آفرود باز حرفه اي هستيد و يا نه فقط به آن علاقه داريد، مي‌توانيد در اين كوير بهترين ها را تجربه كنيد. در ميان كلوت ها حسابي ويراژ دهيد و شن هاي نرم را به اطراف بپاشيد. مهمترين نكته اي كه بايد در جريان آن باشيد اينكه اگر سواري مناسب آفرود نداريد. هيچ ناراحت نباشيد چرا كه كمپ كويري شهداد اين نوع سواري ها را همراه با يك راهنما در مقابل پرداخت هزينه اي در اختيار شما قرار مي‌دهد، تا شما هم مثل بقيه كلي لذت سفر به كوير شهداد را ببريد.

موتور چهارچرخ
يكي از وسايل نقليه بيابان گرد موتور هاي چهار چرخ هستند. سواري گرفتن از اين وسيله ها به خودي خود جذاب است، اما فكر كنيد كوير نوردي با آن قطعاً تجربه اي متفاوت است كه موتور چهارچرخ يا ATV به شما مي‌دهد.
پياده روي و عكاسي
ديدني هاي كوير شهداد بي نظير است. وپياده گردي در آن لذت بخش. مخصوصاً كه فصل كوير نوردي هم باشد و بتوانيد كفش هايتان را بيرون بياوريد و دمي روي ماسه هاي نرم شهداد قدم بزنيد. ويا ساعت ها كوير پيمايي كنيد و نور كمرنگ خورشيد را روي گونه هايتان حس كنيد. باورتان نمي‌شود همين تابش خورشيد بر كلوت ها و باز تاب يا سايه هاي آن چه قدر مي‌تواند سوژه مناسبي براي عكاسي شما باشد.

كمپ كلوت شهداد
پديده هاي آسماني در شب هاي كوير بي نظير است چه رسد به كلوت شهداد كه منحصر به فرد ترين ها را در اختيار دارد. مكاني معروف براي ديدن طلوع و غروب خورشيد و رقص ستارگان. از اين جهت است كه بسيار كمپينگ ها را شاهد خواهيد بود كه در جاي جاي اين كوير زيبا برپا شده اند. پس لوازم كمپينگ خود را برداريد و اگر مي دانيد چطور در كوير كمپ بزنيد حتماً شبي را در اينجا بگذرانيد. خواهيد ديد كه از مسافران وفادار اين كوير خواهيد شد.
كوير كلوت شهداد كجاست ؟
بايد از كرمان وارد جاده، كرمان-بم بشويد. بعد از طي تقريبا ۳۵ كيلومتر به سيرچ مي‌رسيد. از آنجا به جاده شهداد برويد. تا به دوراهي شهداد و گلباف برسيد. از آنجا به راحتي به كمپ كويري شهداد و كلوت هايش برويد.
*نكته: جاده سيرچ بزرگراهي دو بانده است؛ اما پس از آن جاده، كوهستاني و يك بانده مي‌شود. هر چه جلوتر مي‌رويد هوا خنك تر مي‌شود؛ اما با ورود به جاده شهداد، هوا گرم و گرم تر خواهد شد.
*نكته: در مسير جاده كرمان به شهداد، از طولاني ترين تونل جاده اي ايران گذر خواهيد كرد. بين قسمت گرمسيري كرمان و ييلاقي سيرچ وجود دارد و باورتان نمي‌شود بگوييم آب و هواي دو سمت اين تونل با هم متفاوت است و به طور خاص در فصل زمستان به خوبي متوجه آن خواهيد شد.

قبل از سفر به كلوت شهداد بخوانيد
اگر داخل چشمانتان لنز داريد آن را در سفر به اين منطقه حتماً بيرون بياوريد چون شن هاي اين كوير بسيار نرم است و اگر داخل چشمتان شود آسيب زا خواهد بود.
در شب ها دماي كوير به شدت كاهش مي‌يابد. در فصل زمستان حتماً لباس گرم مناسب همراه خود ببريد.
از آسيب زدن به كلوت ها جدا خودداري كنيد. آن ها ميراث طبيعي هستند.
احتمال گم شدن در اين كوير زياد است. همه كلوت ها شبيه هم هستند و نشان كردن يكي از آن ها براي برگشت اصلاً ايده خوبي نيست. پس حتماً از راهنما براي كوير نوردي و بيابان گردي استفاده كنيد.
اگر دوربين حرفه اي داريد. حتماً براي محافظت از لنز آن در برابر شن هاي نرم، همراه با بادهاي كوير، تجهيزات لازم را با خود ببريد و يا فقط از دوربين گوشي همراهتان استفاده كنيد.

شهر افسانه اي كلوت
در كتاب هاي جغرافي صدر اسلام به وجود شهري ويران در پاي كلوت اشاره شده است. شهري نفرين شده كه اشياي برنزي و سفالي فراواني هم از بقاياي آن پيدا شده است. از آنجا كه شرايط اقليمي منطقه براي تجمع انساني غير ممكن است، پس اين احتمال قوي تر مي‌شود كه شهري باستاني آنجا بوده باشد. منطقه اي مسكوني كه گويا چندين كيلومتر طول و عرض داشته است. زمان آن هم مربوط به هزاره دوم و سوم پيش از ميلاد تخمين زده شده است.

جغرافي دانان حتي نشانه هايي آورده اند كه احتمال از بين رفتن اين تشكل هاي انساني را به دليل حادثه اي ناگهاني ثابت مي‌كند. مثل آثار حركت‌ سيل آساي آب كه روي بدنه كلوت ها مشخص است كه گويا  بر اثر آن هم هست كه شهر در ميان كلوت ها دفن شده و ديگر اثري از آن ديده نمي‌شود. تمدن هاي بزرگي كه در گذشته به دلايل مختلف از بين رفته و افسانه شهر لوت را بر سر زبان ها انداخته است.

 


برچسب: ايران، ايرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۱:۵۸ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

ايران , ايرانگردي , سفر , گردشگري , مجله دلتا

جاده هراز دست شما را در دستان مازندران مي‌گذارد و سر راهش ديدني ترين مناطق گردشگري را هم به شما هديه خواهد كرد.

اينهمه مي‌گوييم چالوس و جاده چالوس و چه و چه و چه، خوب آيا از ديدني هاي جاده هراز با خبريم؟ روستاهاي آن را مي‌شناسيم؟ يا اصلاً جاده هراز يا چالوس فقط وسيله هستند تا دست ما را در دست مازندران بگذارند؟ امروز مجله گردشگري مجله دلتا به جاده هراز سر زده و گُله بهhttps://delta.ir/mag/wp-content/uploads/2019/12/%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-17.jpg گله زيبايي هايش را برايتان خواهد شمرد. با ما همراه باشيد.

جاده هراز كجاست ؟
بعد از جاده چالوس، مهمترين جاده تهران-مازندران هراز است. در سال ۱۳۴۲ بعد از تلاشي ۲۳ ساله به بهره برداري رسيد. به جاده ۷۷ معروف است و از دره رود هراز مي‌گذرد. بين شهرهاي بومهن و رودهن از جاده فيروزكوه منشعب مي‌شود. از بالاي دره مشاء، آبعلي، گردنه امامزاده هاشم، پلور، آب‌ اسك، رينه و لاريجان مي‌گذرد و در نهايت به شهر آمل متصل مي‌شود. كوتاه ترين مسير بين تهران و آمل است. روستاي فيلبند هم اتفاقاً در همين مسير قرار گرفته است. بر طبق آمار در ايام نوروز نزديك به ۴ ميليون مسافر از اين جاده وارد استان مازندران مي‌شوند.

تنها مشكل جاده هراز تصادف‌ ها و ريزش بهمن در آن است و به خصوص از بومهن تا امامزاده هاشم خطر ريزش بهمن كمي بيشتر هم هست. اما خوشبختانه با كمي احتياط همه چيز حل مي‌شود.
با اين مطلب همراه شويد، كمي حوصله كنيد و در سفر بعدي‌تان در اين جاده چند ساعتي را هم به ديدني‌ هايش سر بزنيد.


ديدني هاي جاده هراز
جنگل اليمستان
جنگل بكري در كيلومتر ۲۰ جاده هراز وجود دارد به نام اليمستان. اليما گياهي‌ است كه در برخي خورش ها از آن استفاده مي‌شود و فقط ارديبهشت مي‌رويد. مسير رسيدن به آن پر است از دشت‌ هاي پر گل و خود جنگل هم مه گرفته و بسيار ديدني است. جنگل نوردي و كمپ زني، پياده گردي و عكاسي مهمترين تفريحات آن است و بهترين عكس هاي يادگاري را مي‌توانيد براي خود بياوريد.
براي اطلاعات بيشتر و نحوه دسترسي به مطلب “جنگل اليمستان و جادوگر بهار” در همين مجله مراجعه كنيد.
پلور
يكي از ديدني هاي جاده هراز مخصوصاً در فصل زمستان، پلور است. از روستاهاي آمل مازندران. در ۸۰ كيلومتري تهران واقع شده و آب معدني‌ هايش هم كاملاً معروف است. هم خودش ديدني‌ست و هم تمام طبيعت اطرافش. جايي مثل دره زمان كه قبلاً هم مطلب آن را برايتان نوشتيم. گفتيم تنگه اي است كه رودخانه‌ باصفايي از بين آن مي‌گذرد و رقيب سر سخت تنگه واشي است. مسير دسترسي دره زمان را هم همانجا خواهيد ديد.

آبشار شاهاندشت
در ۶۵ كيلومتري آمل يكي ديگر از ديدني هاي جاده هراز را خواهيد ديد. آبشار شاهاندشت است و ارتفاعي حدود ۵۰ متر دارد. مشرف به روستاي ييلاقي به همين نام هم هست. در كنار قلعه باشكوه ملك بهمن در دهكده‌ شاهاندشت در منطقه اميري لاريجان قرار دارد.

مسير دسترسي: در ۸۶ كيلومتري تهران از جاده هراز پلي فلزي روي رودخانه هراز ساخته شده. در نزديكي منطقه گزنك و روستاي شنگلده در منطقه لاريجان است. به عنوان گذرگاه منطقه اميري از آن استفاده مي‌شود. از روي پل كه  وارد مسير آسفالته سمت راست شويد. اين مسير در كنار رود خانه هراز و برخلاف جهت آب پس از ۲ كيلومتر شما را به روستاي شاهاندشت مي‌رساند. سواري تان را پارك كنيد و پياده ادامه دهيد تا يك تابلوي كوچك راهنمايي تان كند. به نظرم بعد از گذشتن از يك قبرستان اگر مسير جنوبي را برويد برايتان بهتر باشد.
آبعلي
در بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند شهر آبعلي، يكي از قديمي ترين مناطق استان تهران قرار دارد و بيشتر از يك دهه است كه به شهر تبديل شده. در امتداد جاده هراز است و مناطق مبارك آباد و پيست اسكي آبعلي را شامل مي‌شود. آب و هواي سرد زمستاني اش بي نظير است و خنكاي تابستانش فرح بخش.
يادم هست كه وقتي كوچكتر بودم در زمستان ها پدرم براي سواركاري هم مرا به آنجا مي‌برد. پيست عالي دارد و محل رفت آمد ورزشكاران زيادي است. اولين پيست اسكي ايران است و بيش از هفتاد سال قدمت دارد. تيوپ سواري اش هم حرف ندارد. سال هاست كه در فصل زمستان مكاني براي گردهمايي ورزشكاران و ورزش دوستان مي‌شود و مورد استقبال بي نظير آن ها قرار مي‌گيرد. رستوران ها و كبابي هاي نامي و معروفي هم دارد و دوغ آبعلي اش هم كه زبانزد است.

دشت لار
سد لار كه روي رودخانه هراز قرار دارد، در ۱۰۰ كيلومتري آمل و در بخش لاريجان است. در كنارش دشت زيبايي وجود دارد كه به همين نام هم معروف شده. اين دشت در منطقه اي حفاظت شده قرار دارد و از تنوع گياهي جانوري زيادي هم برخوردار است. بسياري گردشگران و مسافران اين دشت را مي‌شناسند و براي كمپ زني در منطقه آنجا را انتخاب مي‌كنند.
*نكته: قبل از ۱۵ خرداد به دليل فصل زاد و ولد حيوانات امكان عبور با خودرو از محيط باني وجود ندارد.

مسير دسترسي: جاده آبعلي (تهران به سمت آمل) و داخل شهر پلور. اين مسير از سه راهي پلور تا پست ورودي پاسگاه محيط باني دليچاي كه همان ورودي شرقي پارك ملي لار است ادامه دارد.
آب معدني لاريجان
وقتي از آمل وارد جاده هراز بشويد و از روستاهاي بايجان، اميري و شنگلده، بگذريد به شهر گزنك خواهيد رسيد. بلافاصله بعد از خروج از شهر، مسير فرعي آسفالته سمت راستتان را به مقصد گزانه، اميرآياد و آبگرم لاريجان ادامه دهيد. اين منطقه در ۷۰ كيلومتري آمل قرار گرفته. منطقه‌اي خوش آب و هوا و سرسبز است كه آب‌ هاي معدني شفابخشي هم دارد. سرشار از املاح معدني كه بيماري‌ هاي مفصلي، پوستي و … را بهبود مي‌بخشد.
بقعه امام زاده هاشم (ع)
جاده هراز را وقتي بخواهي به راننده اي پيشنهاد بدهي، مي‌گويي همان جاده كه امامزاده دارد؛ و مسافر شما به سرعت متوجه جاده هراز مي‌شود. بر بلندي قرار گرفته و همه مي‌شناسندش. وجود امامزاده هاشم هم به عنوان مقصد گردشگري جذاب است. هم زيارت كردن آنجا كلي حال دلمان را خوب مي كند. فرصتي براي مسافران هم هستند كه دقايقي براي خستگي در كردن و چايي خورد در آن توقف كنند. گاهي اوقات برخي از مسافران را ديده ايد كه براي يكي شدن و ادامه مسير با يكديگر اينجا قرار مي‌گذارند. زنجير چرخ  هايشان را همين جا مي بندند. خود را به اين امام زاده مي سپارند و راهشان را ادامه مي‌دهند.


غار گل زرد
در منطقه پلور و مراتع شمالي‌ اش دشت گل زرد قرار دارد و به روستاي منظريه مي‌رسد. يكي از بي نظيرترين ديدني هاي جاده هراز داخل غار اين دشت، چندين حوضچه آب سرد هست كه عمق بعضي‌ هايشان به ۴ متر هم مي‌رسد. جالب است بدانيد اين دشت در بهار با دامني از گل هاي زرد پوشيده مي‌شود. در فاصله ۶۵ كيلومتري تهران و قبل از خروجي سد لار قرار گرفته. جاده‌اي خاكي سمت چپتان قرار دارد. پس از ۴ كيلومتر به يك كلبه كوهستاني مي‌رسد كه از كنار آن تا دهانه غار نيم‌ساعت با پاي پياده، زمان است.
*نكته: بهتر است اين مسير را با آفرود و خودرو هاي شاسي بلند طي كنيد.


برچسب: ايران، ايرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۳:۱۴ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

دولما باغچه بزرگترين كاخ استانبول

مسجد دولما باغچه به دستور مادر سلطان عبدالمجيد، به نام "بزمي عالم" در جنوب كاخ و شبيه يك كاخ مجلل ساخته شده است. ساختماني چهارگوش دارد. دو طبقه است و دو مناره، يك ايوان و يك گنبد هم دارد

امروز بي هيچ مقدمه اي يكراست به سراغ اصل مطلب مي‌رويم. كاخ دولما باغچه استانبول. مجله گردشگري مان قرار است به شما بگويد يكي از جاذبه هاي تاريخي و مقاصد گردشگري تركيه، چه ويژگي هايي دارد و چرا بايد در سفر هايتان به سراغ آن هم برويد. بزرگترين كاخ استانبول است و در تزئيناتش بيشتر از طلا استفاده شده است. بنايي به سبك اروپايي با ۴۵ هزار متر مربع وسعت. با مجله دلتا بمانيد تا به گشت و گذاري در اين مكان بپردازيم.

كاخ دولما باغچه
دولمه باغچه بزرگترين كاخ كشور تركيه به دستور سي و يكمين امپراتور عثماني، سلطان عبدالمجيد اول ساخته شد. ۳ طبقه، ۲۸۵ اتاق، ۴۶ سالن، ۶ حمام تركي و ۶۸ سرويس بهداشتي هم دارد. با اينكه در ساختش از قصر هاي اروپايي الهام گرفته شده اما رد پايي از زندگي سنتي عثماني ها و  ويژگي خانه هاي سنتي تركيه را هم در اين مكان خواهيد ديد.

در  بخش هاي اصلي كاخ دولما باغچه هر كدام، مبلمان و وسايل بسياري لوكسي قرار دارد و در فضاي بيروني هم در باغي تماشايي، برج ساعت و مسجد دولما باغچه به چشم مي خورند.

 

بخش هاي مختلف كاخ دولما باغچه
مابيني-همايون يا سلامليك (Mabeyn-i Humayun)

از طبقه اول و بخش سلامليك (Selamlik) كه به بازديد بپردازيد، وروديِ اش به باغي در غرب كاخ متصل است. به مابيني همايون هم معروف است. امور دولتي در آن صورت مي‌گرفت و خانم ها نمي‌توانستند به آن داخل شوند. هم از نظر سياسي و هم از جهت زيبايي مهمترين قسمت كاخ به حساب مي‌آيد. مبلمان لوكس و چشمگير، فرش هاي دست‌باف، شومينه هاي زيبا و چلچراغ هاي كريستالي حسابي اين بخش را زيبا كرده اند. سلامليك خود از بخش هايي مختلف تشكيل شده:
سالن مدحال
اتاق دبيرخانه
سالن سفرا
اتاق سرخ .
راه پله كريستالي
زولوچيندر طبقه دوم سلامليك، سالن زولوچين قرار دارد و به بخش خصوصي سلطان در مابيني همايوني مي‌رسد. نمازخانه، حمام تركي، اتاق هاي مطالعه و چند سالن براي آسايش امپراتور عثماني هم در آن ديده مي‌شود.

حرمسراي همايوني
حرمسراي همايوني همان حريم سلطان بود. او و خانواده اش آنجا زندگي مي‌كردند. به وسيله يك راهروي باريك به سلامليك متصل شده و به صورت شبانه روزي توسط گارد سلطنتي محافظت مي‌شد. هيچ مردي به جز سلطان و خواجه هاي حرمسرا نمي‌توانستند به آنجا وارد شوند. درون آن اتاق هايي براي همسران رسمي سلطان و اقامتگاهي براي مادرش و چند اتاق ديگر براي سوگلي ها و زنان صيغه اي او هم وجود داشت.

با اينكه در كاخ دولما باغچه تمامي تزئينات چشم نوازند اما در اين بخش فرش ها و گليم هاي زيبا، مبلمان لوكس، گلدان، نقاشي هاي روغني، تابلوهاي خطاطي و … بسيار منحصر به فردي به چشم مي‌خورند. تالار هاي باشكوهي هم دارد كه در ميان آن ها دو تالار آبي و صورتي از همه محبوبترند.
تالار تشريفات كاخ دولما باغچه
در ميان دو بخش سلامليك و حرمسراي همايوني تالار تشريفات ساخته شده است.  بلندترين و باشكوه ترين سالن كاخ است و مساحت آن ۲ هزار متر و ارتفاع سقف آن، ۳۶ متر است. ۵۶ ستون دارد با فرش هاي دست‌ باف مزين است و چلچراغي كريستالي با ۴.۵ تن وزن آنجا را روشن كرده است.

اين تالار ميزبان بزرگترين رسوم مذهبي و دولتي بود و در جشن هاي سنتي مقدس، تخت طلايي سلطان را در اين مكان قرار مي‌دادند. پنجره هايي با طرح توري دارد تا خانم ها هم مي‌توانستند به تماشاي مراسم سالن تشريفات بنشينند.

محوطه خارجي كاخ دولما باغچه
در محوطه كاخ دولما باغچه باغي زيبا با فواره اي ديدني، در بخش ورودي به چشم مي‌خورد كه با چند مجسمه قو تزيين شده است. در اين باغ علاوه بر كاخ اصلي، كاخ وليعهد، خوابگاه خادمان و نگهبانان، اقامتگاه رييس خواجه ها، آشپزخانه امپراتوري، استبل ها، مرغداني، گلخانه، آسياب، كارگاه فرش، ريخته گري، داروخانه و … هم وجود دارد. باغ دولما باغچه مانند فضاي داخل كاخ، بخش هاي خصوصي داشته كه زنان حرمسرا مي‌توانسته اند در كنار ساختمان هاي حرمسرا پياده روي كنند.

برج ساعت
به دستور يكي از سلاطين عثماني به نام عبدالحميد دوم، شخصي ارمني به نام سركيس باليان ، رو به روي كاخ اصلي اين برج را ساخت. يك برج چهاروجهي، ۴ طبقه با ۲۷ متر ارتفاع. در دو وجهه از اين برج ساعت، طغرا (نوعي از خوشنويسي پيچيده) سلطان عبدالحميد دوم را هم مي‌توان ديد.

مسجد كاخ دولما باغچه
مسجد دولما باغچه به دستور مادر سلطان عبدالمجيد، به نام “بزمي عالم” در جنوب كاخ و شبيه يك كاخ مجلل ساخته شده است. ساختماني چهارگوش دارد. دو طبقه است و دو مناره، يك ايوان و يك گنبد هم دارد. يك چلچراغ زيبا و باشكوه، منبر و محرابي از سنگ سماق و طرح هايي اروپايي بسيار اين مسجد را ديدني تر از معمول كرده است. در واقع مسجد دولمه باغچه، از مشهور ترين نمونه ها از مساجد دوره عثماني در قرن نوزدهم است.
كاخ وليعهد دولما باغچه
اقامتگاه خصوصي وليعهد در بخش شرقي حرمسرا، از سال ۲۰۱۴، به موزه ملي نقاشي كاخ ها اختصاص داده شده و حدود ۲۰۰ اثر تماشايي از نقاشي هاي قرن ۱۹ و ۲۰ در آن قرار دارد.

 


برچسب: جهانگردي، دانستني هاي سفر، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۷:۴۴ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

سورتمه چيست ؟ سورتمه تهران كجاست ؟

سورتمه سواري با سرعت بالا، سر پيچ‌ هاي مسير بسيار ترسناك است. اما واگن هاداراي ترمز هستند و مي توانيد سرعتتان را كم كنيد، اما بهتر است اين كار ار نكنيد و با همان سرعت بالا آدرنالين خودنتان را هم بالا ببريد.

در مجله مان بارها راجع به تفريحات هيجان انگيز صحبت كرده و تك به تك به آنها و مناطقي كه مي‌توان براي اين تجربه سراغشان رفت اشاره كرده‌ايم. امروز هم مجله گردشگري برايتان از سورتمه مي‌گويد كه چه بود و چه شد. همچنين با شما بگوييم برترين هاي سورتمه تهران كجا هستند و چطور مي توان سراغشان رفت.

سورتمه چيست؟
يكي از لذت بخش ترين و مهيج ترين تفريحات كه اتفاقاً طرفداران بسيار هم دارد. سورتمه است. در دوران باستان هم براي حمل و نقل به كار مي‌رفته و در سطوح پوشيده از برف و يخ، كه حركت وسيله چرخ‌ دار سخت بوده، با داشتن تيغه اي (از جنس چوب، استخوان و يا فلز) به جاي چرخ، به آساني حركت مي كرده است.

سورتمه، نوعي وسيله نقليه بدون چرخ است كه بيشتر در مناطق سردسير، به‌وسيله سگ، اسب يا گوزن شمالي  روي برف كشيده مي‌شود. همان كه معمولاً هم تصاوير بابانوئل را سوار بر آن ديده ايد.
از اين نوع سورتمه هنوز هم در نواحي لاپ‌لند، شمال غرب كانادا، آلاسكا و توندراي آسيا براي نقل و انتقال استفاده مي‌شود. اما در مكان هاي ديگر بيشتر وسيله اي براي تفريح و سرگرمي است. بيشتر سورتمه هايي هم كه امروزه  مي‌بينيد داراي واگن هاي يك نفره و يا قطاري هستند، روي ريل حركت مي‌كنند و خبري از آن سورتمه اي كه در فرهنگ لغت ها ديده مي‌شود، نيست.

 

شايد ديگر دانستني هاي هيجان انگيز در مجله دلتا هم برايتان جذاب باشد.

آفرود چيست ؟ كجا سواري كنيم؟
كارتينگ چيست ؟ كجا بازي كنيم؟
بولينگ چيست ؟ كجا بازي كنيم؟
بگ جامپينگ چيست؟
زيپ لاين چيست؟ كجا بازي كنيم؟
برترين سورتمه تهران
سورتمه توچال
سورتمه توچال يكي از آن منحصر به فرد هاست. با قيمتي مناسب. به طوري كه اگر بليط آن را همراه با تله سيژ خريداري كنيد، سورتمه تان شامل تخفيف هم مي‌شود. سورتمه هايي يك نفره دارد اما اگر فرزند كوچكي داشته باشيد مي‌توانيد او را هم  همراه خود سوار كنيد. ريل ها واقعاً با كيفيت هستند و مسير سورتمه هم به خوب طراحي شده است.

در قسمتي از مسير شما به يك ويوي بي نظير از تهران دست پيدا مي‌كنيد كه اگر خيلي از پيچ و خم ها نترسيده باشيد، از اين تصوير بسيار لذت خواهيد برد. راستي قسمت هايي هم دارد كه هيجان را در پيچ و خم هاي مسير حس خواهيد كرد و ترشح آدرنالين ناشي از هراس در بدنتان كلي لذت بخش خواهد بود. هرچند در اين سورتمه مي‌توانيد سرعت آن را با اهرم هايي كه كنار دستتان قرار دارد كم يا زياد كنيد.

در انتهاي مسيرتان تابلوي «لبخند بزنيد» قرار داده شده و خوب است بدانيد اين به دليل وجود يك دوربين، با كيفيتي خوب سر راه شماست. پس بهتر است خوب هم ژست بگيريد. دوربين، عكس خوبي از شما مي‌گيرد و وقتي سواري تان تمام شد اپراتور آن را چاپ كرده و به شما هديه مي‌دهد. اگر هم بخواهيد فايل عكس را داشته باشيد مي‌توانيد با پرداخت هزينه اي فايل را در موبايل خودتان داشته باشيد. خيلي هم خوب خيالتان از بابت اينستاگرامتان راحت باشد.
آدرس سورتمه توچال
آدرس: بزرگراه شهيد چمران، خيابان يمن، انتهاي خيابان ولنجك، شركت تله كابين توچال
سورتمه دربند
در پارك گلابدره، در شمال تهران سورتمه دربند قرار گرفته است از مرتفع ترين پارك هاي پايتخت و يك مقصد جذاب گردشگري، با كوهنوردي و بدون كوهنوردي است. اين يعني شما مي توانيد بدون انكه بخواهيد كلي كوهنوردي كنيد باز هم مي توانيد تهران را از بالا تماشا كنيد. سورتمه اي كه در اين پارك قرار دارد هم بهترين ويو ها را از زيبايي هاي تهران به شما هديه مي كند. هيجان‌ انگيز ترين و مهم‌ترين تفريح هم در اين مجموعه سورتمه‌ است. استانداردهاي ايمني روز جهان را دارد و در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده است. مسافتي حدود ۸۵۰ متر دارد و واگن ها با سرعت ۴۰ كيلومتر در ساعت آن را مي پيمايد.

سورتمه سواري با اين سرعت، سر پيچ‌ هاي مسير بسيار ترسناك است. اين واگن ها هم مثل سورتمه توچال داراي ترمز هستند. اما بهتر است خيلي اين كار را نكنيد و با همان سرعت بالا آدرنالين خودنتان را هم بالا ببريد. به علاوه اينكه اين واگن يا كابين ها دو نفره هستند و كلي مي توانيد سرنشين همراهتان راهم با جيغ و سرو صدا به وجد  بياوريد. البته اگر چشمانش را نبسته باشد.

همچنين خوب است بدانيد در اين مجموعه، سافاري پارك وحشت، سينما پرواز و ماشين برقي كوبنده هم وجود دارد.
سورتمه تهران
راستش را بخواهيد سورتمه تهران همان سورتمه دربند است. به آن سورتمه گلابدره هم مي گويند. در سال ۱۳۹۲ كه در بوستان گلابدره در مسيري بالاتر از سطح زمين و پيچ در پيچ  روي ريل هاي مطمئن و ايمن افتتاح شد، با آن واگن هاي دو نفره بسيار نو و تميز، پستي و بلندي هاي يكدفعه اي و چرخش ۳۶۰ درجه اش مخاطب را حسابي به وجد آورد. اما همان ابتدا به نام سورتمه تهران معروف شد و اين نام روي آن ماند.
جالب است بدانيد بعد ها به مجموعه تفريحي دربند تغيير نام داد اما روي نقشه و گوگل مپ هنوز هم به همان نام قبلي ثبت شده است. در اين مجموعه شما فقط با سورتمه تهران طرف نيستيد بلكه كلي امكانات ديگر هم منتظر شماست.

امكانات سورتمه تهران
سينما پرواز
سافاري پارك
زمين بازي براي كودكان
پيست دوچرخه سواري
آلاچيق هاي خانوادگي
آدرس سورتمه تهران

آدرس: ميدان تجريش. خيابان دربند. خيابان اسدالهي. بوستان جنگلي گلاب‌دره.

مترو: در ايستگاه تجريش پياده شويد. از ميدان قدس با يك تاكسي به بوستان گلابدره برويد

تاكسي: خود را به ميدان قدس برسانيد. سواري هاي تاكسي دربند را سوار و خيابان اسدالهي پياده شويد. پس از يك پياده روي ۱۵دقيقه اي به ورودي بوستان گلابدره خواهيد رسيد.

تاكسي۲: به ميدان تجريش برويد. تاكسي هاي” تجريش –آبك”  را سوار شده و مقابل در ورودي بوستان گلاب‌دره پياده شويد.

تاكسي هاي باغ فيض هم همين مسير را تا پارك مي روند.

*نكته: از وردي بوستان تا سورتمه تهران تقريبا ۲ كيلومتر مسير پياده روي در پيش رو خواهيد داشت.

 


برچسب: تهران، تهرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۱:۵۶ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

شرايط حمل حيوانات با هواپيما

شما نمي توانيد سگ يا گربه‌ خود را حتي اگر داخل باكس باشد به كابين مسافربري ببريد. آن ها بايد به قسمت بار بروند. و شما بايد بليط حمل پِت با هواپيما را خريداري كنيد.

ممكن است گردشگري حرفه اي باشيد اما بسياري مقاصد و جاذبه هاي ديدني كه از شما دورند و يا نياز به ماندن بيش تر از معمول را دارند به دليل نگهداري از حيوان خانگي خود بي خيال شويد. در واقع آنها يكي از دغدغه‏‎ها هستند و مثل عضوي از خانواده‌ به همان اندازه نسبت به آن ها وابستگي داريد. از آنجا هم كه شما از آن ديوانه وار عاشق سفر ها هستيد، پس تعجبي ندارد كه بخواهيد پِت يا همان حيوان خانگي تان را همراه خود ببريد. خوب آيا از شرايط حمل حيوانات با وسيله اي مثل هواپيما با خبريد؟ چه كارهايي بايد انجام دهيد تا بتوانيد حيوان خانگي‌تان را هم همراه خود ببريد؟ با مجله دلتا همراه شويد:

 

قوانين حمل حيوانات خانگي با هواپيما
قوانين حمل حيوانات خانگي با هواپيما در هر شركت هواپيمايي متفاوت است. يعني آن ها براي حمل حيوانات شرايط و قوانين مخصوص به خودشان را دارند و به هيچ عنوان براي انتقال حيوان خانگي شما مشكلي ندارند. اگر چند ماه پيش از سفر مقررات شركت‌ هاي مختلف را مطالعه كنيد، زمان كافي براي انتخاب مناسب ترين ايرلاين را داريد و به علاوه، زمان براي تزريق واكسن‌ هاي لازم به پت خود را هم مي خريد. در تابستان‌ بهتر است پرواز شب را رزرو كنيد تا هوا ملايم‌ تر باشد و در زمستان پرواز روز را كه براي حيوان‌ ها بهتر است.

شرايط حمل حيوانات در ايرلاين ها به دو شكل است. فقط فراموش نكنيد قبل از تحويل قلاده‌، بازش كنيد و پوزه‌ حيوان را آزاد بگذاريد.

اگر خودتان مسافر باشيد و بخواهيد حيوان خانگي خود را با خود ببريد.

شما نمي توانيد سگ يا گربه‌ خود را حتي اگر داخل باكس باشد به كابين مسافربري ببريد. آن ها بايد به قسمت بار بروند. و شما بايد بليط حمل پِت با هواپيما را خريداري كنيد. كد AVIH يا سرويس حمل موجود زنده. از همان دفتر هواپيمايي كه براي خودتان بليط تهيه مي كنيد. هر مسافر مي‌تواند دو قلاده سگ يا گربه، يا ۱۰ پرنده تزييني همراه خود حمل كند.
اگر شما مسافر نباشيد و بخواهيد مثل ارسال حيوانات با پست عمل كنيد.
در اين شرايط شما بايد حيوان را تحويل كارگو (بخش حمل بار هوايي) بدهيد. در اين صورت در همان ترمينال باربري هم، بايد مشخص كنيد كه در مقصد، حيوان بايد تحويل چه كسي شود. مشخصات كامل گيرنده را هم بايد برايشان قيد كنيد. اسم كامل، تلفن ثابت و همراه، آدرس فرستنده و گيرنده بايد روي قفس چسبانده شود.
*نكته: اگر حيوان‌تان بيمار باشد، ممكن است بدون مدارك پزشكي او را نپذيرند. حيوانات وحشي، آبزيان، پرنده‌، پيله حشره و به‌طور كلي جانوراني كه حيوان خانگي به‌‌حساب نمي‌آيند را هم همراه مسافر نخواهند پذيرفت.
*نكته: حيوان مادر و حداكثر ۳ بچه‌ را مي‌توان هنگام تحويل به بار، در يك قفس جاي داد (در صورتي‌ كه وزن هر كدام بيشتر از ۲ كيلوگرم نباشد) اگر وزن بچه‌ ها بيشتر باشد، بايد در قفس‌ هاي جداگانه گذاشته شوند.
*نكته: حيوان خانگي بايد در قفس مخصوص حمل باشد. نه هر باكسي. پت‌ شاپ‌ ها يا فروشگاه‌ هاي حيوانات، قفس‌ هاي ويژه‌ براي پرواز را دارند. بدون چرخ هستند و درشان را مي‌شود قفل كرد. ارتفاع آن هم به گونه اي است كه حيوان مي‌تواند بايستد، بچرخد و يا بخوابد. منفذ براي تهويه دارد و جنس آن محكم است.
*نكته: اگر سگ يا گربه‌ شما به‌ تازگي مادر شده است. بايد ۱۰ تا ۱۲ هفته از تولد بچه هايش بگذرد.

مدارك حمل حيوانات با هواپيما
همراه داشتن مداركي مربوط به واكسيناسيون. شناسنامه و گذرنامه حيوان هم بايد آماده شده باشد. برگ پرداخت كرايه حمل و يك فرم مخصوص سه برگي مربوط به اطلاعات موجود زنده هم لازم است.
در پروازهاي بين‌المللي بايد گواهي‌ نامه معتبر دامپزشكي دولتي از كشور مبدأ را نيز به همراه داشته باشيد و دامپزشكي فرودگاه هم به‌صورت كتبي آن ‌را تاييد كرده باشد.
پس از دريافت كد AVIH  از دفتر هواپيمايي، ۲۴ ساعت قبل با فرودگاه تماس بگيريد و اطلاعات لازم را كسب كنيد. ۲ ساعت قبل از پرواز داخلي و ۳ ساعت قبل از پرواز خارجي حتماً در فرودگاه حضور داشته باشيد.
شرايط حمل حيوانات در پروازهاي بين‌المللي
پرواز هاي بين‌ المللي را بايد با دقت بيشتري پيگيري كنيد. به‌ ويژه اگر دو يا چند مقصد را در پيش داشته باشيد. برخي كشورها مثل انگليس، دبي و عمان، حيوان را همراه صاحبش نمي پذيرند يعني فقط از راه كارگو و تحويل حيوان به باربري مي‌توانيد آن ها را بفرستيد.
بعضي از كشورها بدون گذراندن قرنطينه پت شما را به كشورشان راه نمي‌دهند. (هزينه قرنطينه را هم شما مي پردازيد.) مثل انگليس و استراليا. به علاوه براي بردن حيوان‌تان به انگليس بايد مدارك بيشتري داشته باشيد و راه سخت تري را طي كنيد.

حمل حيوان به انگليس:

– ميكروچيپ، شماره‌ ميكروچيپ و تاريخ دقيق تزريق آن.
– واكسن هاري با ذكر مشخصات كامل و تاريخ، تاريخ دقيق واكسيناسيون با جزيياتي مثل اسم واكسن، شماره سري و تاريخ انقضا، تاريخ واكسيناسيون يادآور  و بالاخره تست خون براي اندازه‌گيري آنتي‌ بادي هاري كه ۳۰ روز بعد از تزريق واكسن هاري انجام مي‌شود.
– آزمايشگاه‌ هاي مورد تاييد اتحاديه اروپا بايد نمونه آزمايش خون حيوان تان را بررسي كنند. اگر قابل‌ قبول بود، مي‌توانيد سه ماه بعد پت را به انگليس بفرستيد.
– قبل از ورود حيوان به فرودگاه مقصد هم درمان انگل سگ‌ها ۲۴ تا ۱۲۰ ساعت به طول خواهد انجاميد و حمل و نقل حيوان بايد توسط شركت هواپيمايي يا شركت حمل و نقلي انجام شود كه AHVLA آن را تاييد كرده باشد.
كشور هاي آمريكاي شمالي:

ايالات متحده و كانادا هم مدارك بيشتري از شما تحويل خواهند گرفت. ميكروچيپ، تست خون براي بيماري هاري در آزمايشگاه‌ هاي مورد تاييد اتحاديه اروپا، تاييد فرم اتحاديه اروپا توسط سازمان دامپزشكي و گواهي بهداشتي سازمان دامپزشكي.
مالزي يا امارات متحده عربي:
گواهي بهداشتي سازمان دامپزشكي و آزمايش تيتر هاري لازم است.
هواپيمايي قطر:
اگر بخواهيد حيوان را به همراه خود ببريد، بايد از قفس‌ هاي مخصوصي كه خودشان مي‌دهند استفاده كنيد. اگر بخواهيد با بارنامه حيوان را بفرستيد، شركت ايران‌ اير هم ممكن است قفس را  در اختيارتان قرار دهد.

هزينه حمل حيوانات با هواپيما
شرايط حمل حيوانات با هواپيما را گفتيم. حالا اصل قضيه هزينه آن است. پت شما با قوانين مخصوص به اضافه بار به حساب مي‎شود. هزينه حمل حيوان متناسب با مجموع وزن حيوان به علاوه قفسش براي شما منظور مي‌شود.

در صورتيكه حيوان شما پرنده باشد، هزينه آن چهار برابر مجموع وزن پرنده و قفس آن خواهد شد.
اگر حيوانات اهلي هستد، هزينه حمل آن دو برابر مجموع وزن حيوان اهلي و قفس آن است.
لازم به ذكر است كه هزينه كارگزاري هم به‌صورت مجزا محاسبه شده و با مبلغ كل جمع خواهد شد.

توصيه قبل از پرواز براي حيوانات خانگي

پيش از پرواز، چند ساعت قبل يه پت خود غذا دهيد و تا جايي كه ممكن است غذاي سبكي را برايش در نظر بگيريد.
حيوانتان را تميز و قفسش را كاملاً ضدعفوني كنيد.
اگر طول پرواز بيشتر از ۲ ساعت است، آب  و غذا به اندازه‌ كافي در دسترس حيوان قرار دهيد.
قفس را روز آخر نخريد. حيوان بايد به آن عادت كند. اسباب‌ بازي مورد علاقه‌ او را هم در قفسش قرار دهيد. اينطوري استرس جابه‌جايي را هم مي تواند راحت‌ تر تحمل كند.
اطلاعات خود را با مراجعه به ايرلاين يا فرودگاه (هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران) تكميل كنيد.

 


برچسب: شرايط حمل حيوانات با هواپيما،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۱:۰۷ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

روستاي هرانده فيروز كوه

غار بورنيك چكنده هايي مانند غار عليصدر دارد. به رنگ نخودي كه يكي از ويژگي هاي شاخص آن است. جنس آن آهكي است و از سه تالار بزرگ تشكيل شده كه در انتهاي آن ها خفاش هاي كوچك و بزرگ زندگي مي كنند.

يادم است وقتي بچه بودم همين كه هوا رو به سردي مي رفت، پدر جان ما را براي تفريح به فيروزكوه، پلور و آبعلي مي‌برد. مادر بزرگ هم كه مسافر امام زاده هاشم بود. گفتم بد نيست امروز همراه مجله گردشگري مان سري به يكي از ديدني هاي جاده هراز، فيروزكوه بزنيم. مي رويم به يكي از روستاهاي كوچك آن اما جذاب. روستاي هرانده و غار بورنيك آن را هم خواهيم ديد با مجله دلتا بمانيد.

روستاي هرانده
ييلاق بسيار زيبايي به نام هرانده در ۱۲۰ كيلومتري شمال شرق تهران، قرار گرفته كه زيبايي اش در اين فصل دو چندان مي‌شود. سيب هاي سرخ باغ هاي روستا هرانده -كه اتفاقاً همه جايش هم باغ سيب است- زيبايي خاصي را به گردشگران و مسافران سَرد گرد هديه مي‌دهد. به آن ها كه برخي شان براي ديدن امامزاده كوچكي به نام يحيي آمده اند و دوربين به دست از همه جا عكس مي‌گيرند.

گفته مي شود غار بورنيك كه در روستاي هرانده قرار دارد، مكان سكونت انسان هاي اوليه بوده است.
رودخانه نمرود هم در آنجا جريان دارد كه جريانش شما را به غاري كه هزاران سال پيش مكاني امن براي زندگي انسان هاي اوليه بوده است، مي‌رساند. غار بورنيك در جنوب روستا قرار دارد و تقريباً نه تنها پاييز بلكه در تمام فصول سال مملو از گردشگر است. درختچه هاي زالزالك وحشي و زرشك هاي سياه كوهي هم آنجا هست كه گاهي سوژه خوبي براي عكاسان مي‌شود.

 

روستاي هرانده فيروزكوه كجاست ؟

آدرس: تهران، فيروزكوه، روستاي هرانده

خودروي شخصي: بايد به اتوبان بابايي- شرق وارد شويد و تا آزاد راه جديد تهران- پرديس ادامه دهيد. بين رودهن و بومهن وارد جاده فيروزكوه شده و ۱۲ كيلومتر مانده به آن، تابلوي فرعي روستاي هرانده را مي‌بينيد. از اول جاده تا انتهاي روستا حدود ۱ كيلومتر راه پيش روي تان است.

وسايل نقليه عمومي: به ترمينال شرق تهران برويد. ميني بوس هاي فيروزكوه شما را سر جاده هرانده مي برد و مي توانيد از آنجا تا هرانده را پياده برويد.

 

ديدني هاي روستاي هرانده
گشت و گذار در روستا
آن ميدان، خياباني كه آنجا وجود دارد و كوچه باغ هاي بي نظير اين روستا با آن درختان سيب قرمز تماشايي شان مي‌تواند بهترين گشت و گذار را برايتان به ارمغان بياورد و خاطرات خوشي را باقي بگذارد.

در مسير پياده روي تان حتماً تورهاي زيادي را خواهيد ديد كه در اين فصل براي ديدن روستاي هرانده به فيروزكوه روانه مي‌شوند. اتفاقاً غاربورنيك حيرت انگيز هم انتهاي همين مسير قرار دارد. كه مي‌توانيد در ادامه مطلب راجع به آن بيشتر بدانيد.

بناهاي تاريخي روستاي هرانده
امامزاده يحيي

يك برج استوانه اي شكل در قسمت جنوبي روستا قرار دارد از سنگ، گچ و ساروج ساخته شده و دَري سبز رنگ دارد. بقعه امام زاده يحيي است. به قرون ۶ و ۷ هجري قمري باز مي‌گردد. داخل آن ۸ قبر وجود دارد كه متعلق به نزديكان امامزاده است. كتيبه اي با خط كوفي هم داخل آن كشف شده كه مربوط به دوره ايلخاني است.

تپه باستاني شير دره

در جنوب شرقي روستا تپه اي‌است با خاك قرمز. با حفاري هاي غير مجازي كه در آن صورت گرفته، تعدادي سفال و بقاياي ابزار آلات دفن مردگان هم كشف شده است. در بخش شمال غربي آن بقاياي يك برج ديدباني كه براي محافظت از منطقه ساخته شده بوده، وجود دارد كه قدمت آن به حدود دوره اسلامي بر مي‌گردد .
غار بورنيك
اين غار طولاني‌ ترين غار استان تهران است. در شمال شرقي روستا واقع شده در دشتي پهناور. پوشش گياهي متنوعي دارد و به آن دشت بورنيك مي‌گويند. از روستا تا غار بورنيك حدود ۲ ساعت پياده روي داريد. دهانه غار بزرگ و مثلثي شكل است. با ارتفاع ۸ متر كه به نظر مي‌رسد هزاران سال پيش مكان سكونت انسان هاي اوليه بوده است. ۱۴۸ پله در دهانه آن وجود دارد و طول غار را حدود ۳۵۰۰ متر تخمين زده‌اند. در سال ۱۳۸۱ هم در فهرست آثار ملي قرار گرفته است.

زيبايي هاي طبيعي درون غار مانند چكنده هاي غار عليصدر است. به رنگ نخودي كه يكي از ويژگي هاي شاخص آن است. جنس آن آهكي است و از سه تالار بزرگ تشكيل شده كه در انتهاي آن ها خفاش هاي كوچك و بزرگ زندگي مي كنند.

پياده روي از هرانده تا خمده
بيشتر گردشگران كه به اين روستا مي‌آيند، مسير پياده روي بين دو روستاي هرانده تا خمده را انتخاب مي‌كنند. يعني وارد هرانده مي‌شوند، به سمت غار بورنيك رفته و بعد راه را به سمت روستاي خمده پيش مي‌گيرند. مسير بسيار زيبايي كه از درختان چنار و رودخانه گرفته تا ميوه هاي ريز و درشت در آن ديده مي‌شود.
رفتن به غار بورنيك در زمستان براي غارنوردان و كوهنوردان بسيار لذت بخش است. اما خوب است اگر حرفه اي نيستيد از خير اين كار بگذريد.

 

 


برچسب: ايران، ايرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۶:۵۷ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

هتل پرشين پلازا ، چرا كه نه ؟

اگر از دسته مديران عالي و حرفه‌اي‌ هستيد چه عالي كه مي توانيد از اتاق جلسات هتل پرشين پلازا براي قرار هاي با پرستيژ خود استفاده كنيد و جلسات ويژه خود را در اين قسمت برگزار كنيد.

هتل پرشين پلازا در پايتخت يك رخداد بي وقفه است. يعني هرچه از آن بگوييم باز يادمان مي‌افتد يك بخشش جا مانده مثلاً اينكه اين هتل باند فرود هلي كوپتر دارد. هتلي ۵ ستاره است. لوكس است. تازه متولد شده. در سال ۷۹. يازده طبقه دارد با ۱۰۰ اتاق و سوئيت. طراحي اش دلنشين است.  ۲ سالن مجللش با چيدمان اختياري ميز و صندلي‌ ميزباني براي مراسم باشكوه است. در منطقه عباس آباد تهران در ۲ فاز مجزا اجرا شده. همچون نگيني در خيابان سهروردي شمالي تهران با چشم‌اندازي زيبا از شهر ، مي‌درخشد. معماري اش ايراني و مدرن است. با گچ‌بري‌هاي طلايي رنگ و تزيينات چشم‌ نواز حرفه اي. كادري مجرب و خوش برخورد.

 

راهرو هايي با لوستر هاي زيبا و كاغذ ديواري‌ هاي خوش‌ رنگ. با طراحي جذاب فضاي اتاق‌ ها با هارموني رنگ‌ هاي پرده‌ها و مبلمان و موكت.

ديگر مجله دلتا چه چيزي را بايد بگويد تا شما اين هتل را براي يك اقامت به يادماندني امتحان كنيد؟
اتاق هاي هتل پرشين پلازا
اگر از آن دسته افرادي هستيد كه معيارتان براي انتخاب هتل اتاق هاي آن است بايد بگويم درست به هدف زده ايد. اين هتل اتاق هاي بسيار ديدني با تزئينات حرفه اي دارد. انتخاب رنگ در اتاق ها كاملاً حساب شده و عالي است. هارموني جذاب آنها ذهن و جسم شمار را به آرامشي ژرف دعوت مي‌كند. يك اقامت با كيفيت.

 

اتاق هاي دو تخته دبل
اتاق دو تخته دبل ويژه
اتاق هاي سينگل
اتاق سه تخته استاندارد
اتاق هاي تويين استاندارد

سوئيت هاي هتل پرشين پلازا
سوييت‌هاي بي نظير هتل پرشين پلازا در طبقه آخر آن قرار دارند و جالب است به شما بگويم يك اتاق كار وي آي پي نيز در همين طبقه وجود دارد كه مي‌توانيد از كتابخانه، ميز جلسه، مبلمان و ديگر امكانات به روز اين اتاق استفاده كنيد . همچنين اگر از دسته مديران حرفه‌اي‌ هستيد چه عالي كه مي‌توانيد از اين اتاق براي برگزاري جلسات ويژه خود استفاده كنيد. گذشته از اينكه يك پرستيژ عالي برايتان دارد مي‌تواند يك تجربه جنتل منانه هم براي حرفه شما باشد.

سوئيت دو خوابه سه تخته
كانكت فميلي روم

رستوران شانديز پرشين پلازا
رستوران اين هتل طراحي وي آي پي كلاسيك دارد. اصالت طعم را به خوبي در ذهنتان باقي خواهد گذاشت و فضاي داخلي آن بسيار آرامش بخش است. ستون هاي منقشي دارد كه شايد در جايي نديده باشيد. بوفه هم از ابتداي روز تا پايان شب باز است. صبحانه و انواع غذا هاي ايراني و فرنگي را در فضايي خصوصي و با آرامش خاطر ارائه مي‌كند. اين رستوران در طبقه M هتل قرار گرفته و انواع غذاهاي بين‌المللي اش معروف است.

 

كافه رستوران پرشين پلازار
براي صرف يك عصرانه دركافه رستوران هتل پرشين پلازا، خود را حسابي آماده كنيد چرا كه خاطره اش از ذهنتان نخواهد رفت. اگر ساكن تهران هستيد مي‌توانيد دوستان و يا نامزدتان را هم براي يك عصرانه خوب به اين كافه رستوران دعوت كنيد. يك مورد ايده آل و لوكس در يك معماري زيباي عالي. اينجا هم فضاي باز دارد و هم سرپوشيده براي سليقه هاي متفاوت. تفاوت عطر اسپرسو هاي اين كافه را مي‌توانيد به خوبي حس كنيد چه رسد به طعم بي نظير آن. پاستاها و غذاهاي ايتاليايي اش هم عالي است.

 

تالارهاي چند منظوره پرشين پلازا
همايش ها يا ميهماني‌ ها منتظرند تا شما اين سالن را برايشان رزرو كنيد. ۲ سالن مجلل با چيدمان اختياري ميز و صندلي‌ها. فضايي دلپذير، با يك تصوير فراموش نشدني. شكوه رويدادهاي تكرار نشدني زندگي را مي‌تواند در اين سالن ها جاودانه كرد. زيبايي تالار هاي چند منظوره تشريفات مجالس شما را دو چندان مي‌كند به علاوه يك تيم طراحي عالي كه راهنماي شما در ثبت خاطراتتان است. تزئينات به روز را به شما پيشنهاد دهد و نورها چشم نوازي را براي شب خاطره انگيز شما به رقص در آورد.

 

قوانين هتل :
ساعت تحويل دادن: ۱۴
ساعت تحويل گرفتن: ۱۲
اعلام كنسلي طبق قوانين هتل بر مبناي قيمت شب اول محاسبه خواهد گرديد.
پذيرش خانم‌هاي تنها بلامانع مي‌باشد.
همراه داشتن كارت ملي و شناسنامه (مسافرين خارجي پاسپورت) هنگام پذيرش الزامي است.
پذيرش با صيغه‌نامه با مهر برجسته و دفترچه‌اي امكان‌پذير است.
هزينه اقامت براي كودكان زير ۳ سال رايگان.

حرف آخر
هتل ۵ ستاره پرشين پلازا جزو بي‌نقص‌ترين هتل هاي تهران است. دسترسي‌هايي كه به ديدني هاي تهران دارد ، آنجا را به عنوان پروژه‌اي شاخص و منحصر به فرد در تهران معرفي مي‌كند. مانند باغ موزه قصر، كافه لقانطه و مراكز اداري مركز شهر، تنها در چند دقيقه به آنها دسترسي داشته باشيد. اين هتل با داشتن چشم‌اندازي بسيار زيبا، پاركينگ، آسانسور، صبحانه، اينترنت رايگان در تمام هتل مي‌تواند اقامتي منحصر به فرد را به شما هديه كند.


برچسب: هتل، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۲:۱۶ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)

رستوران هاي ديزي سراي تهران ، يك آبگوشت خوشمزه

فكر مي كنم همه ديزي باز‌ها رستوران ديزي ايرانشهر را مي‌شناسند و قطعاً طعم آبگوشت خوشمزه آنجا را نه يك بار، بلكه ده بار هم چشيده اند. فضاي سنتي و نوستالژيكي دارد. همه چيزش كاملاً سنتي است. خلاصه كه آنجا حال دلتان كلي خوب است.

يك آبگوشت خوشمزه سنتي در همه ايران غذايي پرطرفدار و بسيار لذيذ است. غذايي بي نظير و چرب و سنگين كه معمولاً با گوشت تازه گوسفند، حبوبات، گوجه، سيب زميني، دمبه و كلي ادويه‌ و … پخته مي‌شود و طعمي به ياد ماندني را زير دندان همه باقي مي گذارد. مجله گردشگري امروز به چندين ديزي سراي معروف در تهران سر زده است كه در اين روزهاي سرد، هم يك گردشگري گرم را به شما هديه كند و هم خاطره خوشي را برايتان به ارمغان بياورد.

در واقع، در مجله دلتا گردشگري از هر نوع براي شما معرفي مي‌شود. امروز هم به يك خوشمزه گردي مي‌رويم تا بگوييم هنر درست كردن ديزي سنتي فقط در دست مادر بزرگ هايمان در مطبخ نيست؛ بلكه بسياري مردان كار بَلد هم در رستوران ها بهترين خاطرات خوش طعم را برايتان به جا مي گذارند.

 

ظرف‌هاي سفالي (سنگي) كه معمولاً در رستوران ها استفاده مي‌شود اين آبگوشت خوشمزه را تبديل به ديزي سنگي مي‌كند.

فرق ديزي با آبگوشت: ديزي فقط نام ظرف آبگوشت است كه امروزه به كار مي‌رود؛ وَ اين يك غلط مصطلح است كه اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر بيرون، به آن «ديزي» مي‌گويند. به علاوه اينكه در حقيقت هر دو يكي است و تفاوتي بين آن ها نيست. از جايي كه قهوه خانه ها آن را در ديزي سنگي مي‌پختند به همان ديزي يا ديزي سنگي معروف شد؛ وگرنه حتي مواد آن هم يكي است.
ديزي سنگي را كجا بخوريم؟
حالا كه قرار است بيرون از خانه باشيم پس مي‌گوييم ديزي. ديزي سنگي را با نان سنگك، سبزي خوردن، پياز و پيازچه و انواع ترشيجات هم كنار اين غذا سرو مي‌كنند كه ديگر برايتان نگويم كه چه آبگوشت خوشمزه اي را رقم مي‌زند! حالا ببينم در كدام منطقه به گردشگري برويم تا بتوانيم يك طعم لذيذ سنتي را بچشيم.

رستوران ديزي

فكر مي‌كنم همه ديزي باز‌ها رستوران ديزي ايرانشهر را مي‌شناسند و قطعاً طعم آبگوشت خوشمزه آنجا را نه يك بار بلكه ده بار هم چشيده‌اند. مي‌توان گفت خوشمزه‌ ترين ديزي سراي تهران است. منو و ليست غذا ندارد، فقط مي‌روي آنجا و ديزي مي‌خوري. فضاي سنتي و نوستالژيكي دارد. همه ظروف و محيط پذيرايي كاملاً سنتي هستند. خلاصه كه آنجا حال دلتان كلي خوب است.
*نكته: فقط ظهر‌ها براي ناهار مي‌توانيد ديزي بخوريد نه اينكه شب چيز ديگري باشد. كلاً اين رستوران فقط ظهرها ديزي مي‌دهد.
*نكته: آخر هفته اين رستوران خيلي شلوغ است. ازدحام مشتري حتي باعث در صف ايستادن هم مي‌شود.
*نكته: دوغ محلي اين رستوران به علاوه چاي و باميه آخرش هم از شاخصه هاي آن است.

آدرس: ايرانشهر، خيابان كلانتري، پلاك ۵۲

رستوران آذري
در جنوب تهران معمولاً رستوران هاي معروف زياد است اما رستوراني فوق العاده معروف هم هست كه تمام شهرتش به‌ خاطر آبگوشت خوشمزه و درجه يك آن است. ديزي‌ هاي رستوران آذري آنقدر عالي است كه شايد كسي منو رستوران را نخواند و فقط يكراست ديزي سفارش دهد.

اينجا هم فضاي سنتي و دلنشيني دارد. مشترياني كه بخواهند مي‌توانند پس از يك آبگوشت خوشمزه قليان هم سفارش دهند. چاي قند پهلوي اين رستوران هم معروف است.
*نكته: در روز‌هاي جمعه و تعطيل اين رستوران ازدحام بيش از حدي دارد.

آدرس: ميدان راه آهن-ابتداي خيابان ولي عصر روبروي شهرداري ناحيه ۴- پلاك ۳۰

ديزي‌ سراي اختيار
مهم مهم كه رستوران يا همان ديزي سراي اختيار غير از آبگوشت خوشمزه اش، صبحانه‌ هاي فرد اعلا و املت‌ هاي فوق‌ العاده‌اي هم دارد. ويژگي اين رستوران چيز عجيبي است. يعني به جاي سرو نان سنگك با ديزي، نان بربري تازه با آبگوشت هايش مي‌دهد. فضاي داخلي اين ديزي سرا كاملاً سنتي و خودماني است. كاركنانش بسيار خوش برخوردند و مهربان. راستش گويش شان مانند بازيگران فيلم هاي دهه ۴۰ است!
*نكته: همه مخلفات خوشمزه اش را براي خودتان سفارش دهيد.

آدرس: خيابان كارگر، ميدان حر، خيابان امام خميني، خيابان كمالي، جنب بيمارستان لقمان حكيم

ديزي گلفام
يك ابداع عجيب در اين ديزي سرا اتفاق افتاده است. يعني وقتي شما براي خوردن يك آبگوشت خوشمزه به رستوران ديزي گلفام برويد با دو نوع انتخاب: ديزي ساده و ديزي تند فلفلي مواجه مي‌شويد! براي سليقه‌ هاي مختلف خيلي هم خوب است. سه نوع ترشي هم دارد كه باز هم به سليقه تان هركدام را كه خواستيد مي توانيد سفارش دهيد. فضاي بسيار ديدني دارد و با كلي عكس از آنجا برخواهيد گشت.
*نكته: چاي و باميه‌ تازه‌ بعد از ديزي اش طرفداران زيادي دارد.
*نكته: دوغ و مخلفات اين رستوران را نبايد بي خيال شويد.

آدرس: خيابان جردن، خيابان گلفام، پاساژ امير، پلاك۶۲

ديزي تيليت
ديزي تيليت براي آن دسته از افرادي خوب است كه به ساندويچ كثيف اعتقادي ندارند. همه شنيده ايم كه گاهي كسي مي‌گويد «برويم از آن ساندويچ كثيف ها بخوريم.» كه يك نمونه آن ساندويچ هاي فريِ معروف است. عجب طعمي هم دارد! خلاصه كه اينجا يك رستوران شيك و پيك است. آبگوشت خوشمزه اش در كنار آن محيط بهداشتي، رستوران «تيليت» را انتخاب خوبي كرده است.

فضاي داخلي تيليت، مدرن-سنتي است، مگه داريم؟ بله داريم. پرسنل خوش برخوردي هم دارد. خدمت رساني اش هم عالي است. شايد پر بيراه نباشد كه بگوييم محبوب‌ ترين رستوران‌ هاي مركز شهر است.
*نكته: بهتر است حتماً قبل از رفتن، جايتان را رزرو كنيد كه واقعاً شلوغ است.

آدرس: خيابان سعدي شمالي، روبروي منوچهري، كوچه مصباح، پلاك۱۹۴

ديزي‌سراي طرشت
اينجا ديزي سراي طرشت است، اما معمولاً مشتري ها، اين ديزي سرا را به نام ديزي «ناصر قهرماني» مي‌شناسند. طعمش واقعاً بي نظير است. يك آبگوشت خوشمزه و لذيذ در فضايي نوستالژيك كه پر است از عكس‌ هاي خاطره انگيز از تهران قديم خودمان. همچنين آنجا تصاويري از  كاراكتر‌ هاي مختلف و قهرمان‌ هاي تا قبل از دهه ۶۰ را هم خواهيد ديد.

وقتي پا به اين ديزي سرا بگذاريد خواهيد ديد آقا ناصر با محبت و مهرباني و شوخي هاي دوست داشتني اش حسابي شما را سر ذوق مي‌آورد. شايد هم براي همين است كه اهالي به جاي اينكه نام ديزي سرا را بدانند بيشتر نام آقا ناصر را براي اين مكان استفاده مي‌كنند. اينجا واقعاً يك آبگوشت نوستالژيك به شما مي‌دهد كه از آن به بعد هرگاه  نام اين غذا را بشنويد بلافاصله به ياد همين ديزي سرا مي‌افتيد. بسيار لذيذ و دلچسب و مهمتر از همه چرب است!
*نكته: خوب است از تكه كلام‌ ها و شوخي‌ هاي آقا ناصر ناراحت نشده و با آن همسو شويد.

آدرس: شمال ميدان آزادي، خيابان شهيد صالحي، چهار راه طرشت شمالي، انتهاي كوچه اكبري٬ جنب حسينيه بزرگ

 


برچسب: تهران، تهرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۰:۴۹ توسط:مجله گردشگري دلتا موضوع: نظرات (0)